Az amerikai székhelyű Mindshare Technologies úgynevezett QR (quick response = gyors válasz) kódok alkalmazásával bővítette módszereit, annak érdekében, hogy a fogyasztók azonnali visszajelzést adhassanak a mobiltelefonon kitöltött kérdőívekkel okostelefonjaik és egyéb mobil eszközeik segítségével.
A Mindshare – amely a valós idejű felmérések és elemzési eszközök fejlesztésére specializálódott – nemrég 20 millió fontos befektetési szerződést írt alá, és kimondott célja, hogy növekedjen, terjeszkedjen a piacon. A cég úgy véli, hogy a QR kódos módszer megkönnyíti a válaszadók dolgát a kérdőívek mobiltelefonos elérésében és ez által a válaszadásban. A kódokat be lehet ágyazni ún. eladóhelyi POS anyagokba (point of sale = értékesítés helye), melyben felkérik a vásárlókat egy vásárlás utáni felmérésben való részvételre, vagy használhatják arra is, hogy visszajelzéseket gyűjtsenek a nem vásárlóktól, megtudakolva azt, miért is álltak el a vételtől.
John Sperry, a Mindshare CEO-ja (ügyvezető igazgatója) szerint, amikor egy fogyasztó (vagy egy vásárlástól elálló) visszajelzést ad a QR-kódnak köszönhetően, az élményei még frissek, így ügyfeleik azonnal célzott válaszokat és véleményeket kapnak. Ez csupán az egyik módja annak, ahogy a Mindshare befolyásolja a mobiltelefonos elérhetőség fejlődését és fejlessze a fogyasztói megismerést.