Egyik kedvenc bloggerem, Ray Poynter, aki eddig a The Future Place nevű blogot és megegyező nevű piackutató/tanácsadó céget vitte (korábban – több, mint 30 éves pályafutása alatt – vezető pozíciót töltött be a Colmar Brunton, Virtual Surveys, IntelliQuest, Millward Brown, Deux, The Research Business cégeknél), csatlakozott egy nagyobb céghez, a Vision Critical-hoz. Nyilván jó oka volt rá, nagyságrendileg más lehetőségei lesznek ott, mint saját vállalkozásánál. Függetlenségének feladásával fizetett ezért. (Sokan megfizetik ezt az árat manapság Magyarországon is). Én személy szerint nem örülök ennek, mert úgy sejtem, ez blogger pályafutása végét is jelenti egyben. Olyan bloggereket szeretek olvasni, akik azt írják, amit gondolnak, az igazságot (saját igazságukat persze, de ez vállalható), és nem azt, amit érdekek diktálnak (pénz, pénz, pénz). Ilyen piackutató blogger pedig a nagyvilágban sem túl sok van, Ray Poynter volt az egyik. Hogy is mondjam, lehet hogy őrült volt, de volt benne rendszer és persze szerethető volt. Tom Anderson van még (szintén őrült, de szimpatikus), és persze Nigel Hollis (ő azt a csodát produkálja, hogy egy nagy szervezet élén – Millward Brown – tud objektív maradni, számomra elképesztően disztingvált módon, az ő helyében másként nem is lehet) és akkor nagyjából ennyi is. Ha valaki hiányolja a magyar piackutató bloggereket, akkor azoknak üzenem: nemzetközi szinten sincs sok olyan kutató blogger, aki érdekesen ír, nem hazudik, objektív (azon is érdemes elgondolkodni, hogy miért nincs nemzetközi szinten egyetlen színvonalas blog sem, melyet pl. a GfK, Ipsos, Kantar, Nielsen, stb. stb. cégeknél, csoportoknál dolgozó vezető kutató jegyez. A jó blogokat majdnem mindig kisebb cégeknél dolgozó kutatók viszik. Ez van. Most a bevezető hosszabb lett, mint maga a poszt – ami rajtam kívül valószínűleg amúgy sem érdekel senkit. Ez viszont engem nem érdekel, a legkevésbé sem. Goodbye, Ray Poynter. (Korábbi blogbejegyzéseiből lehet majd olvasni nálunk szeptembertől és ha mégis folytatná blogger pályafutását, akkor majd az újakból is.)
A Vision Critical cég, mely közösségi panel szoftverek készítésével foglalkozik, kinevezte Ray Poyntert, mint alelnököt és ügyvezető igazgatót a cég londoni irodájának élére.
Poynter feladja ügyvezető igazgatói pozícióját a The Future Place tanácsadó cégnél, átadva a stafétabotot Helen Bartlett-nek. Szintén befejezi a NewMR (Új Piackutatás) közösségi hálózat szervezését, melyet a társalapító, Sue York vesz át tőle.
Döntését blogjában Poynter úgy magyarázza, hogy "neki akart veselkedni és segíteni akart létrehozni valami kézzel foghatót".
"Bár a közösségi panelek rendkívül elterjedtek Észak-Amerikában és Ausztráliában, a növekedés üteme az Egyesült Királyságban és Európában igen gyatra," mondta. "Ez viszont egy elszalasztott lehetőség az európai ügyfelek szempontjából, akik pedig részesülhetnének a gyorsabb, olcsóbb és rugalmasabb piackutatás nyújtotta előnyökből."
(Research-live)