A mai közösségileg behálózott világban sok piackutató keresi annak a lehetőségét, hogyan lehet megfigyelni-használni a közösségi médiát úgy, hogy az hozzáadjon valamit a piackutatás hagyományos szerepéhez. Ez egy olyan fontos terület a piackutatás szempontjából, hogy Tamara Barber, a Forrester analitikusa a cég blogján keresztül (is) próbál információkat, insightokat gyűjteni arról, hogy a piackutatóknak a munkájuk során hogyan kellene használniuk a közösségi médiát, insightok gyűjtésére, feltáratlan igények felfedezésére, és egyéb dolgokra.
Amit tudni szeretne:
- Hogyan figyelik a piackutatók a Twitteren, blogokban, nyitott közösségekben, egyéb közösségi hálózatokon belül folyó kommunikációt? Milyen eszközökre támaszkodnak a kutatók ennek az információ-halmaz egészének átvizsgálását tekintve?
- Használható-e a közösségi média direkt módon insightok gyűjtésére? Vagy csak kiegészítő információkat kaphatunk arra nézve, hogy milyen dolgokat kell további kutatási módszerekkel vizsgálni?
- Alámerülnek-e a kutatók a közösségi hálózatokban és közösségi médiatevékenységekben, hogy jobban kialakíthassák az erre vonatkozó kutatási gyakorlatot? Felfedezéseiket megosztják-e egy szélesebb közönséggel?
- Használják-e a kutatók a közösségi médiát arra, hogy felméréseket szervezzenek, résztvevőket rekrutáljanak?