HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A marketing újra definiálása: Alan Mitchell szerint ideje túllépni a fogyasztók befolyásolásának hajszolásán, melyet Philip Kotler hirdet

2010.12.06. 06:05 Forecast Research - www.forecast.hu

A fogyasztói döntéseket rögeszmésen befolyásolni kívánó marketingesek és piaci résztvevők nem veszik észre az emberek vásárlási szokásaiban bekövetkezett változást.

Ha el kellene döntened, mi volt a valaha írt legrombolóbb mondat, amit a marketingről ill. a piackutatásról írtak, mi lenne az? Itt van az én jelöltem, a téma Bibliájából, Philip Kotler: A Marketing Alapelvei (Principles of Marketing) c. könyvéből:

'A marketingeseknek tanulmányozniuk kell a vásárlókat, hogy megismerjék hogyan is értékelik a márkák választékát, a lehetőségeket. Ha ismerik milyen értékelési folyamatok zajlanak le, akkor lépéseket tehetnek a vásárlók döntéseinek befolyásolására.'

Eléggé ártalmatlannak tűnik; és egyértelműnek is. De ha a marketing feladata annak meghatározása, amit a fogyasztók akarnak, és amire szükségük van, akkor mit akarhat a fogyasztó, amikor meghoz egy döntést? Jobb döntést hozni. A fogyasztó szemszögéből, bármit, ami más irányba befolyásolja őket attól, ami rombolja az értékeket. Tehát amikor Kotler azt mondja a marketingeseknek, hogy a saját érdekükben befolyásolják a fogyasztók döntéseit, akkor azt mondja nekik, hogy ne vegyék figyelembe a fogyasztók szükségleteit, hanem helyette rombolják le az értékeket.

Ez nem valami triviálisnak tekinthető elnézés, vagy félreértés, hanem egy több millió dolláros tragédia. Egész emberseregek ölnek bele hatalmas mennyiségű pénzt, időt, erőfeszítéseket és forrásokat, a fogyasztókra való 'koncentrálásba', insightok létrehozásába, és megértésükbe – nem a jobb döntések utáni vágyukat megcélozva, hanem felforgatva, félrevezetve, akadályozva és elárulva őket.

Miért nem gyakorolják a marketingesek azt, amiről papolnak? Először is, mert van egy mélyből gyökerező, zsigeri – és érthető – félelmük: 'Mi lesz akkor, ha a jobb döntés azt jelenti, hogy a versenytársamat választják helyettem?' Csak egy dolgon lehet ezzel megküzdeni, mégpedig ha szembenézünk vele: 'Szokj hozzá. Ezt nevezik versenynek.'

Másodszorra, az alapfelfogás meggyőzőerejének vonzósága abban a marketingesek saját maguk irányába táplált, veszélyesen eltúlzott hitben rejlik, hogy képesek befolyásolni a döntéseket. Sokan látják a 'változó fogyasztói attitűdöket és viselkedéseket' mint a jó marketing kiteljesedését. Valójában a marketingesek gyakorta feltörő vágya, hogy 'befolyásoljanak' beszippantotta őket a saját, bölcsek köve után folytatott kutatásukba – az ólom (autonóm fogyasztók) arannyá (feltétel nélküli márkahűség) átváltoztatásának képességének titkos receptjét kergetve. Mint ahogyan előttük az alkimisták, ők sem fogják soha megtalálni ezt az elixírt, mert ez nem létezik.

De hát nem létezik rengeteg, megcáfolhatatlan bizonyítéka annak, hogy a marketing képes befolyásolni a fogyasztók viselkedését? Attól függ, mit nevezünk 'bizonyítéknak'. Igen, alapos bizonyíték van arra nézve, hogy a marketingesek képesek befolyásolni a fogyasztók által hozott döntéseket, rövidtávon és elég felszínes módokon. De vajmi kevés a bizonyíték arra nézve, hogy ezek átalakulnának a piacok fejlődését befolyásoló, vagy erős, fennmaradó márkák kialakítását befolyásoló hosszú távú képességekké.

Sőt, a hatásokat mérő legtöbb eszköz nem is azt méri, amit valójában mérni kíván. Vajon egy promóciós eladás során elért csúcs a marketinges fogyasztók viselkedésének megváltoztatására irányuló sikerét méri, vagy a fogyasztók sikerét abban, hogy a marketingeseket befolyásolták az árak számukra kedvezőbbé tételében?

És mi van azokkal a dolgokkal, melyeket nem mérünk? Sok 'sikeres', a fogyasztók viselkedését manipuláló próbálkozás nem a marketingesek insightjai és ötletessége miatt sikeres, hanem az emberek számos, kiszámítható irracionalitása miatt. A marketingesek, a piac résztvevői ezeket kihasználhatják a 'befolyásolásért' vívott harcukban, de csak a bizalom elvesztése, megsértése árán.

Évtizedeken át mulasztottuk el a szén-dioxid kibocsátás káros hatásait mérni; ami miatt vakok voltunk a felhalmozódás Föld klímájára gyakorolt romboló hatásával szemben. Hasonlóképpen, a meggyőződéses alapfelfogás hosszú távú káros hatása azt eredményezte, hogy a fogyasztók alapvetően bizalmatlanokká váltak.

Másfajta racionalitás

A harmadik akadály a 20. század gazdaságának a 'racionális' döntéshozásról alkotott téves felfogásából, teóriákból adódik, melyek a funkcionális előnyökkel, árakkal és egyebekkel kapcsolatos, objektívnek feltételezett számításokra koncentrálnak.

A tapasztalt marketingesek tudják, hogy az igazi emberek nem így viselkednek. Gyakran az érzelmi hatások, előnyök sokkal nagyobb súllyal esnek latba a fogyasztók döntéseiben, mint a funkcionálisak. Ez nem jelenti azt, hogy a fogyasztók 'irracionálisak'. Jobb döntéseket akarnak hozni – ahol a 'jobb' mind érzelmi, mind funkcionális, és nem csak az eredményhez, hanem a tartalomhoz és a folyamathoz is kapcsolódik. Vajon a biztosított információk a megfelelőek voltak-e, elősegítették-e a bizalmam elnyerését? Vajon a folyamat egyszerű, könnyű és élvezetes volt-e?

Ha megnézzük a különböző fogyasztói döntéshozatali prioritásokat és preferenciákat, hamar rájövünk, hogy azok éppen annyira szövevényesek, összetettek, bonyolultak és érzelmi alapúak, mint amennyire a termék, ill. a szolgáltatás iránti igényeik. Az idők folyamán azonban a piaci résztvevők érdeklődése e dolgok iránt eltorzult: kerestük az insightokat és a megértést, de nem azért, hogy segítsünk, hanem hogy felfedjük és kihasználjuk a gyengeségeket, és hogy 'befolyásoljunk'.

A negyedik akadály valószínűleg a legnagyobb. A marketingeseknek eredetileg kevés kereskedelmi ösztönző állt rendelkezésükre, mellyel segíthettek a fogyasztóknak jobb döntéseket hozni. Praktikus, tömeges, mérhető mechanizmusok, mellyel a fogyasztók azt fejezhették ki, hogy 'Itt vagyok, ezt szeretném' nem léteztek. Szintúgy nem volt lehetőségük a piaci résztvevőknek az információszerzést a saját javukra formálni. A fogyasztók igényeinek megcélzása, miszerint jobb döntéseket hozhatnak nem volt sem gyakorlatias, sem érdekes, kihívást jelentő. Ehelyett az elérhető technológiák és a létrejövő üzleti modellek erős kombinációja helyezte a föntről lefelé irányuló üzeneteket – 'a meggyőzést' – a marketing középpontjába.

De most változnak a dolgok. Keresés, közösségi oldalak, versenytanulmányok, összehasonlító oldalak – az online jelenség egész állatkertje egy dologban megegyeznek. A fogyasztók azért alkalmazzák ezeket tömegesen, mert azt az eddig kielégítetlen vágyat célozzák meg, amit a jobb döntések utáni vágy testesít meg.

