
Első reprezentatív mintavételen alapuló közvélemény-kutatását 1935-ben publikálta, egyik kérdése azóta klasszikussá nemesedett: "Ha ma lennének a választások, Ön kire szavazna?" Nemsokára önállósította magát, s Princetonban megalapította az Amerikai Közvélemény-kutató Intézetet (1958 óta Gallup Organization). David Ogilvy, a később világhírű reklámszakember is itt sajátította el a majdani Ogilvy and Mather vállalat reklám-filozófiájának alapjait. Amerikában már korábban is működtek hasonló intézmények, az újságok is próbálkoztak előrejelzéseket készíteni "vágja ki és küldje be" jelszóval, de ezek eredményei esetlegesek voltak.
A mérföldkövet az 1936-os év jelentette, amikor az esedékes elnökválasztáson a Literary Digest című hetilap a republikánus Alfred Landon, míg Gallup a végül győztes demokrata Franklin Delano Roosevelt sikerét jelezte előre. A Literary Digest a szokásos módszerrel tízmillió "szavazólapot" küldött szét, amelyekből kétmillió érkezett vissza. Gallup ezzel szemben egy keresztmetszetet adó lakossági mintával dolgozott: kevesebb embert, de férfiakat és nőket arányosan "szondáztak" meg, interjúkat készítettek, valamint figyelembe vették az iskolázottságot és az anyagi körülményeket is.

Gallup a mintavételi és a kérdezési technika fejlesztését, integrációját szorgalmazta, az emberek véleményét, viselkedését és cselekedeteit elemezte. Ő maga soha egyetlen politikusra sem szavazott, sőt magát a szavazást is megtagadta. Mivel szülőhelye tipikus közép-nyugati kisváros volt, számára természetesnek tűnt, hogy egy kis csoport véleménye minden amerikai álláspontját tükrözheti. Egyik könyvében úgy foglalt állást, hogy az életben senki sem átlag, mindenki egyéni módon éli az életét, de a szakembernek megvan az eszköze ahhoz, hogy felmérje az irányzatokat és változásokat.
George Gallup 1984. július 26-án halt meg a svájci Tschingelben szívroham következtében. Svájcot Gallup nemcsak hegyi levegője miatt szerette, hanem a népszavazások iránti vonzalma miatt is - az volt a véleménye, hogy Svájc olyan ország, "amelyet a közvélemény működtet". Szabadidejében szívesen foglalkozott családfakutatással, lovaglással és történelmi regények olvasásával. 1925-ben elvette Ophelia Smith Millert, egy iowai újságkiadó lányát, a házasságból három gyermek született. Több könyvet és cikket írt a közvélemény-kutatási módszerek tárgyában, és számtalan kitüntetés birtokosa volt.