A piackutatás nem valósítja meg a lehetőségeit az innovációk ösztönzése terén, egy új tanulmány szerint, melyet a Cologne University of Applied Sciences tudósai készítettek.
Bár körülbelül 80 százaléka a felmérésben résztvevőknek azt állította, hogy a piackutatás hasznos lehetne az innováció szükségességének azonosításában és ötletek tesztelésében, több mint 50 százalékuk mondta azt, hogy a vállalatuk ritkán vagy soha nem használja a piackutatást az innovációs kutatási tevékenységük részeként.
A tanulmány (amely ingyenesen elérhető itt) 921 online megkérdezés alapján készült, melynek során marketing és értékesítési vezetőket interjúvoltak meg különböző fajta vállalatoknál.
Csak néhány vállalat volt, ahol a piackutatást az innovációs kutatás fő összetevőjeként azonosították, mondja a tanulmány. Sokkal gyakrabban használják alkalmi vagy kivételes alapon.
Azok a válaszadók, akik azt mondták, hogy soha nem használtak piackutatást az innovációs erőfeszítéseik részeként, első számú okként azt nevezték meg, hogy az ő speciális iparágukban vagy működési területükön a piackutatási tevékenység nem volt használatos. Szintén kihangsúlyozták annak a nehézségét, hogy arra használják a kutatást, hogy betekintést nyerjenek olyan termékekbe, szolgáltatásokba vagy ötletekbe, melyek nem is léteznek még.