HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Panel-menedzsment leckék panel-profiktól

2010.08.17. 06:20 Forecast Research - www.forecast.hu

Számos lelkiismeretlen oldal, melyeknek általában semmi közük sincsen magukhoz a panel szolgáltatókhoz, hirdeti, hogy könnyen juthatunk pénzhez otthon elvégezhető felmérésekkel, ami ahhoz vezet, hogy sok panelista (paneltag) jelentkezik pénzszerzési szándékkal.

Milyen ösztönzőket ajánlanak a panelistáknak? A Leckék Profi Panelszolgáltatóktól tanulmány szerint a panelek 47%-a működik pontgyűjtéses rendszerben, amik beválthatók ajándékokra, ajándékutalványokra vagy készpénzre. További 47% fizet kuponokkal vagy ajándék kártyákkal, 27% pedig készpénzt ajánl a felmérésekért. Harminc százalék (30%) ajánl fel adományokat a panelista által választott segélyszervezetek javára. A felmérésekért ajánlott pénzügyi ösztönzők végeredményben jelentős kétségeket eredményeznek a felmérésekben adott válaszok minőségével kapcsolatosan (lásd Adatminőségi & Érvényességi Leckék).
 
Az ösztönzési filozófia és megközelítés panelszolgáltatóként igen eltérő lehet:
 
  • "Az ösztönzők azt szolgálják, hogy támogassák a hosszútávú részvételt, és ezzel egyidejűleg ne támogassák a csak fizetségi célból történő részvételt." - Cint
  • "Még ha ajánlunk is fel ösztönzőket, a panelisták nem valószínű, hogy összességében nagy összegeket nyernének vele, mivel az adott évre nézve korlátozott a részvétel sűrűsége, mennyisége." - Nielsen
  • "A pontgyűjtő rendszert tartják a legjobbnak az online piackutatások esetében, mivel egy semleges rendszernek látják, ami nem befolyásolja egyetlen embercsoport részvételét sem." - Ipsos Mori
  • "Az SSI filozófiája az, hogy ne alkalmazzuk az ’egy méret jó lesz mindenkire’ jutalmazási rendszert. Ehelyett az SSI azt a jutalmat alkalmazza, amely a legjobb az adott kutatási projektre nézve, és a legjobban illeszkedik a válaszadók sokszínű társadalmához." - SSI
  • "A mi szemszögünkből nézve ez leginkább a ’befutó ló’ megtalálásának kérdése, ami annyit tesz, hogy az ösztönzőnek változnia kell a kutatás körülményeinek és tárgyának függvényében. Jelenleg nem rendelkezünk ’hűség vagy törzsvásárlói’ rendszerrel, - a projektre szabva változtatjuk az ösztönzőket." - Sample Answers
  • "Az ösztönzőnk percenkénti két, ill. három dollár között mozog, a felmérés specializációja és hossza függvényében." - MDLinx (egészségügyben dolgozók panelja) [a nem egészségügyi témájú kérdőívek, viszonyításképpen, átlag 2-3 USD kérdőívenként]
  • "Némely esetben (bizonyos különleges célcsoport esetén) az ösztönző lehet egy termék, belépőjegy vagy részvételi jog, ami fontos lehet a célcsoport szempontjából." - Focus Suites
  • "A Peanut Labs társadalmi alapú ösztönzőket ajánl fel, melyek különbözőek minden válaszadóra nézve – gondoljunk rá úgy, mint egy személyre szabott ösztönzőre, a személyes preferenciák vagy affinitások alapján. Ezeket az ösztönzőket a közösségi média vagy az a társadalmi partner szabályozza, ahonnan a válaszadó jön." - Peanut Labs
 
A panelek azt mutatják, hogy évi átlagban a tagok 11%-a hagyja el a paneleket. Minimalizálandó ezt, a panelek korlátozzák az egy év alatt elvégezhető felmérések számát havi 1 és havi 8 között, de egy évre lebontva havi 3,5 lehet ez az átlag.
 
 
Mit taníthatnak nekünk a panel-profik a panelek menedzsmentjéről?
 
  1. Korlátozzuk az egy tagra jutó felmérések számát havi egy vagy kettőre. Azon panelek majdnem egynegyede, melyek korlátozást vezettek be, állítja, hogy nem készít felméréseket tagjaival havi átlag egynél többször. Ha ez egy bevált gyakorlatnak bizonyul a professzionális panelek esetében, akkor ez kiváló tanácsnak tűnik a fogyasztói panelek esetében is.
  2. Számoljunk úgy az éves lemorzsolódással, mint KPI-vel. A panelekről leiratkozó tagok száma kiváló Key Performance Indicator (Kulcs Teljesítmény Indikátor): a nagymértékű leiratkozás aláássa a panel reprezentativitását, és azt jelzi, hogy a tagokat túl sűrűn kérik fel kérdőívek kitöltésére, és akkor is tipikusan olyan kérdőívekhez, melyek túl hosszúak.
  3. Díjakat nyújtsunk, ne jutalmakat. Az ösztönzési rendszerek korrumpálhatják az adatminőséget; az ilyen rendszerek elengedhetetlenek az általános célú panelek esetében, ahol a paneleknek nincsen előzetesen kapcsolatuk a tagokkal, de a pénzbeli ösztönzők nem feltétlenül szükségesek fogyasztók felmérésekor. A fogyasztók inkább szociális, mintsem piaci okokból vesznek részt felmérésekben; ennek megfelelően, ahelyett, hogy valamilyen jövőbeni viselkedésért ígérnénk jutalmat, inkább díjazzuk a múltbeli hajlandóságot kérdőívek kitöltésére. A legfrissebb eredmények közzé tétele például egy kifejezetten hatásos módja a felmérések kitöltéséért való köszönetnyilvánításnak. (Vovici)

1 komment

Címkék: panel piackutatás piackutató online panel

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2010.08.17. 13:25:58

Köszi az idézeteket, hasznos kis gyűjtemény.
Egy fél éve amúgy én is írtam az ösztönzés és a panel felépítésének valamint az adatok minőségének a kapcsolatáról. Elég összetett kérdésről van szó: cawi.blog.hu/2010/02/18/ajandekozasi_osztonzesi_elvek_az_online_kutatasokban
süti beállítások módosítása