E kutatás szerint a fogyasztók sokkal jobban megbíznak a független online információforrásokban (mint a keresés, verseny-, ill. összehasonlító tanulmányok), mint a kereskedőkben és a márkákban, melyek azt kockáztatják, hogy elveszítik a bizalomért folytatott csatát. Az online 'döntési támogatás' szolgáltatások szintén sarkalatos 'elsődleges' státuszt nyernek, miközben – ironikusan – befolyással is bírnak. A fogyasztók több mint háromnegyede (77%) állítja, hogy az online keresésük eredményeként mást vásároltak, mint amit eredetileg akartak; 88% esetében pedig azt változtatta meg, hogy honnan vették meg. Többé nincs szó a kereskedők és márkák egymás elleni harcáról – mindketten lemaradnak egy tejesen új dolog mögött.

A nagy, változást hozó különbség az, hogy ezek az új, fejlődőben lévő információ szolgáltatások kikristályosítják a fogyasztók oly régóta ignorált vágyát a jobb döntések után egy maga jogán teljesen kifejlődött piaccá: megvannak a saját szolgáltatásai és üzleti modelljei, melyekkel saját speciális értékekeit szállíthatja (a döntéshozás mind érzelmi, mind a 'racionális' szempontjait), és melyek saját, speciális képességeket, insightokat, folyamatokat, szállítási mechanizmusokat, kapcsolatokat és beruházási forrásokat kívánnak.

Ez nem egy aprócska kis kellemetlenség, mely akadályozza, vagy megváltoztatja a marketingesek fő tennivalójának, a hatékonyabb befolyásolás kivitelezésének részletességét. Az új értékek tennivalója, feladata az, mely jó úton halad afelé, hogy a világ legnagyobb piacává váljon – ha másért nem, akkor azért, mert magába olvasztja a termékeket és a szolgáltatásokat (ha jobb döntéseket tudok hozni, akkor a jobb termékeket és vásárt eredményez majd). A marketingeseket és piaci résztvevőket megbabonázta az alapfelfogásuk meggyőzőereje, mely vakká is tette őket ennek a piacnak a felismerésére, meglátására.

A kutatás, értékelés, szűrés, összehasonlítás és rangsorolás folyamatában a fogyasztók hatalmas mennyiségű, friss, gazdag, részletes, valósidejű információt generálnak arról, hogy kik is ők, mit akarnak, mikor és hol. Korábban ez az információ elpárolgott, amint létrejött; mintha nem is létezett volna. Most viszont megfogható, valós forrássá vált, melyet a fogyasztók önkéntesen megoszthatnak a piac résztvevőivel – ha jó okot látnak rá.

Értékes forrás

Ezen információ képes szabadjára ereszteni a fogyasztók és a piaci résztvevők között lévő, gazdag, mindkét fél számára előnyös folyamatokat. Józan paraszti ész nyújtotta információk ezek a szükségletek, elvárások természetéről, formájáról, helyéről. A fogyasztók változó preferenciáiról, prioritásairól szóló insightok természetes forrása ez (mely segíti a marketingeseket, hogy megfigyeljék termékeik és szolgáltatásaik versenyképességét mielőtt, nem pedig miután a fogyasztók meghozták már vásárlási döntéseiket). A működési hatékonyság előremozdítója, lehetővé téve a marketingeseknek, hogy a megfelelő emberekkel beszéljenek a megfelelő dolgokról, a megfelelő időben, ahelyett, hogy folyamatosan zaklatnának mindenkit. Röviden, használatával a marketingesek alacsonyabb költségen határozhatják meg, és szállíthatják a magasabb értékeket.

Mindazonáltal a fogyasztók nem fognak részt venni ebben az információ megosztó játékban, ha úgy hiszik, ezen adataikat ellenük fogják felhasználni, és teszik a jobb döntések meghozását nehezebbé, mintsem inkább könnyebbé.

A világ továbblépett. Két piac létezik – egy információban gazdag, bizalomra alapuló piac, mely a döntéseket támogatja, és a hagyományos piac, ahol jobb termékek és szolgáltatások kaphatók. Kotlernek köszönhetően a marketing csak az egyikben működik hatékonyan. Ideje továbblépnünk.

Alan Mitchell a Ctrl-Shift és a Mydex alapítója és respektált publicista.

(marketingmagazine.co.uk)

Szólj hozzá!

Címkék: marketing marketingkutatás marketingstratégia marketing insight fogyasztói magatartás motivációkutatás márkapreferencia márka kommunikáció

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása