A magát panel-specialistának nevező cég, a Toluna, 15 újabb ország esetében bővítette közösségi szolgáltatásokkal paneljeit, mellyel összesen már 34 országban van jelen. A tizenöt újabb ország: Chile, Argentína, Brazília, Peru, Mexikó, Szingapúr, Japán, Kína, Dánia, Finnország, Svédország, Norvégia, Csehország, Portugália, Görögország.
A panel-közösségek létrehozása kulcselem a Toluna tevékenységében, mely web 2.0 alapú technológiákat alkalmaz 2002-es piacra lépése óta. A közösségi szavazó-oldalként definiálható www.toluna.com oldalon a tagok el tudnak helyezni magukról profilképeket és egyéb információkat, miközben újabb kérdéseket tehetnek fel a többi tagnak, az oldalra látogatók pedig megtekinthetik a válaszokat. Ebből az alapszolgáltatásból fejlődött ki a QuickSurveys™ online DIY felmérési eszköz, mely arra használja az így verbuválódott közösségeket, hogy válaszadókat kérdezzenek meg, valós idejű szavazások formájában.
A vállalat januárban 15 milliónál több szavazatot fogadott világszerte a portálon keresztül, és ez a szám a hat hónappal előttinek több, mint kétszerese volt. A Tolunának, mely az elmúlt évben felvásárolta a Greenfield Online-t és a Ciao Surveys-t, most tizenhét kirendeltsége van Európában, Észak-Amerikában és Ázsiában.
Ugyanakkor fontos tudni, hogy a Toluna cég szolgáltatásai egyértelműen a szavazás kategóriájába tartoznak és semmiképpen nem tekinthetők piackutatásnak, mivel annak tudományos ismérveinek egyszerűen nem felelnek meg.