HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Új források (és egyéb változások) a Piackutatás-hírek oldalon

2011.03.31. 19:38 Forecast Research - www.forecast.hu

Új (Facebook-os) forrásokat vettünk fel a Piackutatás-hírek.hu (PH) oldalra, egy hazai és két külföldi hírforrást, nem mondom meg kiket, megtaláljátok a megfelelő szekcióban:-) Amúgy is érdemes ránézni az oldalra, volt ma néhány érdekes, új hír, erről sem mondok többet:-) A mai eseményekről, hírekről valószínűleg olvashattok majd néhány nap múlva a Médiapiac.com-on, a Médiainfo.hu-n vagy a Kreatívon (de az is lehet, hogy mégsem, ha ők nem találják ezeket érdekesnek a saját szempontjaik alapján – nálunk viszont gyakorlatilag MINDEN kutatási vonatkozású hír szinte azonnal megjelenik, nincs szelekció! Amit feltesznek a webre, az itt van.). A Piackutatás-hírek.hu oldalon még ma tájékozódhattok ezekről a friss hírekről, nem holnap vagy holnapután (vagy sohasem). Nincs régebbi ugye a tegnapi híreknél...

Más. Viszonylag jelentősen változott a hírforrások sorrendje, ez elsősorban a Magyar piackutatási hírek szekcióját érintette. Egyes források előrébb kerültek (volt, amelyik sokkal), mások hátrébb csúsztak. A szerkesztési elvekről a következőket tudom mondani. Először is, preferálom a személyes blogokat, oldalakat a céges forrásokkal szemben. De csak bizonyos kereteken belül, ha nem frissül, akkor a legszuperebb blog is hátrébb kerül idővel. A türelmem egyenesen arányos az adott forrás minőségével, szakmai elismertségével és múltbeli teljesítményével. Aki többet tett le eddig az asztalra, azzal megértőbb vagyok. Mi az, ami még befolyásolja a sorrendet? Természetesen legfontosabb a frissítések gyakorisága, a megosztott tartalom minősége, érdekessége. Emellett mindenkit arra biztatok, használjon képeket a blog-, Facebook-bejegyzéseiben! Ezek a források a PH oldalon kitűnnek a többi közül, jobban felkeltik a figyelmet, így többen fognak rákattintani, stb. Egy hajóban evezünk – ha a Piackutatás-hírek.hu oldal sikeres és ismert lesz (már most is nagyon sokan olvassák a szakmából és még többen fogják), akkor nagyobb forgalmat fogunk tudni az oldalon szereplő, tartalmat szolgáltató források felé irányítani. (Az oldalon szereplő linkekre kattintva az oldal látogatói direkt módon az adott blogra, Facebook vagy egyéb oldalra jutnak.) Kérem ezt átgondolni.... (Örülnék neki – baráti gesztus lenne –, ha az oldalon szereplő források is ajánlanák az oldalt egy blog-, Facebook-, Twitter-bejegyzés erejéig...vagy ez túl naiv kérés? Majd kiderül. Köszönettel.) Az oldalt persze mindenképpen sikerre visszük – így vagy úgy –, ez nem kérdés...kimaradni pedig nem jó opció.

Back to the sorrend. Természetesen vannak más – szubjektív – szempontjai is a sorrend kialakításának, ha nem lennének, akkor egyszerű automatizmussal meg lehetne oldani, hogy a leggyakrabban frissülő oldalak kerüljenek előrébb (ez sincs még teljesen elvetve, valamikor talán így lesz...). A sorrend egyébként így is dinamikusan változhat a jövőben is (bizonyos időszakonként, ha indokolt), a fenti elvek alapján. Felmerülő kérdés: vannak-e fix helyek? Igen, vannak (legalábbis a mai tudásom alapján ezt mondom). A Magyar piackutatási hírek szekcióban az 1., 2., ill. a 3. hely tekinthető annak (1. Piackutatás blog, 2. PMSZ, 3. CAWI – Pintér Robesz). Okok: a Piackutatás blog és a megújult PMSZ oldal mennyiségre és minőségre is a legtöbb kutatási hírt generálja (lehet ezzel vitatkozni, ha valaki akar, csak nem nagyon érdemes, tessék más forrásokat mondani, melyek jobban teljesítenek). Pintér Robesznek pedig elévülhetetlen érdemei vannak, melyek alapján megilleti az adott hely. (Robesz jelezte a Facebookon, hogy idővel talán egy blog alá fogja összevonni különböző aktivitásait, ez jó lenne, mert sajnos a CAWI sem frissül túl gyakran).
Az oldalról töröltem ugyanakkor 3 hazai hírforrást, mivel hónapok – volt amelyik évek – óta nem frissültek. Eddig tartott a türelmi idő. Frissíteni, frissíteni, frissíteni... (Kivétel ez alól az olyan oldal, melyet egy időszaki rendezvényre hoztak létre, pl. a Piackutatási Diákverseny Facebook oldala, melynél a versenyen kívüli időszakokban nem elvárható a frissítés.)

A Külföldi piackutatási hírek szekcióban nincs fix hely, lehet, hogy még változni fog a sorrend.

A Piackutatók a Twitteren szekcióban fix helye van Klenovszki Jánosnak (1.) és Pintér Róbertnek (2.) – ez sem képezheti vita tárgyát, a magyar kutatók közül ők ketten a legaktívabbak és ők generálják a legtöbb, legérdekesebb, legszínvonalasabb tartalmat a Twitteren. A többi hely viszont mozgásban...

Új forrásokra nyitott vagyok, jelezzétek, ha van ilyen. Nem egy zárt elitklubot akarunk csinálni, hanem egy olyan független piackutatási hírközpontot, mely idővel megkerülhetetlen lesz. Az oldal nincs kész, további fejlesztések jönnek, melyek még tovább könnyítik majd az oldal használatát (mely most sem bonyolult), illetve még több tartalom jön (videó, kép, ilyesmi...)! Stay tuned!

(Lájkoljátok az oldalt, plíz! Itt: Piackutatás-hírek.hu , vagy itt: Piackutatás Hírek (PH) Facebook profil. Köszi!)
 

2 komment

Címkék: piackutatás piackutató piackutatás hírek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2011.04.01. 13:57:41

Köszi, megtisztelő a bebetonozott 3-ik hely :-) Az utóbbi pár hónapban rendszeresen írok a netidok.postr.hu alá, a piackutatási/ internet kutatás témájú dolgokat be szoktam linkelni a CAWI alá is. Egyelőre ennyire futja az időmből. De ősszel indul a Corvinuson egy Infokommunikációs kutatásmódszertan órám, annak kapcsán könnyen lehet, hogy jobban aktivizálom magam a CAWI-n.

Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2011.04.01. 16:54:01

Szívesen tennélek még feljebb is, de nem lehet:-) A fejlesztések után majd lesz arra lehetőség, hogy egy konkrét poszt az oldal legtetejére (a szuperelső pozicióba) kerüljön (időlegesen), biztos vagyok benne, hogy lesz majd a CAWI-n olyan írás, ami ott landol:-)
A Netidőket olvasom, gondolkoztam is, hogy felveszem, de nem csak piackutatás a téma, nagyon szerteágazó. Ha esetleg bárhol kutatási témában írsz, lszi tedd be a CAWI-ra is, akár csak egy ajánló formájában, hogy a PH olvasók is lássák.
Szerintem mindenképp folytasd a CAWI-t, kell egy olyan blog, ahol csak piackutatásról írsz.
süti beállítások módosítása