Egy kutatás szerint a piackutatók abban reménykednek, hogy az iparág számára nemsokára visszatérnek a jobb idők – de ugyanakkor aggódnak is amiatt, hogy a gazdasági hanyatlás során felszínre került problémákat nehezen lehet majd megoldani.
A Rockhopper Research által augusztusban végzett kutatás során 512 piackutatót kérdeztek meg az USA-ban. Az eredmények alapján 29 százalékuk arra számít, hogy a kutatási költések (és bevételek) még egy jó ideig nyomás alatt maradnak, mindazonáltal 21 százalék szerint a visszaesés legrosszabb részén már túl vagyunk, míg 6 százalék azt mondta, hogy már javuló üzleti feltételeket lát.
Egy további 44 százalék úgy gondolta, hogy az iparág még az év vége előtt rendbe fog jönni, bár azt mondták, ehhez még tapasztalniuk kell bizonyos fellendülésre utaló jeleket.
A legutóbbi hónapokban elkoptatott frázisnak megfelelően, a Rockhopper úgy jellemezte a hangulatot, hogy ’óvatosan optimista’ – , bár a cég megjegyezte, hogy a hozzáállás változhatott, mióta az adatokat gyűjtötték.
Mégis úgy tűnik, hogy ezek a vélemények összhangban vannak a legutóbbi – kutató ügynökségektől gyűjtött – véleményekkel. A múlt héten a WPP “nem annyira rossz” kondíciókról és az insight üzleti terület harmadik negyedévben javuló feltételeiről beszélt, míg a ComScore a megrendelések feltételeinek észrevehető javulását emelte ki, melyek az év hátralévő részét jellemezhetik.
A recesszió ugyanakkor sok kutató cég árképzésre és projekt-költségvetésére gyakorolt negatív hatást, miközben 73 százalékot késztetett arra, hogy aggodalmat fejezzen ki amiatt, hogy a piackutatás kommersz árucikké válik az olyan ügyfelek miatt, akik nem hajlandóak megfizetni a minőséget.
Ugyanakkor a kutatók 70 százaléka számolt be rövidebb határidőkről és az eredmények gyorsabb kézbesítésére vonatkozó igényről. 63 százalék egyértelműen látja a hajlandóságot az ügyfélvállalatok (nem piackutatási) menedzsereinek részéről arra, hogy kutatásaikat az interneten, saját maguk végezzék el – ami egy igen aggasztó fejlesztési irányvonal a megbízó oldali cégek részéről.
Mindazonáltal a Rockhopper megjegyzi, hogy “szigorú gazdasági kényszerek alatt és a gazdasági növekedés iránti erős bizalom nélkül ugyan, de a kutatók azt mondják, hogy teszik a dolgukat kevesebb erőforrással (személyzettel, idővel, jövedelemmel), mégis gyorsabbak, olcsóbbak mint azelőtt”.
“Amíg nehéz hibáztatni ezt a hozzáállást egy gazdasági válság idején,” mondja a Rockhopper kutatása, “ez csak erősítheti az ügyfelek azon gyanúját, hogy eddig túlságosan sokat fizettek a kutatásért és a piackutatók sokkal kevesebb pénzért is képesek elvégezni a kutatásokat.”
A teljes Research Industry Trends jelentés letölthető ITT.
BaluKapitany · http://profihonlapkeszites.hu 2009.11.05. 16:38:41