HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Piackutatás Hírek

Piackutató állások, álláshirdetések

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (2) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (2) capi (2) casro (1) cati (7) cawi (1) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (37) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (3) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (101) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (954) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (351) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (15) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Portfolio

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Új funkciók a Piackutatás Hírek oldalon

2011.04.19. 05:14 Forecast Research - www.forecast.hu

Egyre többen látogatjátok a Piackutatás-hírek.hu oldalt és bízunk benne, hogy még többen fogjátok, ha megismerkedtek azokkal az új funkciókkal, melyeket most adtunk az oldalhoz.

1.) Kezdjük egyből a legfontosabbal: egy új menüpont jelent meg az oldalon, melynek Hírfolyam a neve. Ez a piackutatási híreket időrendi sorrenden mutatja, ebben a szekcióban már nincs semmi sallang, csak folyamatosan áramló kutatási hírek: a hagyományos online média (Mediapiac, Mediainfo, Kreatív) kutatási hírei mellett a PMSZ tagszervezetek hírei, piackutatással foglalkozó blogok posztjai, piackutatók Twitter-bejegyzései, neves piackutató cégek Facebook oldaláról származó hírek, internetes keresőoldalak (Google News, Hírkereső, Mi Történt) piackutatás szóra kidobott realtime találatai,... Gyakorlatilag minden, ami magyar nyelven a piackutatásról a weben, a közösségi oldalakon, illetve bárhol megjelenik, folyamatosan frissítve természetesen. Figyelem: a Hírfolyamban CSAK magyar forrásból származó kutatási hírek jelennek meg (azok a Twitterezők viszont nem szerepelnek itt híreikkel, akik bár magyarok, de kizárólag angolul tweetelnek). A külföldi – angol nyelvű – híreket a könnyebb áttekinthetőség miatt nem szerepeltetjük a Hírfolyamban, azokat a saját menüpontjuk alatt lehet megtekinteni.

(A Hírfolyam mellesleg abszolút demokratikus, itt nincsenek helyek, pozíciók, amelyik forrásból több hír érkezik, az többet is szerepel...)

A Hírfolyamban a hírek időrendi sorrendben jelennek meg, mindig legfelül találjátok a legfrissebb híreket (a megjelenés pontos ideje – év, hó, nap, óra, perc – is segíti az eligazodást). Az utolsó 24 óra hírei bordó színnel jelennek meg a még könnyebb áttekinthetőség kedvéért. Annak a linknek a színe, melyre egyszer már rákattintottatok (vagy korábban megnéztetek a böngészőtökben) halványabban jelenik meg (ha a böngészőtök úgy van beállítva, hogy bezáráskor törli az előzményeket, akkor ez csak addig működik, amíg ki nem léptek a böngészőből, új indításkor ismét olvasatlanként fognak a linkek megjelenni; állítsátok úgy be a böngészőtöket, hogy ne törölje az előzményeket, így folyamatosan meg tudja jegyezni, melyik linkre kattintottatok már korábban).

Használat közben gyakorlatilag egy pillantás elég, és látni fogjátok, hogy érkezett-e új kutatási hír a legutóbbi megtekintés óta. Elmondani bonyolultabb, mint megnézni, használni, kattintsatok a linkre és nézzétek meg!

Míg a PH nyitóoldalát azoknak ajánljuk, akik szeretik a magazinszerű formát, a hagyományos elrendezést szép színes képekkel :-))), addig a Hírfolyam a kőkemény-veterán-heavyuser-faszagyerek piackutatóknak készült... Erősen addiktív lesz, én szóltam...

2.) Vezető hír nevű box került az oldal tetejére, ez minden aloldalon is megjelenik. Itt – hogy ne puszta automatizmusból álljon az oldal – kézzel szerkesztett tartalom kap helyet. Ebbe a „szuperelső” pozícióba az adott időszak általam fontosnak (valamilyen szempontból legfontosabbnak, legérdekesebbnek) ítélt kutatási vonatkozású híre kerül.

3.) Alsó blokk: top kutatási hírek, piackutatás videó, arcképcsarnok. Minden oldal alján (kivéve: Hírfolyam) találkozhattok ezekkel; a top kutatási hírekbe azok a hírek kerülnek, melyekre a legtöbben kattintottatok, a legfelül lévőre a legtöbben és így tovább. Itt tehát láthatjátok, hogy az oldal látogatói között mely hírek a legnépszerűbbek (ez mellesleg nekünk is fontos infó).
A videó boxban egy véletlenszerűen kiválasztott kutatási témájú videó jelenik meg (az oldal megnyitásakor véletlenszerűen jelenik meg egy a feltöltött videók közül).
Arcképcsarnok: piackutatók képpel, névvel...

(A videó rész és a képcsarnok feltöltés alatt áll még. Később több tartalom lesz bennük, kis türelmet kérünk.)

4.) Mint látjátok, az új funkciók kialakításakor néhány ügyes megoldást átvettünk – és azokat azonnal tovább is fejlesztettük, új/más funkciókkal láttuk el, stb. – más oldalaktól. Teljesen új dolgokat nehéz már kitalálni, a dolgok már fel vannak fedezve. (De azért mi sem tegnap kezdtünk el egy hírgyűjtő-oldalon gondolkodni, a piackutatas-hirek.hu domain bejegyzése 2009.11.25-én volt...) Ugyanazt a megoldást sok oldal használhatja, nem ez a lényeg. Mutatok azért egy példát, de nem azt, amire gondolhatnátok, egy másikat.

Ez ugyan nem hírgyűjtő oldal, de hírfolyamszerű elrendezést használnak ők is. Lent pedig hármas blokk.

A PH nyitóoldala azért nehezen összetéveszthető más, hazai oldallal (külföldivel esetleg igen, a Research Magazine a nagy példakép, de a hasonlóság csak formai, mert az egy szerkesztett oldal, teljesen máshogy működik). A PH oldalon ugyanakkor sok olyan egyedi megoldás is van, mellyel hasonló oldalakon (a poszt megírásának időpontjában) nem találkozhattatok: RSS nélküli oldalak híreinek automatikus megjelenítése, keresőoldalak realtime találatainak behúzása (adott kulcsszóra), egyesített hírfolyam (Twitter, Facebook hírek hozzáadása a hagyományos hírekhez), magazinszerű elrendezés képekkel, stb.

Még annyit, hogy nem kívánunk konkurálni más – szélesebb tematikájú – hírgyűjtő oldalakkal; a mi terepünk csak a piackutatás, mindig is az marad, ebben a témában szeretnénk a legjobbat (tökéletest) nyújtani. Olvassátok tehát a Piackutatás Hírek (PH) oldalt, ajánljatok új forrásokat, javasoljatok új funkciókat az oldalra! :-)
-----
Update: két forrás - a Mediainfo és a Kreatív - technikai okokból csak késleltetve frissül jelenleg (a többi forrás gyakorlatilag 1-2 órán belül). Vagyis csak néhány óra múlva jelennek meg a hírek a PH oldalon. Dolgozunk a probléma megoldásán.
 

9 komment

Címkék: piackutatás piackutató piackutatás hírek