Egy rémisztő alkalmazást szeretnénk bemutatni – illetve nem is maga az alkalmazás rémisztő, hanem a benne rejlő távlatok. A pszichológiai profilírozás többnyire a rendőrség és az egyéb szolgálatok hatáskörébe tartozik, bár a módszer pl. a piackutatók érdeklődését is felkeltheti, ha egy szép (?) napon lehetőség lesz gyorsan, tömegesen, olcsón, adott célcsoportra, stb. elvégezni (az idegtudományok, a neuromarketing előretörése is a kutatók érdeklődésére utal az ilyen módszerekkel kapcsolatban). Például publikus internetes adatok alapján. Olyan adatok alapján, melyeket az emberek önként pakolnak fel magukról a közösségi oldalakra, Twitterre és egyéb jelenleg divatosnak számító oldalakra. Ehhez a naphoz most közelebb kerültünk, hála a TweetPsych alkalmazásnak, mely ingyenesen és korlátlanul használható, a tetszőlegesen megadott Twitter azonosító név alapján egy egyszerű kis pszichológiai analízist végez a publikált tweetek, linkek, szövegtartalom, publikálás gyakorisága, stb. alapján. Az eredményeket grafikus és szöveges formában lehet megtekinteni. Az elemzés viszonylag egyszerű (most még!), néhány szempont szerint vizsgálja az adott személy aktivitását a Twitteren és hasonlítja az átlagértékekhez. Néhány embernek talán már ez is sok lehet, pedig ez csak a kezdet. Nyilvánvaló, hogy megfelelő mennyiségű szöveg alapján BÁRKIRŐL felállítható ennél sokkal komplexebb pszichológiai profil, a módszer létezik, innentől csak programozás, technika kérdése az egész. Egyébként nagy valószínűséggel bizonyos helyeken már ma is használnak a bemutatottnál jóval szofisztikáltabb módszert, csak az nem publikus. Ez viszont igen és amilyen ütemben a technológia fejlődik, nem kell sok idő, hogy ezen az alapon drasztikusan összetettebb, mélyebb profilírozás is megjelenjen a neten. Talán ideje lenne átgondolni mindenkinek ezeket a dolgokat, mielőtt személyes életének minden részletét publikálja, mondjuk a Twitteren. A nagy testvér figyel (és a piackutatók sem alszanak:-)
Érdekességképpen íme néhány piackutató (2 külföldi: Reineke Reitsma, Jeffrey Henning, valamint 2 magyar: Pintér Róbert, Klenovszki János) profilja az említett TweetPsych alkalmazással. (A képekhez katt a linkekre!)
(Az értékeléstől eltekintenénk, majd mindenki maga:-))) Érdekes különbségek vannak viszont a külföldiek-magyarok viszonylatban. Jó analizálást és szép álmokat mindenkinek!
Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2010.02.15. 15:26:58
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.02.15. 16:15:48
pinter.robesz · http://cawi.blog.hu 2010.02.17. 09:07:31
Egész biztosan nyelvi okok lehetnek a dolog mögött, mert hogy az elemzés szerint mindenből sokkal kevesebbet twitterelek, mint az átlag júzer. Aki ismer, az tudja, hogy leginkább tisztán szakmai és személyes (családi) dolgokat szoktam megosztani a twitteren, minimum ezeknek magasabb értékkel kellene szerepelnie. Szóval magyarok esetében szerintem nem működik a profilozó cucc (aminek nem tudom, hogy örüljünk, vagy inkább ne).
Aki amúgy profilozni akar, az elég, ha megnézi a tweet-jeimet (probesz). (Mellesleg, a posztot követően nem nőtt meg a követőim száma, ellenben az IpsosHU-ra elég sokan feliratkoztak tegnap.)
Forecast Research - www.forecast.hu · http://piackutatas.blog.hu 2010.02.17. 10:33:57
Egyébként azért veled és Jánossal mutattam be a módszert, mert kevés piackutató van, aki rendszeresen Twitterezik (értékelhető mennyiségű tweetjei vannak)és széles körben ismertebb. Sajnálom, hogy nem nőtt a követőid száma, pedig látod, mi mindent megtettünk:-)))))