HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Javítsunk a kutatás megítélésén! De hogyan?

2011.04.04. 05:12 Forecast Research - www.forecast.hu

A bizalom és tisztelet jelenléte a közvélekedésben létfontosságú a piackutatási iparág szempontjából. A kutató társaságoknak vajon többet kellene tenniük hogy javítsák az iparágról kialakult képet? Vagy az ügynökségeknek csak arra kellene koncentrálniuk, hogy jobb kutatást készítsenek?

"Ha kilépünk az utcára és megkérdezünk néhány embert a piackutatásról, vajon mit mondanának? És a véleményük vajon változott 20 év alatt?" Ez volt az a kérdés, amit feltettek Danny Russellnek, a BSkyB kutatási főnökének és az Aura ügyfélkapcsolati elnökének egy rendezvényen.

A kutatási szervezetek Németországban már eltöprengtek ugyanezen a kérdésen - és már megtették, amit Russell sugallt. Kimentek az utcára, megkérdezték a járókelőket arról, hogy a piackutatás mit jelentett nekik, majd készítettek egy videót az eredményekből:


Az eredményekből az derült ki, hogy a kutatásnak számos rosszhírű képviselője van: a gyalázatos hírű telemarketingesek, akik megtévesztésként használják a kutatást, mintegy értékesítést elősegítő reklámfogásként, a felelőtlen újságírók, akik ócsárolják a felmérések eredményeit, a kozmetikumok hirdetései, melyek azt állítják, hogy 52 nő 79%-a ért egyet termékük nagyszerűségével és persze a selejtes, barkács DIY online felmérések.

Az anonim kutatási blogger, MR Heretic írta nemrég, hogy a kereskedelmi weboldalak két kategóriába sorolhatók: "vannak webhelyek, melyek értékes szolgáltatást nyújtanak és forgalmukat reklám, e-kereskedelem vagy előfizetési díj révén konvertálják pénzzé... [és] vannak olyan weboldalak, ahol átvernek vagy más módon használják ki a naiv netezőket azáltal, hogy odacsábítják őket készpénz, nyeremények, pornó vagy más jutalmak ígéreteivel. Mi a második csoportban vagyunk."

Danny Russell úgy véli, az ágazati szervezeteknek többet kellene tenniük, hogy megvédjék a kutatás általános képét. "Azt gondolom, hogy legtöbb felelőssége a piackutatás pozicionálását, az érzékelt képet és a képzést illetően a Piackutató Szövetségnek van" mondta. Arról, ahogy a kutatás pozícionálja magát, ő ezt mondja: "meg vagyok hökkenve, hogy egy olyan iparág, ami nagyon nagy üzletekbe szól bele, miközben megmondja nekik, hogyan lehet pozícionálni a márkáikat, közben maga ilyen hibát vét... Úgy vélem, teljesen elképesztő, hogy az MRS nem ragadja meg a lehetőséget és mondja azt, hogy ‘Át fogjuk magunkat pozícionálni.’ Meglepett vagyok, hogy az MRS nem mondja, ‘Azonosítottuk ezt a problémát, legalább megpróbálunk tenni valamit az ügy érdekében.’

De Sally Ford-Hutchinson, az MRS egykori elnöke, jelenleg független kutató, nem ért egyet ezzel, rámutatva, hogy a kutatási iparág aggálya a saját kialakult imidzse miatt nem egyedi jelenség. "Ha beszélsz bárkivel a gyógyszeriparból, aggódnak az imidzsük miatt, ha beszélsz bárkivel a reklámiparból, aggódnak az imidzsük miatt, ha beszélsz a várostervezőkkel a kerületi tanácsból, aggódnak az imidzsük miatt. Furcsa lenne, ha mi nem aggódnánk emiatt. Naivnak tartom az Aura elnökét, aki azt mondja, az MRS-nek kellene kialakítani ezt a képet. Ki fogja fizetni a számlát?"

Az egy más kérdés, hogy a német szervezetek közelebb vannak ahhoz, hogy legyen erre válaszuk. Az ország négy jelentős kutató szervezete összefogott, hogy elindítson egy hirdetési kampányt, amely a piackutatást promótálja a nyilvánosságnak, és megmutatja a kutatás és a telemarketing közti különbséget...

Mikor a négy szervezet először összejött, nem tartott sokáig, hogy a beszélgetés a pénzre terelődjön. Hartmut Scheffler elmondta a Researchnek: "El tudjuk indítani a kezdeményezést, tudjuk finanszírozni az ügynökségeket a kreatív résszel kapcsolatban, de utána, amikor azt szeretnénk, hogy elinduljon a tömegmédia-reklám, az azt jelenti, hogy pénzre van szükségünk, támogatásra van szükségünk… különösen a rádióreklámokhoz az elején, a közterületi reklámokhoz és talán később a TV reklámokhoz." A szervezetek elkészítették az outdoor reklámokat, egy honlapot és olyan szórólapokat, amiket az ügynökségek kioszthatnak, hogy segítségükkel megnyerjék a válaszolók bizalmát, de további szponzorokra lesz szükség, hogy a kampány folytatódhasson.

Az ilyen erőfeszítéseket, melyek támogatják a kutatásról kialakult képet, csodálni kell, de ez még mindig csak részmegoldás. Azon érvek mellett, melyeket a német kampányban ajánlottak a felmérésekben való részvételre – a válaszolók adatai védettek lesznek és nem próbálnak meg nekik eladni semmit – az egyetlen tényleges haszon a válaszoló számára az, hogy elmondhatták a véleményüket és ezzel hozzájárultak jobb termékek és szolgáltatásokhoz létrehozásához.

Mindenesetre, ha a kutatók aggódnak az utca emberének véleménye miatt, akkor sürgősen el kellene gondolkodniuk arról is, hogyan látják őket az ügyfelek és az üzleti vezetők. Brian Jacobs felveti, hogy az ügynökségeknek sokkal jobb munkát kell végezniük az általuk képviselt értékek artikulálása terén, különösen egy olyan időszakban, amikor a piros tollak kíméletlenül áthúznak mindent, ami nem ajánl egyértelmű hasznot. Jacobs szerint: "A senior menedzsment és a beszerzési vezetők megkérdezik: Voltaképpen miért végezzük el ezt a kutatást? Mire kell ez? És nem kapnak különösebben jó válaszokat."

James Smythe (Culture Insight) azt mondja, hogy kutatóügynökségek egyre inkább azért küzdenek, hogy eladják a gondolkodásra fordított idejük értékét. A kutatási főnököket már nem tekintik gurunak, mint ahogy régebben. A megoldás abban testesül meg, hogy az ügynökségek hogyan kommunikálják a kutatás eredményeit, és a kutatás értékét. Gondolkodj úgy, mint egy reklámügynökség, amikor a kutatást kommunikálod, tanácsolja. A különböző döntéshozóknak különböző módon kell kommunikálni.

Nem ártana kiterjeszteni ugyanezt a megközelítést a válaszadókra is. Gary Austin azt javasolja az ügynökségeknek, hogy rendszeresen készítsenek összefoglalót a kutatási jelentésekből a válaszadók számára, mert ennek költségét messze ellensúlyozzák azok a hosszabb távú előnyök, melyek az emberek érdeklődésének fenntartásában jelennek meg és megmutatja nekik, hogy részvételüknek van valami fajta célja.

Az olyan technikák, mint a társ-alkotás és online közösségek lehetőséget biztosítanak arra, hogy a résztvevők jobban érintettek legyenek a kutatási folyamatban. Egy tanulmány (melyet az InSites Consulting és a Maastrichti Egyetem készített) felveti, hogy amennyiben az online kutatási közösségekben lehetőséget biztosítsanak a közösségi elkötelezettségre, akkor a résztvevők inkább hajlandóak részt venni a felmérésekben - még akkor is, ha a kutatás témája nincs összefüggésben a közösségben folyó beszélgetéssel.

Talán egy nyitottabb, kiegyensúlyozottabb kapcsolat az emberekkel, akiknek az információjára számítunk, jelenti azt az utat, melyen keresztül pozitív képet lehet kialakítani a kutatásról – inkább, mint ha csak szembeszállunk a negatív véleményekkel.
(Research-live)
 

Szólj hozzá!

Címkék: marketing piackutatás kutatási iparág

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása