A Kantar Media 3 millió dollár invesztícióval kisebbségi részesedést szerzett az amerikai székhelyű, arcfelismerő technológia szakértő Affectiva cégben.
Az Affectiva azért fejleszti a technológiát, hogy megértsék az emberek érzéseit és ezáltal javítani lehessen a termékeket.
A vállalat eszközei közé tartozik az Affdex arckifejezés-elemzési eszköz, mely monitorozza és dekódolja a nézők arckifejezéseit és értelmezi, hogyan reagálnak arra, amit látnak.
Továbbá, a Q-szenzor (ez látható a képen) – mely egy testen hordható bioszenzor készülék – méri az érzelmi állapotot, mint például az izgatottságot, figyelmet, szorongást és ellazulást.
A befektetést követően a Kantartól elmondták, hogy stratégiai és kereskedelmi szövetséget alakítottak az Affectivával, "hogy erősítsék a felméréseken alapuló, technológia vezérelt adatgyűjtést".
Internetes oldalak: www.kantarmedia.com és www.affectiva.com . (mw)