HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Az ingyenesség lesz az új üzleti modell a piackutatásban is? (2/2.)

2009.10.19. 07:07 Forecast Research - www.forecast.hu

A ’csináld magad’ módszerek megnyitották a piacot a tömegek számára. De néhányan vitatják, hogy a DIY (’csináld magad’ vagy ’Do-It-Yorself’) irányzat több lenne puszta kutatási eszközöknél, és hogy nagy hatással lenne a kutatás üzleti életben betöltött szerepére.

A DIY kutatások nem annyira új fiúk, mint azt sokan hiszik. Ami új, az, hogy végül is kialakulóban van egy valódi vita, mely ezek jogosságát vitatja, valamint azt, hogy van-e helye azoknak az eszközöknek, melyek lehetővé teszik működésüket. Sok megjelent cikk segített ezt a témát szélesebb közönség elé tárni, de valójában csak a DIY 1.0-t vizsgálja. Nem hisszük, hogy eljutottunk már a DIY 2.0-ra 

Mit jelent a DIY 2.0? Először is ingyenesnek kell lennie, ha a cél a párbeszéd kezdeményezése, és az ilyen eszközök működtetéséhez szükséges megfelelő mennyiségű felhasználó elérése. Ingyenes felmérések és jelentési eszközök lennének az elsők, melyek közül a SurveyMonkey az egyik legnépszerűbb. De a SurveyMonkey csak bizonyos felhasználások számára ingyenes – lényegében még mindig egy előfizetéses modell. Létezik még számos ingyenes web-alapú eszköz, csak be kell gépelni a Google-ba, hogy ‘ingyenes felmérési minták’, és 1,5 millió találatot kapunk. Ez önmagában is felvet jó néhány kérdést, leginkább azt, hogyan válasszuk ki a legmegfelelőbbeket.

Másodszor: automatikus, önkiszolgáló megközelítést igényel. Jelentős előrehaladást láthatunk az önkiszolgáló kutatási csomagok fejlesztésében, melyeknek fő célja nyilvánvalóan olyan kis- és középvállalkozások, lakossági fogyasztók és vállalati ügyfelek közvetlen megnyerése, mint amilyenek például a piackutató ügynökségek is. Ezek legáltalánosabban véve rövid, szellemes PR és gyorstesztek. Léteznek olyan ügyfélportálok is, ahová az ügyfelek bejelentkezve hozzáférhetnek ajánlatokhoz és projekt információkhoz, lekérdezhetnek terepi munkákat, automata adatvételezést és vizsgálati módszereket, melyekkel hatékonyabbá tehetik mind költségileg, mint kivitelezésileg mintáik felhasználását és feldolgozását.

Harmadszor: a DIY azt is jelenti, hogy a minta elérhető bárki számára. Az egyik legfontosabb dolog, amit meg kell érteni a DIY kutatásokkal kapcsolatban, hogy amit eddig a cégek éveken keresztül megvásároltak a piackutató cégektől nagyrészt nem más, mint hozzáférés a fogyasztókhoz. A hozzáférhetőség az utolsó nagy akadálya annak, hogy igazi piackutatást végezhessen valaki önállóan, és a DIY-nak meg van a lehetősége, hogy ezt elérhetővé tegye a nagyközönség számára: piackutatóknak, kis-és középvállalkozásoknak, kis és nagy ügyfeleknek. De nem csak bármilyen mintához – minden kutatás mintavételezésénél a minőségnek alapvetőnek kell lennie, és nincs ok arra, hogy a DIY eszközök miért ne tudnák ugyanazt a színvonalú mintát nyújtani. A kutatók helyesen fókuszálnak az adataik forrásának minőségére, és jobban meg is vizsgálják majd azt DIY módszerekkel, hozzáférést biztosítva a szükséges nagyméretű, megbízható, használható mintákhoz, ha ezen eljárások elterjednek.

A hozzáférés egy mindenki által elérhető árucikké változott, kihívás elé állítva a piackutató ügynökségeket, hogy jobban fókuszáljanak kulcsfontosságú tevékenységeikre, insight-aikra. Sok máshoz hasonlóan, a legfontosabb ügyfeleink közé tartoznak a piackutató cégek, akikkel nagyon sikeresen működünk együtt, de komoly üzleti lehetőséget látunk abban is, hogy a technológiát kihasználva új csatornákat nyissunk meg. Egy példa widget alkalmazások megnyitása külső honlapokon, melyeket arra használnak, hogy megtaláljanak, és kutatásokhoz kapcsoljanak embereket.

Az igazi DIY forradalom ujjaink közelébe hozza majd a fogyasztókat, és ez talán már nincs is olyan messze. Az, hogy a piackutatás elérhetővé vált például egy diplomamunkáját készítő diák számára, vagy egy 1000£ költségvetéssel, szomszédos országokra vonatkozó fogyasztói magatartást vizsgáló kis- és középvállalkozás számára, hozhat némi változást a kutatásokban.

Tehát mik a veszélyek, és hogyan használjuk fel a DIY eszközöket, miközben megóvjuk a piackutatást mint tudományt? Annak a képessége, hogy kiválasszuk az adott kutatáshoz a legmegfelelőbb módszert mind a mai napig a legkritikusabb, és az is marad. A DIY kutatások mindenki számára lehetővé teszik, hogy egyszerű, gyorsan lebonyolítható felméréseket végezzenek, összetett, kifinomult kutatások helyett, amikhez szigorúan megtervezett mintavételi eljárások és precíz minőségi mérőeszközök szükségesek. Szintén jogos az érv, miszerint némely DIY eszközöket alkalmazó ember nem rendelkezik a megfelelő statisztikai tudással arra vonatkozólag, hogy a megfelelő következtetéseket vonja le a kutatásból, vagy kellőképpen megtervezett és mintavételezett vizsgálatokat végezzen el.

Persze ez függ attól, hogy kiket és kinek is vizsgálunk, mik a célok, és mekkora a költségvetés. A jelenlegi nehéz gazdasági helyzet a DIY eszközöknek kedvezhet. A DIY megközelítés gyors, pontos és nem túl drága szolgáltatást jelenthet a felhasználóinak, egy olyan időben, amikor a marketing költségvetéseket szigorúan nyomon követik, és amikor az információhoz való hozzáférés kritikusabb, mint valaha. És amennyiben a kutatók ismerik ügyfeleik iparát, betölthetik a marketing stratéga szerepét, értékes stratégiai ajánlásokat téve az adott eredmények alapján.

Szólj hozzá!

Címkék: free piackutatás diy kutatások do it yourself survey kutatási iparág chris anderson

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása