HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Piackutatás Hírek

Piackutató állások, álláshirdetések

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (2) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (2) capi (2) casro (1) cati (7) cawi (1) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (37) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (3) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (101) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (954) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (351) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (15) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Portfolio

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Jobb, mint a várt

2011.03.18. 05:08 Forecast Research - www.forecast.hu

Megjósolni a jövőt mindig bonyolult és mindig izgalmas, különösen akkor, amikor eljön az ideje, hogy megnézzük, milyen pontosak is voltak a jóslatok. Így tett nemrég egy piackutató magazin is. Nézzük, mire jutottak.

A 2003 novemberi címlapsztorijuk elképzelte, milyen fajta cikkeket lehet majd olvasni a 2013-as magazinban. Még mindig van addig három évünk, de egy legutóbbi blogposzt Ian Lewis-tól (a piackutatás 2020-as víziójáról) arra ösztönözte őket, hogy újra elővegyék saját előrejelzéseiket és megnézzék, abba az irányba haladunk-e vagy teljesen másfelé.

Az alábbiakban az általuk tett jóslatok következnek majd az, hogy milyen pontosak voltak.

Jóslat 1: Az utolsó tanácsadó óriást is bekebelezik a piackutató cégek

Az, amit mondtak: Megszólalt a lélekharang a menedzsment tanácsadó cégek felett, a Refresh Research bejelentette a Sholto Douglas Consultingnak, a világ legnagyobb menedzsment-tanácsadó cégének megszerzését, 2.7 milliárd dollárért. A Sholto Douglast már régóta veszélyeztetettnek tekintették a cég átvételét illetően, miután elvesztette piaci részesedésének nagyobb hányadát a piackutató riválisokkal szemben.

Pontosság: Nem túl jó. A vezetői tanácsadó cégek továbbra is a kutatási ügynökségek versenytársai maradtak, de különböző körökben működnek. Ha valami változik a következő három év alatt, az valószínűleg az lesz, hogy a vezetői tanácsadó cégek egyre inkább benyomulnak a kutatás területére, és nem pedig fordítva.

Jóslat 2: Helyszíni információs technológia

Az, amit mondtak: A PunterVista radikális lépésként bevezette a ‘BodyMatrix-Techno Chairs’ eszközt. A székek felveszik a válaszoló testének formáját és lehetővé teszik mind a moderátor, mind a megbízók számára, hogy a testhőmérsékletben, pulzusszámban és pupilla méretben bekövetkező apró ingadozásokat is megfigyeljék.

Pontosság: Majdnem. A technológia még nem ennyire kifinomult, de a biometrikus adatok egyre nagyobb tért hódítanak a piackutatás területén.

Jóslat 3: Fogyasztókba ültetett szilícium-chip

Az, amit mondtak: A BodySurveys cég olyan tervet jelentett be, mely alapján 50 emberbe szilícium-chip-technológiát (implantátumot) ültetnek be, elektromágneses jeleket használ arra, hogy több fogyasztói adatot gyűjtsenek. A vásárlókat szkennerrel letapogatják, amint belépnek egy boltba vagy elhagyják azt, termékeket vásárolnak vagy reklámok előtt haladnak el. Egy rejtett elektronikus (vagy a média által sugárzott) kód használatával a készülék azt is rögzíti, az egyén milyen műsorokat vagy reklámokat tekint meg.

Pontosság: Bár jelen van már valami ebből, az erre a jóslatra vonatkozó elismerésük legnagyobb részét Steven Spielberg 2002-es Minority Report című filmjének kell kifejeznünk. Létezik az a technológia, mely lehetővé tenné, hogy a fogyasztók ilyen megfigyelése megtörténjen. Úgy hívják, Near Field Communication, és hamarosan megjelenik a mobiltelefonokban, vagy a hitelkártyákban. Tényleges testi implantátumokra nem lesz szükség, de a fogyasztók valószínűleg továbbra is meg fognak ijedni attól a perspektívától, hogy egy vállalat nyomon kövessen mindent, amit tesznek a fizikai világban, mintegy ellenhatásaként annak, hogy a cégek már jelenleg is nyomon követik online módon a fogyasztói viselkedésüket.

Jóslat 4: A papír alapú kérdőívek eltűnése

Az, amit mondtak: A Herculaneum Research, az utolsó kutatási ügynökség az Egyesült Királyságban, mely papír alapú kérdőíveket használt, bejelentette, hogy valamennyi szolgáltatását kézi számítógépekre telepíti az ügyfelektől érkező kitartó presszió eredményeképpen. A papírról a számítógépre való átállás után az alkalmazottak nagyobb részét kérdőív-programozóvá képezték át.

Pontosság: A "papírmentes iroda" víziója, nos nem vagyunk még teljesen ott. De hamarosan ott lehetnénk, ha Steve Jobs folytatja nyomulását az iPad-dal.

Jóslat 5: A mesterséges intelligencia ősrégi kérdésekre ad választ

Az, amit mondtak: Egy skót kutatás ügynökség elindított egy ‘elektronikus válaszadó’ nevű szolgáltatást, melyet mesterséges intelligencia működtet. A FutureViews Research az Edinburgh-i Egyetemmel közösen azon dolgozik, hogy egy olyan új rendszert fejlesszen ki, amely lehetővé teszi a kutatók számára, hogy mesterséges elektronikus válaszadót hozzanak létre azáltal, hogy egyéneket kérnek meg, töltsenek ki egy részletes kérdőívet, azután a válaszokat betáplálják a mesterséges intelligencia-programba. A program ezután meg tudja jósolni a válaszadó bármilyen témáról alkotott véleményét.

Pontosság: Első pillantásra úgy tűnik, ezzel mellé lőttek. De várjunk csak! Mi a helyzet a DigiViduals-szal, a kutatási robotokkal, melyeket a BrainJuicer cég hozott létre? Ezek bizonyos demográfiai jellemzők összeillesztését követően folyamatosan kutatják a világhálót olyan emberek után, akik olyanok mint ők, összegyűjtve gondolataikat, blogjaikat, képeiket, zenéjüket és videóikat, és alkalmazzák azokat mint a robot sajátjait, hogy élő, lélegző, egyszemélyes szintézisét hozzák létre a több ezer embernek, akikre illeszkedik a profil. Elég közeli? Tudj meg többet róluk itt!

Jóslat 6: A zsaruk elkapják a csaló piackutató-anarchistát

Az, amit mondtak: Anglia egyik legismertebb anarchista válaszadóját, Jonas DeScaro-t, lakása közelében letartóztatta a rendőrség. DeScaro-t, aki az „Emberek a Kíváncsi Intézmények és Vállalatok ellen” nevű piackutatás-ellenes szervezet helyettes vezetője, később egy csalássorozat elkövetésének bűncselekményével vádolták meg. Az a vád ellene, hogy másokat kényszerített arra, hogy információkat hamisítsanak meg, ezeket aztán olyan kutatóügynökségeknek adták át, melyek a világ legnagyobb vállalatainak dolgoznak.

Pontosság: Borderline fantázia, bár van benne egy komoly pont valahol ott, hogy a kutatóügynökségek és vállalatok ahhoz már eleget tudnak a vevőikről, hogy így tegyék őket boldoggá, de ha túl sokat akarnak tudni, akkor az emberek azt érzik, betörtek a magánéletükbe. Nem kétséges, hogy 2013-ig ez a vonal egyre vékonyodik majd, így csak óvatosan az elkövetkező években!

Címkék: rfid trend piackutatás piackutató nfc piackutató bot piackutató robot near field communication