Nigel Hollis, a Millward Brown vezető globális analitikusa, megosztja elméleteit, és hangot ad kételyeinek a márkakutatás jövőjéről.
Tudom, hogy a jelen hangsúly, mely a gyorsaságot és a költségek csökkentését szorgalmazza, tovább növeli majd annak a veszélyét, hogy a kutatásokból rossz következtetések vonnak majd le.
Most már évek óta, hogy a gyakorló kutatók feláldozzák a módszertani minőséget, az alacsonyabb költségek és gyorsabb megtérülések érdekében. De a minőség nem csak a létrehozott információ hatáskörében és megbízhatóságában érintett, hanem a helytelen ajánlásokhoz vezető hibás következtetések esélye is növekszik, ha hibásan hangsúlyozott dolgoknak adunk zöld utat. Moore törvénye, miszerint a számítógépek ereje pár évente megduplázódik, nem vonatkozik az emberi értelemre, és a számítógépek még mindig nem képesek megduplázni az értelem képességét az adatintegrációra és szintézisre, az egymással nem összefüggő adatforrások esetében. Az embereknek időre van szükségük, hogy megemésszék az információkat, és rájöjjenek mit is jelentenek valójában. Ezért van szükség a kutatási folyamatok alapoktól való újratervezésére, arra fókuszálva, hogy minimalizáljuk az adatgyűjtésre fordított időt és költségeket, és maximalizálva a kutatási eredmények jelentéstartalmát, és az értelmezésükre fordított időt. (Research-live)