Az Universal McCann nemrég kiadta összehasonlító tanulmányát a Social Media trendekről, melynek vizsgálata három hullámban történt: 2006 (Hullám 1), 2007 (Hullám 2) 2008 (Hullám 3).
A kutatás főbb megállapításai:
1. A ’Social media’ egy globális jelenség, amely minden piacot érint.
2. Az ázsiai piacok (Japánt nem beleértve) részvétel tekintetében vezető szerepet játszanak, több közösségi tartalmat hozva létre, mint bármely másik régió.
3. Minden social média platform használata jelentősen nőtt a vizsgálat 3 hulláma alatt: a videó-klipek megtekintése mutatja a leggyorsabb növekedést, az első hullám 31 százalékos penetrációjáról 83 százalékra nőt a harmadik hullámban!
4. Kapcsolatépítő oldalak: a kérdezettek 57 százaléka csatlakozott valamilyen kapcsolatépítő hálózathoz, ezzel pedig az ilyen jellegű oldalak egyúttal a tartalom létrehozásában és megosztásában a legfontosabb tényezővé váltak: a felhasználók 55 százaléka töltött fel fotókat, 22 százalékuk pedig videókat.
5. Widget-kultúra: a kapcsolatépítő oldalak felhasználóinak 23 százaléka installált már ilyen alkalmazást, a bloggereknek pedig 18 százaléka a saját blogsablonjába telepített valamilyen widget-et.
6. A blogok ma már szinte mainstream médiának számítanak világszerte és együttesen a hagyományos média versenytársai (184 millió blogger világméretekben, Kínában van a legnagyobb blogger-közösség a világon, 42 millió blogolóval. A kérdezettek 73 százaléka olvasott már blogot, 45 százalék pedig elindította saját blogját.
7. A Social médiának erős hatása van a márkák megítélésére: 34 százalék leírja véleményét egy termékekről vagy márkákról saját blogjában, 36 százalék határozottan pozitívabban tekint az olyan vállalatokra, melyeknek vannak blogjaik.
A Social media felmérés részletei (Universal McCann tanulmány):
1. Blogok:
A.) Percepciók:
• 56 százalék szerint a blogolás egy jó módja az önkifejezésnek
• 36 százaléknak sokkal pozitívabb képe van az olyan vállalatokról, melyeknek blogjaik vannak
• 33 százaléknak van egy olyan kedvenc blogja, amit rendszeresen olvas
• 32 százalék megbízik a bloggerek véleményében termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban
• 31 százalék úgy tekint a blogkultúrára, mint a barátokkal való közösségépítés fontos módjára
B.) Blogok olvasása: 77% olvas blogokat – 11%-os növekedés a 2. hullám óta!
C.) Blogok írása: 45% indított blogot (14%-os növekedés!), 61% tölt fel fotókat, 29% tölt fel videókat, 24% tölt fel zenét, 34% írja le véleményét termékekről, szolgáltatásokról.
2. A kapcsolatépítő hálózatok még mindig növekednek:
• A globális penetráció jelentősen növekedett: a 3. hullámban 58 százalékos (21 százalékos növekedés). Becsült érték: 272 millió felhasználó világszerte.
• Az USA telített, mivel 41 százaléknál elakadt a növekedési ütem. Brazíliának van a legtöbb aktív felhasználója (56 százalék mindennap vezeti a profilját)
• A felhasználók a tartalom függvényében postolnak: 55 százalék fotókat tölt fel, 21 százalék alkalmazásokat installál, 23 százalék videót tölt fel. A közösségépítő oldalak a személyes kapcsolatok menedzselésének eszközévé váltak: 74 százalék arra használja őket, hogy barátoknak üzenjen.
3. Fotó megosztás:
• A vezető piacok: az ázsiaiak és a latin-amerikai filippínók, 86 százalékkal vezetik a listát. A Japán felhasználó viszont kerüli a fotókat (csak 21 százalék töltött már fel).
• Nagy számú felhasználó van, akik erőteljesen hozzájárulnak a gyakoriság növeléséhez, 16 százaléknál mindennapos feltöltés fordul elő: Brazília és Ázsia esetében nagyobb a gyakoriság, mint Anglia vagy az USA esetében (34 százalék tölt fel mindennap fotót)
4. Videó megosztás:
Hasonló a helyzet a fotó-megosztáshoz: Brazilia vezet (68%), összességében pedig az ázsiai országok dominálnak (Japán kivételével):
• Jelentős eltérések a résztvételben (Magyarország 16 százalékos <Brazilia 68 százalékos).
• Nagy gyakoriságú résztvétel: 20 százalék mindennapos feltöltőnek számít
5. Videóklipek megtekintése:
• A növekedés egyetemes minden ország tekintetében (31-82 százalékos növekedés az összes piacon)
• A legalacsonyabb különbség az egyes piacok között e téren volt jellemző, beleértve az összes social média platformot (a megtekintés értéke: 63–99 százalék)
• Nagyon magas használati gyakoriság jellemzi ezt a médiát: 71 százalék legalább hetente használja
6. Podcast (hanganyag) letöltések:
• Masszív növekedés a 2. és a 3. hullám között (21 százalékról 49 százalékra, világméretekben).
• Kína a világ legnagyobb podcast piaca (74 százalékos használat, becslések szerint 45 millió felhasználó)
• Aktivitásra ösztönző média: 18 százalék mindennap hallgat és letölt
7. RSS feliratkozás:
• Hatalmas növekedés a 2. és a 3. hullám között (15 százalékról 38 százalékra világszinten)
• A BRIC piacok vezetnek: Oroszország, Brazília és Kína
• Hatalmas eltérések a használatban (Magyarország 15 százalékos < Oroszország 57 százalékos)
Módszertan: az Universal McCann felmérésének 3. hulláma során 17,000 internetfelhasználót kérdeztek meg a világ 29 országában.
/Forrás: Trendspotting/
ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.07.24. 07:23:34