Az USA-ban, CMO-k (marketingvezetők) professzionális társaságának képviselője egy olyan program indítását jelentette be, melynek az a célja, hogy a különféle felmérésekben (kutatásokban) való részvételért, válaszokért cserébe több millió dollárt küldjön különböző közjóért küzdő alapítványoknak. A legnevesebb jótékonysági intézmények és vállalatok vannak azok között, akik támogatják a kezdeményezést.
A kezdeményezéshez csatlakozók között van a U.S. Chamber of Commerce és sok figyelemre méltó nonprofit szervezet is. A támogató partnerek szerint azáltal, hogy a fogyasztókat a társadalmilag hasznos kutatásokban való részvételre biztatják, a világszerte 18.9 milliárd dollárra tehető piackutatásra költött összeg 10 százalékát tudnák nonprofit szervezetek ezreihez irányítani azáltal, hogy egy globális panelt hoznak létre válaszadók millióival, akik idejüket adják azért, hogy támogathassák kedvenc céljaikat, társadalmi szervezeteiket.
A kampány Ed Martin agyszüleménye, aki a globális vezetője a Hershey vállalat ’Insight and New Methods’ részlegének. Szerinte a kampány segíteni fogja a kutatási költségek csökkentését, lerövidíti az adatfelvétel idejét, növeli a válaszadói hajlandóságot. A Hershey cég vállalati támogatói között ott találjuk a P & G, Ford, MTV, Pepsi, Ipsos, AOL, és sok más céget.
A kampány weboldala itt található: www.surveyforgood.org