LONDON – A közösségi oldalak lehetnek a legfrissebb szenzációk, de amikor vásárlásra kerül a sor, a fogyasztók még mindig nem bíznak azokban a tanácsokban, amiket ezen új, online fórumok nyújtanak.
A Lightspeed Research által, a Marketing magazin számára készített kutatás szerint a fogyasztóknak csak 33%-a véli úgy, hogy a közösségi oldalak biztosítják azokat a részletes, független információkat, melyek a vásárlási döntések meghozatalához szükségesek, míg 23% nem bízik bennük. Ehhez képest 68% bízik más online információforrásokban, mint a keresés, termékvélemény- és ár-összehasonlító oldalak (és csak 5% nem bízik ezekben).
Amikor megkérdezték, melyik információforrás befolyásolja a legjobban végső döntésüket vásárlás esetén, a fogyasztók a közösségi oldalakat messzemenően az utolsó helyre rangsorolták.
Ralph Risk, a Lightspeed Research EMEA Marketing Igazgatója szerint "Ez a kutatás azt mutatja, hogy a cégeknek meg kell érteniük azt az összetett módot, ahogyan a fogyasztók megszerzik, és kezelik a márkáikra vonatkozó információkat. A közösségi oldalaktól a vélemény oldalakon át a családig mindennek lehet hatása a márkák megítélésére, és e sokcsatornás kommunikációs folyamat irányítása létfontosságú a márkák sikere érdekében a jelen digitális korában."
A Marketing/Lightspeed kutatás annak bizonyítékát is felfedi, hogy az új internetes szolgáltatások megelőzik a ’barátokat és családot’, ahogyan átalakul a fogyasztók hagyományos értelemben vett bizalma. A fogyasztók a barátokat és a családot a keresési, termékvéleményező, összehasonlító és online viszonteladó oldalak mögé sorolják, melyek jelenleg a ’legbefolyásosabb’ információforrásnak számítanak. (marketingmagazine)
A fogyasztók nem bíznak a közösségi oldalakban
2010.08.03. 08:04 Forecast Research - www.forecast.hu
Szólj hozzá!
Címkék: piackutatás közösségi média social media online community online közösség
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.