A Hír TV beszámolója szerint a telefonos közvélemény-kutatást végző Szondaphone Kft-nél adózással és munkajoggal kapcsolatos visszaélések történtek. A dolgozók (telefonos operátorok) közül többen fel is jelentették a céget, mivel szerintük az nem fizette utánuk a járulékokat és csak a ledolgozott munkaórák töredékét jelentette az APEH felé. A dolgozók szerint a munkakörülmények embertelenek – egy ideig beszögelve tartották a munkahelység ablakát - , az újonnan bevezetett bérezési rendszer pedig hátrányos a dolgozókra nézve. A panaszkodó dolgozókat a cég elbocsátotta...
Botrány a SzondaPhone-nál
2008.07.01. 08:21 Forecast Research - www.forecast.hu
10 komment
Címkék: közvéleménykutatás piackutatás szondaphone
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Péter 2008.07.01. 10:38:39
-a Szonda nem a legolcsóbb cég (jó, nem is olyan drága, mint a TNS, Medián vagy Hoffmann, de nem is Marketing Centrum árszint - szóval középkategória), nem az anyagi lehetőségek hiánya miatt nem teremt jó munkakörülményeket. Szándék nincs rá. Elmúlt években közbeszerzésekkel, kormányzati megrendelésekkel is alaposan kitömték őket, lenne pénz.
-a Szonda a PPT (Professzionális Piackutatók Társasága) egyik alapítója. Van ISO minősítése is. Az utóbbi időben egyre az ment, hogy jó minőséget csak a multik tudnak nyújtani, a kisebb cégek spórolnak, ami a munkavégzés rovására megy. Na, most hogy is van ez, urak???? Innentől nem hiteles az egész. ISO, minőségbiztosítási rendszer kb. ennyit ér.
-a Szonda körül nem ez az első botrány. Ha valami van, ők biztos benne vannak. Kíváncsi leszek, hogy az Apeh vizsgálatből ki tudnak-e mászni? Azt tippelem, hogy ki. Lesz majd egy haversrác, aki elkeni az ügyet. Túl fontos a cég, nemcsak a keresztülpumpált (párt)pénzek miatt, hanem a tevékenysége miatt is. Nemsokára választások lesznek ugye... És ez az ország egyik vezető piackutatója.
Szabolcs 2008.07.01. 12:01:08
1.
-Lehet e jó munkát végezni az ügyfél számára olyan operátorokkal akik saját maguk alakítják az Isaura sorozatot 375 részen keresztűl. Hogy lehet sikeresen értékesíteni bármit telemarketingel ha az Operátor hangján érződik hogy vasgolyó van a lábán és a napvégén kikötözik egy faoszlophoz korbácsolásra.
2.
Ha az ügyfél sikeres CC kampányt akar miért bízza a legnaggyobra, aki kínai gépsorként dolgoztat mikor az esetleg nem konkurenciának számító kisebbek odafigyelnek a humán részlegre hiszen nem a technikai háttér adja el a porszívót a marsról, hanem a meggyőző, kellemes hangú operátor akiből érződik hogy hisz abban amit mond.
3. Míről beszélünk amikor aztmondjuk ügyfelünknek (a legnagyobb telemarketinges cégként) hogy nálunk
nagy a sikerarány hiszen elégedett operátorokkal dolgozunk és eközben a magyar pszihológiai Társaság is hetekig dolgozna azon hogy embereket faragjanak a szondaphone-nál dolgozó/dolgozott megtört operátorokból.
Gábor 2008.07.01. 15:13:40
1.Voltak idők a Szondaphonnál, mikor felelős cégként minőségi munkát, minőségi operátorokkal végeztek.
Mitől minőségi egy operátor? Nyilván számítanak a vele született képességek,készségek,de nemcsak ez.
Legalább ugyanilyen fontos a kellemes munkahelyi légkör, ahol nyugodtan, felszabadultan alkothat a dolgozó.Ilyen körülmények között bárki képes fejlődni.Valaha ezek fontosak voltak...
2.Mi történt mégis? Egyik pillanatról a másikra elgurult valakinek a gyógyszere, amit máig sem talált meg. Voltak idők, mikor legalább ránéztek arra akit felvettek, de már ez sem számít egy ideje. Ha az utcáról pont betévedsz máris beraknak a szalag mellé és az sem számít ha két összefüggő mondatot életedben nem mondtál el egyhuzamban.
Arról már ne is beszéljek, mikor valaki még életében nem nyomta le együtt a Ctrl+Alt billentyűket és a Delről még csak nem is hallott.
Egy emberközpontú cégből így lesz pár év alatt oroszországi gulág. Mikor az ember már végképp nem számít, csak az, hogy hány réteg bőr van még a pofáján amit le lehet húzni.
3.És végül kik azok akik ilyen körülmények között mégis maradnak. Ez itt a kulcskérdés!!! Hát nagyon sokan! Miért? Mert sok embernek egyszerűen nincs más választása, egy ilyen cégnél az ember mindig pótolható, mert tele van nyomorultakkal az ország, akik megfelelő utánpótlást nyújtanak.Becsülöm azokat akik még egy és, még egy napot kihúznak és csak a legvégső esetben ballagnak le a híd alá.
+1 Ez egy nehéz szakma és senki nem érdemli, hogy 8-ból 5 órát fizessenek neki érte, úgy hogy abból 2-re van bejelentve.
Azok a cégek akik munkát adnak a Szondaphonnak, pedig jobb ha tudják, hogy egyúttal rabszolgákat is vettek.
Ildikó 2008.07.04. 17:58:44
A változatosság kedvéért 3 dolog.
1.Korábban dolgoztam az EPT-nél, (Első Pesti Telefontársaság), sokkal borzasztóbb volt a helyzet, mert amellett, hogy a vonalban töltött időre fizettek, még füles sem volt. Én tárcsáztam ,és egész nap szorongattam a kagylót.
2. Egy teremben 140en ültünk. A Szondában 10 másik emberrel dolgozom egy légtérben, minden automata ,remek új gépeken dolgozunk, semmire nem kell figyelnem.
3. Délelőtt dolgozom, és az értékesítéseken nagyon szépen keresek, ennyit nem tudnék nyelvtudás nélkül hazavinni.
Szóval minden csak hozzállás, és tapasztalat, és jártasság kérdése...
grimbusz 2008.07.07. 17:09:17
2. Ugyanúgy marad minden, ugyanis az ügyfeleket nagyon nem érdeklik az ilyenek, csak az ár a fontos. (Kedvenc sztori: Ügyfél: - Nem, nem az ár miatt választottunk másik céget, csak ők módszertanilag jobbak voltak. Több interjút vállaltak ugyanennyi pénzért.) Amíg nem derül ki valami iszonyatosan nagy gebasz (pl: 4 éves kínai gyerekek írják a syntaxokat, vagy a scripteket), addig nem fog történni semmi. És nem fog kiderülni, ugyanis ezek a nagy cégek a csókosok az adott pártoknál, ahogy látom.
3. Az ügyfélnek pedig a kutatás nagyjából a 36524. rangú téma. Az átlag marketinges a munkaidejének 2-5%-át tölti piackutatással, kb a péntek délután 2-4 közötti sávot, amikor pedig tudjuk ugye, hogy mi jár a fejében (GyK: esti buli, asszonyt-férjet-szeretőt meglepni, gyereket elvinni nagyihoz, stb).
Konklúzió: Ne értékeljük túl magunkat.
Ez az egész vihar egy (fél)pohár vízben.
Bár ha valaki kiborítaná, én nagyon örülnék neki. :-)
grimbusz 2008.07.07. 17:12:25
Bár a cikk hangneme elképesztő a számomra...
Péter 2008.07.07. 17:57:38
raffey 2008.07.22. 13:58:51
Én totális kivülállóként csak kérdezni szeretnék valamit és azért itt mert ez volt a legfrissebb olyan bejegyzés ahova betudtam kategorizálni a kérdésem kötődését(merthogy szonda....)
Szóval nemrég elolvastam a Szonda honlapján az első negyedéves lapolvasási szokásokról szóló anyagot.
abban van egy olyan ami a lapolvasottságot lapcsoportok szerint vizsgálta a legalább egyet a csoport lapjából olvas kérdéssel(vagy megállapitással)..
azt irják,hogy a vezető adat a hirdetési lapoké 42%-al(feltételezem itt az ingyenes reklámlapokról van szó?igaz?)
Vagyis a vizsgált mennyiség alapján(elmondható az emberekről) hogy 42%-uk legalább egy ingyenes reklámújságot olvas.
Jól értem remélem..
A kérdésem..akkor a maradék 58%-ot ugy kell értelmezni,hogy ők abszolút nem olvasnak ilyet,vagy pedig a maradék 58%-on belül megoszlik az hogy mondjuk legalább kettőt olvas,legalább hármat vagy épp mindet olvassa ami a terjesztési területén van?
Vagyis kijelenthető,hogy az emberek 58%-a nem olvas reklámlapot az adatból vagy sem?
Pitypangrozi 2012.01.13. 18:39:50