A forgalomcsökkenés két éve után a marketing, reklám és közvélemény-kutatási szolgáltatások vásárlásából származó bevételek az USA-ban 4,7 százalékkal nőttek 2009-ről 2010-re, Jack Honomichl éves beszámolója szerint.
A kutatási iparág bevételei 2,2%-kal csökkentek 2008-ban, 3,3%-kal 2009-ben. Ugyanakkor 2010-ben, Honomichl szerint az ágazatban "jelentős fordulat" következett be, mivel 8,7%-kal nőtt a teljes munkaidőben foglalkoztatottak létszáma.
Bár ez nem ellensúlyozta a becsült 11,1%-os létszámcsökkenést, melyre 2008-ban és 2009-ben került sor, de a jelentés által említett anekdotikus bizonyítékok arra utalnak, hogy ez a trend 2011-ben is folytatódott.
Mint általában, a jelentés megállapításai az 50 legnagyobb amerikai székhelyű piackutatási szervezet adatain alapulnak és csak az Egyesült Államokban a 2009-2010-es év folyamán piackutatásból származó bevételeket vették figyelembe.
A korábbi évekhez hasonlóan, a CASRO (az amerikai kutatási szervezetek tanácsa) nyújtott kiegészítő adatokat azokról a tagvállalatairól, melyek nem szerepel a Top 50 listán; a teljes bevétel ebben a vállalati csoportban 755 millió dollár volt, mely 3,3 százalékos növekedést jelent 2009-hez képest.
Hozzáadva ezeket a számokat a Top 50 vállalat 8,5 milliárd dolláros bevételeihez (4,9%-os növekedés), a 2010-es elemzés 199 cégen alapul, melynek összes árbevétele 9,2 milliárd dollárt tesz ki.
(mw)