HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Piackutatás Hírek

Piackutató állások, álláshirdetések

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (2) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (2) capi (2) casro (1) cati (7) cawi (1) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (35) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (10) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (136) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (14) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (3) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (2) online (34) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online panel (50) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (45) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (350) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (27) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (18) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (7) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (3) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (15) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Portfolio

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A dolgok állása

2014.04.17. 13:10 Forecast Research - www.forecast.hu

A dolgok jelenlegi állása szerint egyértelműen azok a kutatási módszerek számíthatnak sikerre a jövőben, melyek szupergyorsan (órák, esetleg 1-2 nap alatt) és szuperolcsón (a fejlett piacokon jelenleg elfogadott kutatási költségek töredékéért, szinte „fillérekért”) szállítják az insightokat a megbízóknak. Az egyre nagyobb érdeklődésre való tekintettel a kifejezetten technológiai hátterű, szakmán kívülről jött startupok, DIY eszközöket fejlesztő vállalkozások mellett már profi piackutató cégek is beszálltak a játékba és – nincs ebben semmi túlzás – elkezdődött a családi ezüst kiárusítása.

Lóvasút.jpg

Budapesti lóvasút 1880 körül. A gőzüzemű vontatás a lóvasutat a távolsági közlekedésben versenyképtelenné tette a jóval nagyobb sebesség és terhelhetőség miatt. A városi közlekedésben pedig a lóvasutat a villamos szorította ki. (Wikipedia)

A Millward Brown nemrég dobott piacra egy új önkiszolgáló eszközt, mely hirdetések tesztelésére (copy-teszt) szolgál a nyomtatott és a kültéri reklámok piacán. Az eStatic nevű eszköz a Millward Brown és a ZappiStore közös terméke, és arra szolgál, hogy a felhasználók azonnal (akár kevesebb, mint 6 óra alatt) lemérhessék, mennyire hatásos egy adott reklám. Ez a módszer csak egyike a számos olyan alkalmazásszerű megoldásnak, melyek használatával a vállalati marketingesek könnyen kaphatnak fogyasztói visszajelzéseket, amikor csak szükségük van rá.

Mindenki tapasztalja, hogy a döntések meghozatalára szánt idő egyre rövidül, bármennyire is szeretne valaki leteszteltetni mondjuk egy új kreatívot (akár nyomtatott, akár kültéri), arra sokszor egyszerűen nem jut elég idő. A hagyományos előtesztelés a gyártási, valamint az egyéb költségek miatt is egyre kevésbé vonzó. Ezért nem meglepő, hogy a megrendelők más utakat keresnek.

Az új eszközökkel ma már kb. 5 perc alatt lehetséges elindítani mondjuk egy copy-tesztet, majd az eredményekhez hozzájutni (mintanagyságtól és egyéb paraméterektől függően) akár kevesebb, mint 6 óra alatt.

