Körülbelül az elmúlt év folyamán egy teljesen buta ötlet kúszott be az üzleti világba. Néhány illető és hozzáértő nyilvánvalóan úgy gondolja, megérthetjük, mi megy végbe a fogyasztókban, ha elolvassuk az emberkék közösségi lapokon, blogokban és más nyilvános fórumokon közzétett hozzászólásait és véleményeit.
Teljes badarság, a következő okoknál fogva:
- Az anekdoták nem bizonyítékok. Ezer anekdota pont ugyanannyi érvénnyel rendelkezik, mind egyetlenegy, ami pedig pont nulla.Ha az anekdoták bizonyítékok, akkor a repülő csészealjak, a szellemek és a faunok mind valódiak.
- A hozzászólók önkéntesek. A valódi kutatások egy véletlenszerű csoportból vesznek statisztikai mintát. A hozzászólók eleve hozzászoktak a kommentáláshoz, így az általuk szolgáltatott adatok statisztikailag értéktelenek.
- Az anonimitás torzítást okoz. Mivel a hozzászólók nem azonosítják magukat név szerint, szabadon kifejeznek gonoszkodó véleményeket (pl. úgy viselkednek, mint a trollok).
- A fizetett hozzászólások fertőzőek. A PR cégek gyakran “tolnak” hozzászólásokat áltámogatókkal, megjegyzésekkel. Ellenkezőleg, a versenytársak pedig álkritikákkal tolnak vagy húznak le hozzászólásokat.