HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (3) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (37) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (956) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A mobiltelefonos piackutatásé a jövő!

2015.06.05. 11:51 Forecast Research - www.forecast.hu

A közeljövő biztosan. Nem túl merész állítás, hogy a piackutatás jelentős része hamarosan az okostelefonokra fog épülni. A vesztesek: személyes megkérdezés, vezetékes irányba történő telefonos kutatás (CATI), hagyományos (csak webfelületen történő) online kutatás, illetve gyakorlatilag minden más, ami nem okostelefonon keresztül történik. A változás nagy nyertesei lehetnek a jelenlegi online kutatók, amennyiben meg tudják oldani webes kérdőíveik okostelefonokra való implementálását, illetve a felmerülő - egyáltalán nem csekély – technológiai problémákat.

okostelefon.jpg

Tegnapi hír: „Az Ericsson jelentése szerint a fejlett mobiltechnológia 2020-ra általánosan elterjedt lesz: az emberek 70%-a használ majd okostelefont, és 90%-uk lakóhelyét fedi majd le mobilszélessávú hálózat. Az okostelefon előfizetések száma 2020-ra több mint kétszeresére nő, és eléri a 6,1 milliárd előfizetést.” (MTI)

A fejlett piacokon szinte bárki, aki szeretne, meg tud venni egy okostelefont. Ami a fejlődő országokat illeti, jelenleg a dolgozó emberek fele rendelkezik ilyen készülékkel – ezek pedig leggyakrabban pont olyan fogyasztók, akikre a brandek kíváncsiak.

Bónusz előrejelzésként tudható az is, hogy ez a típusú piackutatás elsősorban Android alapú lesz (kiegészítve esetleg egyes szegmensekben az iPhone használókkal), mivel az Android felhasználói bázisa jóval szélesebb. Ami a Windows Phone-t illeti: alacsony penetrációja miatt használói aligha keltik fel a piackutató cégek figyelmét.

Az okostelefonok mellett a tabletek és a phabletek (extra nagy méretű okostelefonok) kutatási célú használata is biztosan előtérbe kerül, jellemzően az említett Android-os, illetve kisebb mértékben iPhone-os fókusszal (a Windows operációs rendszer itt sem játszik).

A legtöbb piackutatásra hamarosan mobil eszközökön kerül majd sor, melyek képesek a 3G-re vagy annál fejlettebbek. A jelen piackutatói közül sokan még a hagyományos, nem internetképes mobiltelefonokkal (ún. feature phone) rendelkezőkre koncentrálnak. A következő években a mobiltelefonos piackutatásba belépő szakemberek azonban egyre inkább az internetképes okostelefonok irányába mozdulnak majd el.

Az online piackutatás 50%-a nemsokára mobiltelefonon történik majd

A témában készült fontosabb kutatások szerint az online megkérdezések 20-30%-a már jelenleg is mobiltelefonon keresztül történik, ez a szám pedig folyamatosan emelkedik. Három éven belül ez az érték reálisan 50%-ra nőhet – mindenki, aki online kutatásban érdekelt, szükségszerűen foglalkozik majd mobiltelefonos módszerrel is – a mobiltelefon pedig a piackutatás egyik legjelentősebb (vagy a legjelentősebb!) csatornája lesz.

A legtöbb CATI (számítógéppel vezérelt telefonos kutatás) kizárólag mobilon történik majd

A fejlődő országok közül ez sokban már most is így van, ami pedig a fejlett piacokat illeti, a 65 év alatti, gazdaságilag aktív (dolgozó) réteg kizárólag vezetékes telefonon való elérése már jelenleg is gyenge kutatási eredményeket biztosít.

Az okostelefonos alkalmazások használata egyre népszerűbb lesz

Az alkalmazások folyamatosan fejlődnek, az okostelefonok megjelenése a gazdaságot is felpörgette, és egyre nyilvánvalóbban látszanak az előnyök is. Nevesítve:

