Az USA-ban, a MindSign Neuromarketing cég – mely a fogyasztók hirdetésekre adott agyi válaszreakcióit méri – Peter Katz filmproducer felkérésére most azon dolgozik, hogy meghatározza a félelemnek azt a fokát, melyet a legújabb horrorfilmjében, a Pop Skull-ban a különböző filmjelenetek levetítése okoz a nézőknek.
A kísérlet alatt a kutatók a résztvevők agyát szkennelték, hogy azonosítani tudják, amikor a nézők amygdalája – az agy azon része, mely számos érzelemért, köztük a félelemért is felelős – aktiválódott.
Két részletben, egy 48 másodperces és egy 68 másodperces jelenetet tekintettek meg a résztvevők a mozifilmből, mialatt agyukat egy MRI szkennerben letapogatták. Az adatokat egy un. BrainMovie-vá alakították át és a MindSign Neuromarketing csapata elemezte.
Egy olyan jelenet alatt, melyet tudatosan úgy terveztek meg, hogy a nézők félelmükben felugráljanak a székeikből, az agyszkenner félelmet regisztrált a tesztalanyoknál, de ugyanilyen mértékű félelmet mutatott ki a jelenetig vezető képsoroknál is. Az adatok elemzése után a cég képviselői azt állították, hogy lehetséges pontosan meghatározni azokat a pontokat, amikor a résztvevők agya félelmet jelzett.
Katz arra használja a technológiát, hogy megértse, az emberek hogyan élik át a filmjeit, és azt mondja, hogy bár a módszer még korai szakaszban van, de a jövőben meg tudta változtatni azt a jelenlegi módszert, ahogyan a filmeket készítik. Szerinte az eredmény érdekesebb filmekben mutatkozik majd meg.
Hozzátette, hogy a technológia használata abban is segítheti a rendezőket, hogy azonosítsák a nem működő jeleneteket és úgy alakítsák át azokat, hogy igazán szórakoztassa a közönséget.