Az említett eStatic nevű eszközzel a teszt összeállítása egyszerű, háromlépéses feladat: először egy online felületen kiválasztjuk a mintát (mintanagyság megadása, kor, nem, célcsoport egyéb jellemzői); aztán feltöltjük a reklámot és megadjuk az egyéb adatokat (márkanév, stb.), végül pedig fizetünk (természetesen ezt is online módon). A minta megadásánál nemcsak ország, országon belüli tájegység, korcsoport és nemek szerint célozhatunk, hanem lehetőség van jövedelem, fogyasztás (iparági szektorok) és bizonyos viselkedés alapú targetálásra is. Két dolgot azonban hangsúlyozunk: ez az eszköz (hasonlóan az összes többi ilyenhez) jelenleg csak a fejlett piacokon érhető el (Anglia, USA, Ausztrália, Franciaország, Németország, Kína, Japán, Kanada), magyar felhasználók egyelőre hiába is keresnék ezeket. Ez nyilván összefüggésben van azzal, hogy hol vannak olyan panelszolgáltatók, akik hasonló célokra rendelkezésre bocsátják meglévő paneljaikat. Főleg angol nyelvterületen már sok ilyen van, Magyarországon (vagy más Közép-Kelet-Európai országokban) viszont ez a modell nem tűnik életképesnek, a nyelvi szempontból zárt, kisebb helyi piacokon nem éri meg ugyanis panelt építeni, a meglévő panelek pedig piackutató cégek kezelésében vannak, akik nem fogják saját piacukat kannibalizálni a panel átengedésével, bérbeadásával. Így tehát egyáltalán nem biztos, hogy ezek az eszközök a közeli jövőben elérhetők lesznek a magyar végfelhasználóknak. (Jelenleg csak két olyan cég látszik, akik – az internet segítségével – költséghatékonyan és rövid idő alatt képesek lehetnek akár magyar válaszadói panelt is felépíteni, ezek pedig a Google és a Facebook. Ha ők is komolyan beszállnak a kutatási bizniszbe, az mindent megváltoztathat, ami most még evidenciának tűnik. De ezen a hídon majd akkor megyünk át, ha odaértünk, nem igaz?) A másik hangsúlyozandó dolog a költségszint. Az említett eszköz használatának költsége (bárki ellenőrizheti a fenti linken) a fejlett piacokon kialakult árszínvonalhoz képest (tradicionális kutatási szolgáltatások) valóban nagyon olcsónak tűnik. A magyar piac nyomott árszínvonalához képest (főleg kisebb minta esetében) ezek az árak nem kimondottan olcsók, a hagyományos kutatásokhoz hasonló színvonalú vagy inkább annál drágább az árazás. Egy nagyobb minta (1000 fő) esetében már inkább versenyképes lehet az ár, de csak a személyes megkérdezéssel összevetve, mert pl. egy online, sőt egy telefonos kutatás már sokkal olcsóbb! Ahol vitathatatlan a módszer előnye, az a határidő (néhány órától 1-2 napig terjed), a végfelhasználó saját maga indíthatja a tesztet, töltheti fel a kreatívot és az egész folyamat perceket vesz csak igénybe. Ilyen gyorsaságot egyetlen hagyományos kutató cég sem tud jelenleg kínálni.

A fejlett piacokon valóban értelmezhető olcsóságnak persze más területen nagyon is megvan az ára. Egyfajta kompromisszumos megoldásról van szó, amely egyensúlyozni próbál a gyorsaság-minőség-ár háromszögben. A flexibilitás, személyre szabhatóság nagyon korlátozott, a tesztek csak a program által kijelölt szigorú keretek közt maradhatnak, egyéni igények nem érvényesíthetők. Akit nem zavar az uniformizált megoldás, annak megfelelő lehet.

Az eStatic tehát a kutatás rugalmassága helyett annak olcsóságára koncentrál, így a módszer és annak kivitelezése meglehetősen kötött. Lehet ugyan választani a minta beállításánál pl. különböző vásárló-típusok között (pl. anyukák, magas jövedelműek, stb.), a kérdőív maga azonban előre elkészített szabvány-kérdőív, a változtatás legkisebb lehetősége nélkül. Az eredményeket automatikusan a ZappiStore oldala generálja. Az eredményeket egy színkódolású skála demonstrálja, ha egy-egy eredmény durván eltér az átlagtól, azt a színek jelzik...

Az ilyen és ehhez hasonló kutatási módszerek egyik legnagyobb fejlesztője ma a ZappiStore cég. Oldalukon többféle, „fogyasztásra kész” kutatási alkalmazás található, nemcsak a Millward Brown, hanem pl. a TNS is partnerük... Ezek persze meglehetősen egyszerű alkalmazások, ha analógiát kellene vonni, akkor talán az olyan játékokat említhetnénk, mint az Angry Birds vagy a Candy Crush. Ezeknek nincs olyan ütős grafikája, és nem nyújtanak olyan magával ragadó felhasználói élményt, mint pl. a Halo, de azért el lehet ütni velük az időt a metrón. Az is lehet persze, hogy idővel ez a modell terjed el és válik uralkodóvá, termel nagyobb profitot – és nem csak a játékok vonatkozásában.

(Piackutatás blog)

Címkék: panel piackutatás diy diy kutatások do it yourself survey portfolioblogger copy teszt