Egy ún. ’DIY, Do-It-Yourself’ (csináld-magad) piackutatási szolgáltatást indítottak el nemrég beta verzióban. A szolgáltatások, melyeket „azonnali, bárkinek elérhető, célozott piackutatás” jelzővel látott el a cég, az AskYourTargetMarket.com webhelyen érhetők el, körülbelül harminc dollártól. Az oldal egyelőre zárt, a jelenlegi beta verzió szélesebb körben csak a tesztelés után lesz használható.
A web első, önkiszolgáló piackutatási eszközeként aposztrofált szolgáltatáscsomagja (mely a fejlesztők szerint jelentősen különbözik a többi DIY kutatási eszköztől, pl. a SurveyMonkey-tól vagy a Zoomerang-tól, mégpedig abban, hogy online kutatási panel használatát is lehetővé teszi) azt a lehetőséget ajánlja fel a felhasználóknak, hogy a demográfiai jellemzők gyors megadása után feltegyék kérdéseiket, melyekre választ szeretnének kapni. A demográfiai szegmentálás során a felhasználó meghatározhatja, hogy milyen korú, nemű, jövedelmű, lakhelyű személyek vegyenek részt a felmérésben. Mindehhez egy önkiszolgáló interfészt használnak, mely lépésenként kalauzolja a felhasználót, segít kiválasztani a célcsoportot, létrehozni a kérdőívet és elindítani a felmérést. A válaszadók egy azonos érdekkörbe tartozó oldalról, az InstantCashSweepstakes.com paneljából érkeznek, melynek jelenleg 40,000 regisztrált felhasználója van, közülük 10,000 fő használja rendszeresen az oldalt és kapott meghívót felmérésekben való részvételre.
Az eredmények azonnal elemezhetők az adatok beérkezése után. A cég úgy hirdeti szolgáltatásait, hogy azok 99%-kal (!!) olcsóbbak a tradicionális kutatási áraknál...
David Handel, az AskYourTargetMarket ügyvezetője és társalapítója szerint jelenleg senki nem kínál hasonlóan olcsó, önkiszolgáló, célzott piackutatást a weben.
A cég egyik alapítója az IT üzletben érdekelt, egy szoftvervállalatot vezet és köze van sok más új üzleti vállalkozáshoz amellett, hogy orvos. A további tulajdonosok grafikai tervezőként és UI szakértőként, illetve művészeti igazgatóként dolgoztak eddig.
Nem kétséges, hogy hamarosan ehhez hasonló csináld-magad piackutatási szolgáltatások tömege jelenik meg a piacon, tovább erodálva a kutatók presztízsét és teret engedve az önjelölt piackutatók barkácsolásának....