USA – 2010: Boldog Új Év, de valóban az lesz? Egy új Forrester jelentés szerint, a kutatások vásárlói tovább követelik befektetéseik megtérülésének (ROI) bizonyítékát a kutatási projektjeik vonatkozásában, míg a piackutató cégek konszolidációja a várakozások szerint nehezebbé teszi az életet az iparág szolgáltatói oldalán – még ha a recessziós nyomás el is kezd enyhülni.
A rengeteg jóslat között, hogy 2010 mit hozhat az iparágnak, Reineke Reitsma elemző figyelmeztet, hogy azok a taktikák, melyeket az ügyfélvállalatok a hanyatlással való küzdelem során alkalmaztak, nem fognak gyorsan eltűnni.
“A l'art pour l'art, önmagáért való kutatásnak vége van”, mondja. A piackutatóknak olyan modellekkel kell majd előjönniük, melyek folyamatosan és következetesen kommunikálják, hogy mit csinál a piackutatás-részleg és az hogyan hat a szervezetre.”
Ahogy 2009-ben is, az ügyféloldali kutatási-részlegek tovább keresik a lehetőségeket a költségek lefaragására a kutatási szerződések állandó áttekintésén és értékelésén keresztül, mondja Reitsma. Az egyik fő megfontolás az lesz, hogy a kutatást elvégezhetik-e házon belül?
“A házon belüli lebonyolítás elsősorban az egyszerűbb projektekre fókuszál majd, az összetettebb kutatási feladatokat pedig kiszervezik erre specializálódott megoldásszállítóknak,” mondja Reitsma. “A szolgáltatóktól ezen igények kielégítése többet követel, mint egyszerű adatszolgáltatást. Az ő hozzáadott értékük az insight-ok megalkotásában és a benchmarking-ban van.”
Reitsma jóslatai közül még többet el lehet olvasni a Forrester blogján. (Research-live)
Jóslat 2010-re: véget ért az öncélú kutatások korszaka, a Forrester szerint
2010.01.07. 08:47 Forecast Research - www.forecast.hu
Szólj hozzá!
Címkék: piackutatás roi kutatási iparág
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.