
A kimenő hívások műfajuknál fogva kiválóan alkalmasak különböző piac- és közvélemény-kutatásokra, piaci termék és ár tesztek készítésére, reklámkampány elő- és utótesztelésére; direkt marketing (adatbázis építés, frissítés, minősítés; DM levelek telefonos követése) feladatok ellátására és rendezvények szervezésének hatékony támogatására is.
A CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing) rendszerek a legkorszerűbb technikai háttérrel rendelkeznek a telefonos piac- és közvélemény-kutatás végzéséhez. A rendszerek teljesen automatizált számítógépes munkahelyekkel vannak felszerelve, a kommunikációs szerver automatikusan kezdeményezi (tárcsázza) a hívásokat a betáplált stratégia alapján. A rendszer alkalmas kvótázásra; megadott, tetszőleges számú változóhoz tartozó interjúkvótákat figyel, és annak megfelelően kezdeményezi a hívásokat. Képes a rendszer arra is, hogy az egyes célcsoportokhoz más-más kérdésblokkot kombináljon, továbbá képes audiotext betéteket (nyomógombos interaktív párbeszéd) és digitalizált hangot bejátszani. A kérdőívek számítógépes leképezését is magas szintű szoftver eszközök támogatják. A lekérdezések során a számítógép így a lehető legtöbb rutinfeladatot (logikai elugrások, logikai ellentmondások, értékhelyesség ellenőrzések) automatikusan végzi, a legkevesebb tévedési lehetőséget engedve az operátoroknak. Egy-egy interjú elkészülése után az adatok azonnal az adatbázis szerverhez kerülnek, ez a megkérdezés alatt is monitorozási lehetőséget biztosít. A lekérdezést követően az eredmény előállítható különböző adatformátumban: ACCESS, EXCEL, dBase, SPSS.