HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Botrány a SzondaPhone-nál

2008.07.01. 08:21 Forecast Research - www.forecast.hu

A Hír TV beszámolója szerint a telefonos közvélemény-kutatást végző Szondaphone Kft-nél adózással és munkajoggal kapcsolatos visszaélések történtek. A dolgozók (telefonos operátorok) közül többen fel is jelentették a céget, mivel szerintük az nem fizette utánuk a járulékokat és csak a ledolgozott munkaórák töredékét jelentette az APEH felé. A dolgozók szerint a munkakörülmények embertelenek – egy ideig beszögelve tartották a munkahelység ablakát - , az újonnan bevezetett bérezési rendszer pedig hátrányos a dolgozókra nézve. A panaszkodó dolgozókat a cég elbocsátotta...


10 komment

Címkék: közvéleménykutatás piackutatás szondaphone

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Péter 2008.07.01. 10:38:39

3 dolog jut eszembe:
-a Szonda nem a legolcsóbb cég (jó, nem is olyan drága, mint a TNS, Medián vagy Hoffmann, de nem is Marketing Centrum árszint - szóval középkategória), nem az anyagi lehetőségek hiánya miatt nem teremt jó munkakörülményeket. Szándék nincs rá. Elmúlt években közbeszerzésekkel, kormányzati megrendelésekkel is alaposan kitömték őket, lenne pénz.
-a Szonda a PPT (Professzionális Piackutatók Társasága) egyik alapítója. Van ISO minősítése is. Az utóbbi időben egyre az ment, hogy jó minőséget csak a multik tudnak nyújtani, a kisebb cégek spórolnak, ami a munkavégzés rovására megy. Na, most hogy is van ez, urak???? Innentől nem hiteles az egész. ISO, minőségbiztosítási rendszer kb. ennyit ér.
-a Szonda körül nem ez az első botrány. Ha valami van, ők biztos benne vannak. Kíváncsi leszek, hogy az Apeh vizsgálatből ki tudnak-e mászni? Azt tippelem, hogy ki. Lesz majd egy haversrác, aki elkeni az ügyet. Túl fontos a cég, nemcsak a keresztülpumpált (párt)pénzek miatt, hanem a tevékenysége miatt is. Nemsokára választások lesznek ugye... És ez az ország egyik vezető piackutatója.

Szabolcs 2008.07.01. 12:01:08

Nekem is 3 dolog jut eszembe:

1.
-Lehet e jó munkát végezni az ügyfél számára olyan operátorokkal akik saját maguk alakítják az Isaura sorozatot 375 részen keresztűl. Hogy lehet sikeresen értékesíteni bármit telemarketingel ha az Operátor hangján érződik hogy vasgolyó van a lábán és a napvégén kikötözik egy faoszlophoz korbácsolásra.

2.
Ha az ügyfél sikeres CC kampányt akar miért bízza a legnaggyobra, aki kínai gépsorként dolgoztat mikor az esetleg nem konkurenciának számító kisebbek odafigyelnek a humán részlegre hiszen nem a technikai háttér adja el a porszívót a marsról, hanem a meggyőző, kellemes hangú operátor akiből érződik hogy hisz abban amit mond.


3. Míről beszélünk amikor aztmondjuk ügyfelünknek (a legnagyobb telemarketinges cégként) hogy nálunk
nagy a sikerarány hiszen elégedett operátorokkal dolgozunk és eközben a magyar pszihológiai Társaság is hetekig dolgozna azon hogy embereket faragjanak a szondaphone-nál dolgozó/dolgozott megtört operátorokból.

Gábor 2008.07.01. 15:13:40

Maradjunk a bűvös 3 számnál:

1.Voltak idők a Szondaphonnál, mikor felelős cégként minőségi munkát, minőségi operátorokkal végeztek.
Mitől minőségi egy operátor? Nyilván számítanak a vele született képességek,készségek,de nemcsak ez.
Legalább ugyanilyen fontos a kellemes munkahelyi légkör, ahol nyugodtan, felszabadultan alkothat a dolgozó.Ilyen körülmények között bárki képes fejlődni.Valaha ezek fontosak voltak...

2.Mi történt mégis? Egyik pillanatról a másikra elgurult valakinek a gyógyszere, amit máig sem talált meg. Voltak idők, mikor legalább ránéztek arra akit felvettek, de már ez sem számít egy ideje. Ha az utcáról pont betévedsz máris beraknak a szalag mellé és az sem számít ha két összefüggő mondatot életedben nem mondtál el egyhuzamban.
Arról már ne is beszéljek, mikor valaki még életében nem nyomta le együtt a Ctrl+Alt billentyűket és a Delről még csak nem is hallott.
Egy emberközpontú cégből így lesz pár év alatt oroszországi gulág. Mikor az ember már végképp nem számít, csak az, hogy hány réteg bőr van még a pofáján amit le lehet húzni.

3.És végül kik azok akik ilyen körülmények között mégis maradnak. Ez itt a kulcskérdés!!! Hát nagyon sokan! Miért? Mert sok embernek egyszerűen nincs más választása, egy ilyen cégnél az ember mindig pótolható, mert tele van nyomorultakkal az ország, akik megfelelő utánpótlást nyújtanak.Becsülöm azokat akik még egy és, még egy napot kihúznak és csak a legvégső esetben ballagnak le a híd alá.

+1 Ez egy nehéz szakma és senki nem érdemli, hogy 8-ból 5 órát fizessenek neki érte, úgy hogy abból 2-re van bejelentve.
Azok a cégek akik munkát adnak a Szondaphonnak, pedig jobb ha tudják, hogy egyúttal rabszolgákat is vettek.

Ildikó 2008.07.04. 17:58:44

Érdekes ezeket a sorokat olvasni.
A változatosság kedvéért 3 dolog.

1.Korábban dolgoztam az EPT-nél, (Első Pesti Telefontársaság), sokkal borzasztóbb volt a helyzet, mert amellett, hogy a vonalban töltött időre fizettek, még füles sem volt. Én tárcsáztam ,és egész nap szorongattam a kagylót.

2. Egy teremben 140en ültünk. A Szondában 10 másik emberrel dolgozom egy légtérben, minden automata ,remek új gépeken dolgozunk, semmire nem kell figyelnem.
3. Délelőtt dolgozom, és az értékesítéseken nagyon szépen keresek, ennyit nem tudnék nyelvtudás nélkül hazavinni.

Szóval minden csak hozzállás, és tapasztalat, és jártasság kérdése...

grimbusz 2008.07.07. 17:09:17

1. A Szonda mellett azért szívesen megnézném a többi nagy cég hasonló részlegeit, illetve nem csak a telefonos outsource-olt kollégákat, hanem az irodai alkalmazottakat is.
2. Ugyanúgy marad minden, ugyanis az ügyfeleket nagyon nem érdeklik az ilyenek, csak az ár a fontos. (Kedvenc sztori: Ügyfél: - Nem, nem az ár miatt választottunk másik céget, csak ők módszertanilag jobbak voltak. Több interjút vállaltak ugyanennyi pénzért.) Amíg nem derül ki valami iszonyatosan nagy gebasz (pl: 4 éves kínai gyerekek írják a syntaxokat, vagy a scripteket), addig nem fog történni semmi. És nem fog kiderülni, ugyanis ezek a nagy cégek a csókosok az adott pártoknál, ahogy látom.
3. Az ügyfélnek pedig a kutatás nagyjából a 36524. rangú téma. Az átlag marketinges a munkaidejének 2-5%-át tölti piackutatással, kb a péntek délután 2-4 közötti sávot, amikor pedig tudjuk ugye, hogy mi jár a fejében (GyK: esti buli, asszonyt-férjet-szeretőt meglepni, gyereket elvinni nagyihoz, stb).

Konklúzió: Ne értékeljük túl magunkat.
Ez az egész vihar egy (fél)pohár vízben.
Bár ha valaki kiborítaná, én nagyon örülnék neki. :-)

grimbusz 2008.07.07. 17:12:25

BTW: www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=149191

Bár a cikk hangneme elképesztő a számomra...

Péter 2008.07.07. 17:57:38

Huh, nem semmi a Magyar Hírlap cikk!! "Számla nélkül fizeti kérdezőit a kormányközeli Szonda Ipsos...."

raffey 2008.07.22. 13:58:51

Sziasztok
Én totális kivülállóként csak kérdezni szeretnék valamit és azért itt mert ez volt a legfrissebb olyan bejegyzés ahova betudtam kategorizálni a kérdésem kötődését(merthogy szonda....)
Szóval nemrég elolvastam a Szonda honlapján az első negyedéves lapolvasási szokásokról szóló anyagot.
abban van egy olyan ami a lapolvasottságot lapcsoportok szerint vizsgálta a legalább egyet a csoport lapjából olvas kérdéssel(vagy megállapitással)..
azt irják,hogy a vezető adat a hirdetési lapoké 42%-al(feltételezem itt az ingyenes reklámlapokról van szó?igaz?)
Vagyis a vizsgált mennyiség alapján(elmondható az emberekről) hogy 42%-uk legalább egy ingyenes reklámújságot olvas.
Jól értem remélem..
A kérdésem..akkor a maradék 58%-ot ugy kell értelmezni,hogy ők abszolút nem olvasnak ilyet,vagy pedig a maradék 58%-on belül megoszlik az hogy mondjuk legalább kettőt olvas,legalább hármat vagy épp mindet olvassa ami a terjesztési területén van?
Vagyis kijelenthető,hogy az emberek 58%-a nem olvas reklámlapot az adatból vagy sem?

Pitypangrozi 2012.01.13. 18:39:50

én nemrég voltam náluk interjún és meg kell hogy mondjam, semmi sem változott. vonalban töltött időre fizetnek, amit ha heti 40 órával számolok, sem jön ki a minimálbér egy hónapra. a hölgy közölte velem, hogy ja és csak heti 5 órára jelentenének be. hogy még csak véletlenül se kérhessék rajtuk számon, hogy a minimálbért sem fizetik ki. egy vicc, ami ennél a cégnél megy!!! direkt rákerestem, volt-e már botrányuk emiatt, így találtam ezt a videót. de hogy 3 év alatt sem változik semmi...! gusztustalan!
süti beállítások módosítása