  • A kutatási panelek és online közösségek felhasználhatják az alkalmazásokat, hiszen a tagok közötti folyamatos kapcsolat során bizalom épül ki, és a tagoknak érdekükben áll majd egy-egy appot letölteni.
  • Az ún. funkcionális alkalmazások, mint például a kereskedelemben használatos vásárlási app-ok vagy éppen a szállítási-közlekedési app-ok idővel piackutatási jelleget kapnak.
  • Továbbra is a kvalitatív kutatás adja majd az innovatív alkalmazások alapját, mivel a mintanagyságok kisebbek, a kutatók és kutatásszervezők kellő időt fordíthatnak arra, hogy rávegyék a résztvevőket az alkalmazás letöltésére, illetve a résztvevőknek biztosított ösztönzők a legtöbb esetben elég komolyak ahhoz, hogy időt szánjanak az applikációk letöltésére, használatára.
  • A passzív adatgyűjtés és a lokáció alapú kutatás ugyancsak fejlődik majd és egyre több alkalmazást használ.
  • A média mérése során egyre több mobiltelefonos eszközt vetnek majd be, ami szintén alkalmazás alapú lesz.

A lokáció alapú kutatás fejlődni fog, főleg az olyan technológiák által, mint az iBeacon

A kutatás alapját képező helymeghatározásnak többféle módja lehet, fejlődni fognak a GPS alapú módszerek is, de főleg az iBeacon és ahhoz hasonló rövid hatótávolságú technológiák kerülhetnek előtérbe. Az olyan megoldások, mint az iBeacon, egy adott helyszínre telepített jeladóval működnek, a lokáció (pl. étterem, bevásárlóközpont, vagy annak csak egy része) határait átlépők mobiltelefonjainak „megmondja”, hogy éppen hol járnak. Az ilyen módszerek a jövőben jóval hatékonyabb és megbízhatóbb insight-okat hozhatnak, mint a GPS alapúak.

A piackutatás olyan módszerek mentén haladhat majd a jövőben, mint pl. a ShopKick, amely az alkalmazás letöltéséért cserébe kuponokat ad a felhasználóknak, melyek az üzletbe érve levásárolhatók.

Az üzenetküldő szolgáltatások letarolják a piacot?

A WhatsApp és a WeChat szolgáltatások diszruptív innovációjukkal megreformálhatják a piacot, legalábbis az SMS vagy a Twitter számára. Vajon ezek a szolgáltatások a piackutatásban is hasznosak lesznek? Még korai megmondani, de jelenleg ez a téma az egyik „legforróbb” mind közül.

Az adott pillanatot feltérképező (‘in the moment’) kutatás

A mobiltelefonos technológiák egyik nagy előnye, hogy képesek az adott pillanatot dokumentálni, hiszen szinte mindig velünk vannak. Amellett, hogy a technológia felhasználható a survey-típusú kutatásoknál, elősegíthetik a passzív adatgyűjtést, az egykérdéses tesztek elterjedését, a (kutatási célú) fotók és videók készítését.

Azonban nem minden típusú piackutatás képes az adott pillanat lereagálására, jelentős változás az alábbi területeken várható:

  • fogyasztói elégedettség mérése
  • médiahasználati szokások
  • auditok, próbavásárlások
  • shopper kutatások (pl. a vásárláshoz vezető útvonal feltérképezése)
  • vásárlási élménnyel kapcsolatos kutatások
  • in-home tesztek

Az ‘in the moment’ kutatás kevésbé fog megjelenni az alábbi területeken:

  • koncepciótesztek
  • reklámtesztek
  • márkaismereti tesztek
  • közvélemény-kutatások
  • omnibusz kutatások

Fontos megjegyezni, hogy ezek mindegyike hasznosítja majd a mobiltelefonos megoldásokat, de nem az adott pillanat rögzítésére való fókuszálással.

Az adott pillanat felmérésének művészete tovább fejlődik majd, egy olyan új típusú piackutatást létrehozva, ami a fogyasztók mélyebb megértését tűzi ki célul. Bizonyos értelemben ez lesz a helyettesítője az U&A módszernek. Ki kell küldeni a fogyasztóknak egy rövid tesztet a reggeli ideje alatt, hogy kiderüljön, mit csinálnak, és mire gondolnak éppen, majd ugyanilyen tesztet kell kapniuk bevásárlás közben, stb.

Ez a kiterjesztett U&A típusú kutatás ugyanannak a fogyasztónak az eltérő gondolatait próbálja majd integrálni az összkép elérése érdekében. Előfordul, hogy egy adott fogyasztó reggelente nem szívesen inna meg egy pohár sört, azonban este, a barátai körében már megtenné ugyanezt.

(Piackutatás blog)

Szólj hozzá!

Címkék: panel piackutatás cati okostelefon online kutatás geolokáció mobil kutatás geolokációs marketing geofencing

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása