35 jóslat a kutatási iparágról
Előretörnek a kombinált (hibrid) és alternatív adatgyűjtési módszerek (31 szavazat)
Az iparági előrejelzések szerint a mobil és közösségi média kutatások száma szignifikánsan nő, ami eddig nem történt meg, de 2011 lehet ennek az éve.
Megjelennek az online kutatási jelentések (28)
2015-re a legtöbb kutatási jelentést online módon juttatják el a végfelhasználókhoz, akik webböngészőben vagy mobil eszközön tekintik meg azt. A kutatási jelentések több interaktív elemet, videót fognak tartalmazni. A PowerPoint anyagok kevéssé lesznek relevánsak, mint napjainkban.
A panelek egyre inkább az ügyféloldali szervezetek számára fognak dolgozni (20)
2015-re a panelszolgáltatók több megrendelést kapnak majd az ügyféloldali vállalatoktól, mint a piackutató cégektől.
A kutatás non-stop üzemmódba kapcsol, hogy gyors válaszokhoz jusson (18)
A szervezetek elvárják a folyamatosan rendelkezésre álló adatokat.
Drámaian megnő a házon belüli kutatások aránya (16)
Emelkedik a DIY (csináld-magad) kutatási projektek aránya. A piackutató ügynökségek már nem tudják kizárólagosan biztosítani az összes előnyt, melyet korábban (hozzáférés a különleges célcsoportokhoz, különleges kutatási eszközökhöz) – az ügyfelek pedig nagyobb kontrollt akarnak a kritikus folyamatok felett, ez több házon belüli projekthez vezet.
A piackutatás a márka-építés eszközévé válik (16)
Több vállalat használja majd a felméréseket célcsoportja edukálására.
Az új technológiák drasztikusan megváltoztatják azt, hogyan szervezünk piackutatást a jövőben (15)
A kutató botok (robotok), kiterjedt alapokon nyugvó mikro-felmérések, játékok, helymeghatározáson alapuló mobil szolgáltatások megjelenése át fogja alakítani azt a módot, ahogyan a kutatások folynak.
Ugrásszerűen megnő a házon belüli MROC-k (piackutatás célú online közösségek) aránya, támogatva a DIY trendeket (15)
2011-ben a házon belüli MROC-k folyamatos előretörését láthatjuk majd, mint a DIY kutatások egyik forrását.
Növekvő nyomás a megbízói oldalról a teljesen integrált funkciókra vonatkozóan (15)
Valós idejű insightok ajánlása és fokozott megjelenése a CRM-ben, adatbázis menedzsment, párbeszéd a vevőkkel, stb.
A közösségi hálózatok új üzleti lehetőségeket jelentenek a piackutató cégeknek (14)
A közösségi hálózatok segíteni fognak a megbízható piackutatási célú kapcsolatok építésében, a felhasználók által generált tartalom pedig olyan új lehetőségeket nyit meg az iparág előtt, melyek különben soha nem kerültek volna elő.
A hagyományosak mellett új előrejelzési módszerek nyernek teret (14)
2011-ben egyértelmű növekedését fogjuk látni az előrejelző módszereknek, melyek piaci tendenciákra és a fogyasztói magatartásra vonatkoznak.
Ügyfélkapcsolatok kiépítése a közösségi média segítségével (14)
2012-re a piackutató cégek kénytelenek lesznek kapcsolatokat kiépíteni az ügyfeleikkel online módon is, a közösségi média segítségével, de nem csak értékesítési célból – hanem kapcsolatot tartani, jópofizni, chatelni...
A központi piackutató osztályok a menedzsment irányába tartanak (11)
A piackutató osztályok egyre inkább összpontosítanak a képzésre, policy-menedzsmentre, technikai infrastruktúrára. Ahelyett, hogy idejük nagy részében kutatási projekteket csinálnának, a piackutató részlegek jobban fókuszálnak a kutatás minőségével kapcsolatos feladatokra, infrastrukturális szolgáltatásokra.
Pozícionálás nélkül a piackutatás elveszíti vezető szerepét, a marketing cápák felfalják (9)
A marketing ügynökségek, reklámügynökségek és tanácsadó cégek még nagyobb szeletet harapnak ki a kutatási tortából.
A vállalatok közösségi média adatokat fognak számszerűsíteni (8)
Ez a gyakorlat lehetővé teszi számukra, hogy megértsék, milyen széles körben elterjedt az adott probléma és vajon hatással van-e az üzleti eredményekre. A 'farok csóválja a kutyát' történet véget ér.
A piackutatás egy ’niche’ aktivitás definíciójává válik (7)
Egy kibővített tartalmú definíció jelenik meg, mely magában foglalja a párbeszédeket, CRM-et, viselkedés-gazdaságtant, stb.
Etikai alapú differenciálódás (7)
A piackutatás egyre inkább meghatározza az etikai normákat, idegenkedve néhány újabb technikától, így hely nyílik az új belépők számára.
2011-2012-ben a piackutató osztályok csökkentett költségvetéssel működnek (6)
2011-2012-ben is költségvetési megszorítások lesznek jellemzőek, mivel a nem piackutató hátterű vezetők A) inkább támaszkodnak az informatikai részlegekre a CRM rendszerek számára történő adatbányászattal kapcsolatban és B) jobban tudatában lesznek annak, hogy számos olcsó eszközök áll rendelkezésre.
2015-re a kutatások 80%-a egyéb alkalmazásokba lesz integrálva (4)
2015-re ritkaság lesz az önálló felmérés (telefonon, e-mailben vagy más eszközön keresztül). A legtöbb felmérés játékokba, alkalmazásokba, bevásárló szimulációkba, stb. lesz integrálva. Az ötlet, hogy ezerszámra küldjünk felmérésekben való részvételre invitáló emaileket, misztikusnak fog tűnni.
