HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A közösségépítő oldalak népszerűsége egyre nő: összehasonlító globális tanulmány

2008.07.23. 09:01 Forecast Research - www.forecast.hu

Az Universal McCann nemrég kiadta összehasonlító tanulmányát a Social Media trendekről, melynek vizsgálata három hullámban történt: 2006 (Hullám 1), 2007 (Hullám 2) 2008 (Hullám 3).





















 

A kutatás főbb megállapításai:

1. A ’Social media’ egy globális jelenség, amely minden piacot érint.

2. Az ázsiai piacok (Japánt nem beleértve) részvétel tekintetében vezető szerepet játszanak, több közösségi tartalmat hozva létre, mint bármely másik régió.

3. Minden social média platform használata jelentősen nőtt a vizsgálat 3 hulláma alatt: a videó-klipek megtekintése mutatja a leggyorsabb növekedést, az első hullám 31 százalékos penetrációjáról 83 százalékra nőt a harmadik hullámban!

4. Kapcsolatépítő oldalak: a kérdezettek 57 százaléka csatlakozott valamilyen kapcsolatépítő hálózathoz, ezzel pedig az ilyen jellegű oldalak egyúttal a tartalom létrehozásában és megosztásában a legfontosabb tényezővé váltak: a felhasználók 55 százaléka töltött fel fotókat, 22 százalékuk pedig videókat.

5. Widget-kultúra: a kapcsolatépítő oldalak felhasználóinak 23 százaléka installált már ilyen alkalmazást, a bloggereknek pedig 18 százaléka a saját blogsablonjába telepített valamilyen widget-et.

6. A blogok ma már szinte mainstream médiának számítanak világszerte és együttesen a hagyományos média versenytársai (184 millió blogger világméretekben, Kínában van a legnagyobb blogger-közösség a világon, 42 millió blogolóval. A kérdezettek 73 százaléka olvasott már blogot, 45 százalék pedig elindította saját blogját.

7. A Social médiának erős hatása van a márkák megítélésére: 34 százalék leírja véleményét egy termékekről vagy márkákról saját blogjában, 36 százalék határozottan pozitívabban tekint az olyan vállalatokra, melyeknek vannak blogjaik.

A Social media felmérés részletei (Universal McCann tanulmány):

 

1. Blogok:

A.) Percepciók:

• 56 százalék szerint a blogolás egy jó módja az önkifejezésnek
• 36 százaléknak sokkal pozitívabb képe van az olyan vállalatokról, melyeknek blogjaik vannak
• 33 százaléknak van egy olyan kedvenc blogja, amit rendszeresen olvas
• 32 százalék megbízik a bloggerek véleményében termékekkel, szolgáltatásokkal kapcsolatban
• 31 százalék úgy tekint a blogkultúrára, mint a barátokkal való közösségépítés fontos módjára

B.) Blogok olvasása: 77% olvas blogokat – 11%-os növekedés a 2. hullám óta!

C.) Blogok írása: 45% indított blogot (14%-os növekedés!), 61% tölt fel fotókat, 29% tölt fel videókat, 24% tölt fel zenét, 34% írja le véleményét termékekről, szolgáltatásokról.

2. A kapcsolatépítő hálózatok még mindig növekednek:

• A globális penetráció jelentősen növekedett: a 3. hullámban 58 százalékos (21 százalékos növekedés). Becsült érték: 272 millió felhasználó világszerte.
• Az USA telített, mivel 41 százaléknál elakadt a növekedési ütem. Brazíliának van a legtöbb aktív felhasználója (56 százalék mindennap vezeti a profilját)
• A felhasználók a tartalom függvényében postolnak: 55 százalék fotókat tölt fel, 21 százalék alkalmazásokat installál, 23 százalék videót tölt fel. A közösségépítő oldalak a személyes kapcsolatok menedzselésének eszközévé váltak: 74 százalék arra használja őket, hogy barátoknak üzenjen.

3. Fotó megosztás:

• A vezető piacok: az ázsiaiak és a latin-amerikai filippínók, 86 százalékkal vezetik a listát. A Japán felhasználó viszont kerüli a fotókat (csak 21 százalék töltött már fel).
• Nagy számú felhasználó van, akik erőteljesen hozzájárulnak a gyakoriság növeléséhez, 16 százaléknál mindennapos feltöltés fordul elő: Brazília és Ázsia esetében nagyobb a gyakoriság, mint Anglia vagy az USA esetében (34 százalék tölt fel mindennap fotót)

4. Videó megosztás:

Hasonló a helyzet a fotó-megosztáshoz: Brazilia vezet (68%), összességében pedig az ázsiai országok dominálnak (Japán kivételével):

• Jelentős eltérések a résztvételben (Magyarország 16 százalékos <Brazilia 68 százalékos).
• Nagy gyakoriságú résztvétel: 20 százalék mindennapos feltöltőnek számít

5. Videóklipek megtekintése:

• A növekedés egyetemes minden ország tekintetében (31-82 százalékos növekedés az összes piacon)
• A legalacsonyabb különbség az egyes piacok között e téren volt jellemző, beleértve az összes social média platformot (a megtekintés értéke: 63–99 százalék)
• Nagyon magas használati gyakoriság jellemzi ezt a médiát: 71 százalék legalább hetente használja

6. Podcast (hanganyag) letöltések:

• Masszív növekedés a 2. és a 3. hullám között (21 százalékról 49 százalékra, világméretekben).
• Kína a világ legnagyobb podcast piaca (74 százalékos használat, becslések szerint 45 millió felhasználó)
• Aktivitásra ösztönző média: 18 százalék mindennap hallgat és letölt

7. RSS feliratkozás:

• Hatalmas növekedés a 2. és a 3. hullám között (15 százalékról 38 százalékra világszinten)
• A BRIC piacok vezetnek: Oroszország, Brazília és Kína
• Hatalmas eltérések a használatban (Magyarország 15 százalékos < Oroszország 57 százalékos)

Módszertan: az Universal McCann felmérésének 3. hulláma során 17,000 internetfelhasználót kérdeztek meg a világ 29 országában.

/Forrás: Trendspotting/

1 komment

Címkék: blog social network közvéleménykutatás piackutatás globális kutatás social media

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2008.07.24. 07:23:34

Nagyon jó összefoglalás, köszönöm. Különösem az RSS-ben vagyunk gyengék, ami személyes favoritom.
süti beállítások módosítása