2011-2012-ben a piackutató részlegek költségvetése növekszik (4)
Sok piackutató osztály esetében az utóbbi időszak költségcsökkentése megfordul, a menedzsment immár nagyobb figyelmet fordít az új módszerekre, mint a közösségi média monitorozásra.
A neuromarketing sztenderd kutatási módszerré válik (3)
Az agyi reakciók mérése a marketing stimulusokra már évtizedek óta létezik. Neuromarketing technikákat alkalmaztak már copy-teszt, csomagolás-, koncepció-teszt, filmelőzetes tesztelése, digitális média, a vásárlási élmény mérése és számos más esetben. A neuromarketing jelentős előnyt szerzett az elmúlt 5-7 évben, mivel egyre inkább hozzáférhető, hatékony és skálázható.
A copy-teszt és a csomag tesztelése jelenleg a leggyakoribb alkalmazási területe. 2015-re a neuromarketing 25%-nál nagyobb részesedéssel bír ezeken a területeken.
Az akadémikus piackutatás egyre kevésbé elégítik ki a marketing igényeket (3)
A növekvő ütemű innováció miatt a klasszikus módszereket és eszközöket gyorsan felválthatják / helyettesíthetik a web / közösségi / multimédiás eszközök. Az egyetemi akkreditációs követelmények (szabványok) és tantervek sokkal lassabban változnak, mint a piac, arra kényszerítve a piackutató cégeket és az ügyféloldali, házon belüli piackutató osztályokat, hogy több és több "alapképzést" tartsanak az új munkatársaknak.
A mintavételi modellek saját alkalmazásokon keresztül fognak működni, nem a paneleken keresztül (2)
A mintavételi modellek tagsági, feliratkozási alkalmazásokhoz fognak kapcsolódni és ezek lesznek a válaszolókhoz való hozzáférés elsődleges eszközei.
A platformoknak nyitottnak kell lenniük, nem centralizáltnak (2)
Mikor egy kutatási szakértő publikál egy koncepciót vagy ötletet, hogy elgondolásait megismertesse az iparággal, az adott tartalomnak a szerzőhöz kellene kapcsolódnia, nem pedig a publikációs csatornához.
2015-re a Honomichl listán szereplő cégek 50%-a szoftver és applikációk értékesítésével foglalkozik (-2)
2015-re a Honomichl listán szereplő piackutató cégek fele elsődleges pénzkereseti forrását a szoftver / hosztolt alkalmazások értékesítése jelenti majd. A csupán tanácsadási szolgáltatásokat kínáló ügynökségek jelenléte egyre ritkább lesz.
A mai top 50 piackutató közül csak 10 lesz benne 2015-ben a top 50-ben (-4)
A 2015-ös Honomichl lista drámaian különbözni fog a maitól. Csak 10 cég a mai top 50-es listán szereplőből szerepel még akkor is a listán. A legtöbben egyesülnek vagy helyükre más – újabb, technológia vezérelt megoldásokat kínáló – cégek kerülnek.
A mobiltelefonos kutatások aránya több, mint 20% lesz 2011-ben (-6)
2011 a mobiltelefon kutatás éve lesz, mert az embereknél mindig ott van a telefon és ez a legjobb módja annak, hogy elérjék őket.
2015-re, a házon belüli piackutató részlegek 80%-ának lesz profi statisztikusa (-6)
2015-re a házon belüli piackutatási osztályok 80%-a rendelkezik legalább 1 főállású statisztikus szakértővel. Aki birtokában van nagy mennyiségű adat kezeléséhez és adatbányászathoz (CRM, ERP adatbázisokból) szükséges kompetenciáknak.
2011-re a Google vagy a Facebook lesz a legnagyobb piackutató vállalat (-7)
A Google vagy a Facebook felvásárolja az 5 legnagyobb kutató cég valamelyikét.
A piackutató ügynökségek elkezdenek sikerdíjas opciót kínálni (-8)
2011-ben meglátjuk a "Pay for Performance" (teljesítmény alapú javadalmazás) eljövetelét a piackutatásban, amint azt néhány vezető ügyfél megígérte a legutóbbi kutatási konferenciákon. Válaszul a megbízók igényeire, a kutató cégek elkezdik kínálni ezt az opciót.
A közösségi média a legjobb eszköz az iparág egyesítésére (-9)
A közösségi média képes arra, hogy nagy változást hozzon létre abban, ahogy a piackutatók globálisan gondolkodnak stratégiáról és végrehajtásról.
A költséghatékonyság miatt a cégek elfordulnak a szindikált kutatásoktól (-11)
A cégek egyre inkább újraértékelik a hatékonyságát a saját költségvetésük eltöltésének és nagyobb hangsúlyt helyeznek a célzott egyéni tanulmányokra.
Közösségi-média kutatás: ide kerül a költések 25%-a (vagy több) 2012-re (-12)
Különösen az un. 'consumer brandek' esetében, melyek minden eddiginél többet költenek a közösségi média alapú marketing kampányokra.
A tradicionális survey-típusú kutatások kihalnak (-13)
2015-re, a hagyományos, felméréses kutatások (amely jelenleg 'üzemanyagot' biztosítanak számos kutató ügynökségek) megtizedelődnek - az ügyfelek kezdenek áttérni az adatbányászati, SM módszerekre és így tovább.
A kérdőíves kutatás halott lesz 2015-re (-16)
A válaszadási arány továbbra is csökken, az online és telefonos kutatás egyre nehezebbé válik.