HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Piackutatás Hírek

Piackutató állások, álláshirdetések

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (2) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (2) capi (2) casro (1) cati (7) cawi (1) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (37) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (3) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (101) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (954) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (351) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (15) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Portfolio

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Piackutatási képzés, avagy ahol a jövő piackutatóit képzik: MÜTF

2009.05.28. 07:32 Forecast Research - www.forecast.hu

A Modern Üzleti Tudományok Főiskolája (MÜTF) az egyetlen olyan intézmény Magyarországon, ahol valóban komoly iskolarendszerű képzés keretében oktatják a jövő piackutatóit. A képzés abban is egyedülálló, hogy az előadók kivétel nélkül a piackutató szakma elismert képviselői, akik nemcsak oktatják, hanem gyakorolják is a szakmát neves piackutató intézeteknél, ügynökségeknél. A speciális képzés hangsúlyozottan gyakorlatorientált és kizárólag a piackutatásra és annak részterületeire koncentrál.

A képzést a Piackutatók Magyarországi Szövetsége és az SPSS támogatja, filozófiája pedig arra épül, hogy a felsőoktatási intézetekből kikerülő szociológusok, közgazdászok, pszichológusok – akik a piackutatás területén szeretnének dolgozni – nagyon kevés olyan gyakorlati ismerettel rendelkeznek, melyet pedig akár az ügyféloldali cégek, akár a kutatóintézetek elvárnának egy piackutatótól. Ennek oka, hogy az alapképzés elsősorban elméleti jellegű, illetve a piackutatás tantárgy legfeljebb néhány félévig szerepel az oktatott tárgyak között. Továbbá az alapképzésnek nem is feltétlenül feladata ilyen mélységű speciális gyakorlati képzést nyújtani a hallgatóknak.

Az alapdiplomával rendelkezők számára nyitott képzés a fentiek szellemében a MÜTF-en gyakorlatorientált (70% gyakorlat, 30% elmélet) és valóban használható szakmai tudás átadását tűzte ki céljául. Az oktatók és az iskola képviselői szerint a képzésben résztvevők a kurzus végére „magabiztosan és gyakorlottan tudják majd használni a különféle elemzési módszereket, a piackutatásban napi szinten használt statisztikai programokat, prezentációs technikákat – vagyis elsajátíthatják a szakma trükkjeit és fortélyait. Két szemesztert követően tapasztalattal rendelkező szakemberként jelennek meg a munkaerőpiacon és képesek lesznek teljes kutatási projektek önálló elvégzésére.” Az ígéretek szerint egyébként a legjobban teljesítő pályakezdők gyakorlati helyet, illetve állásajánlatot kapnak a kurzus elvégzése után. A képzést a pályakezdők mellett – akik később piackutatóként szeretnének elhelyezkedni – a piackutató cégeknél kezdő pozícióban (pl. kutatási asszisztensként) dolgozók számára is ajánlják, de vállalati vezetőket is szívesen látnak, akik mélyebb ismereteket szeretnének szerezni a piackutatási folyamatokról.

A Piackutatás blog kérdéseire válaszolva, Dr. Szaniszló Gábor tagozatvezető elmondta, hogy a képzésre a 2008-ban indított első szemeszter hallgatói többnyire szociológus, közgazdász, tanár, kommunikációs szakember, pszichológus alapdiplomával jelentkeztek. Pályakezdő nem volt köztük, túlnyomó többségük vállalatnál dolgozik (ügyféloldalon) jelenleg is (kutató, főmunkatárs, tanár, logisztikai tervező státuszban), kisebb részük pedig vállalatvezető (ügyvezető), aki nélkülözhetetlennek tartja az ilyen ismeretek megszerzését. A hallgatók jellemzően 25-46 évesek, a nemek szerinti arány is meglepően kiegyensúlyozott, 50-50 százalékos. A kvalitások tekintetében is igen jó a helyzet, a hallgatók precízek, önállóak, határozottak, kreatívak, elemző készségük pedig magas fokú – egyszóval ideális résztvevői egy ilyen képzésnek. Lassan végeznek az első 2 szemeszter hallgatói, egész pontosan 11 fő. A képzés tapasztalatai egyértelműen kedvezőek. Jó a képzés fogadtatása a hallgatók körében, akik kiemelik ennek gyakorlati jellegét, illetve a tanultak azonnali alkalmazhatóságát. Mivel a hallgatók többsége már eleve rendelkezik munkahellyel, így a felkínált állásajánlatokra várhatóan nem lesz szükség, de ez a jövőben is változatlanul adott a jól teljesítő hallgatóknak. A tapasztalatok alapján apróbb belsőbb tartalmi változások mindenképpen lesznek a képzésben, illetve ezeknek megfelelően tervezik új oktatók felkérését is. Az intézmény röviddel az elmúlt évi őszi kezdést megelőzően kapta meg a képzés indításához szükséges akkreditációs engedélyeket, így kevés idő marad a program népszerűsítésére. Azóta viszont folyamatos az érdeklődés a képzés iránt, így szeptemberben a képzés 2. évfolyamán 25-30 fő részvételére számítanak. A következő tanévben a tantermi foglalkozáson kívül szakmai workshop-okat is szerveznek, amelyek megtartására piackutató cégektől hívnak meg gyakorlott, elismert szakembereket.

Az jelenleg még kérdés, hogy a piackutató intézetek, ügynökségek hogyan értékelik ezt a posztgraduális végzettséget, erre vonatkozóan nincs tapasztalat – hiszen az első évfolyam még csak most fog végezni, illetve a végzősök közt állásban lévő ügyféloldaliak vannak jelenleg. A jövőben viszont várhatóan nagyobb arányban megjelennek majd a pályakezdők is a képzés résztvevői közt, akik egy része a szolgáltatói oldalon, kutatóintézeteknél szeretne majd elhelyezkedni a diploma birtokában. A képzésben való részvétel az ő esetükben valószínűleg azon végzetteknél jelenthet majd jelentős előnyt a munkaerőpiacon, akik a piackutató szakmában hagyományosan preferált alapképzettséggel is rendelkeznek emellett, tehát szociológusként, pszichológusként, közgazdászként vettek részt az oktatásban. Az említett alapképzésben megszerezhető ismereteket ugyanis nem pótolja, inkább kiegészítheti olyan hasznos elméleti és főleg gyakorlati ismeretekkel, mely a cégeknek könnyebbséget jelenthet ilyen végzettségű álláskereső alkalmazása esetén a rövidebb betanulási idő miatt. A szakma nagy részét azért még így is a kutatóintézeteknél kell majd elsajátítani azoknak, akik profi piackutatók akarnak lenni.

A 2 féléves képzés főbb témakörei:

* Gazdasági ismeretek / a piackutatás hatása a vállalati környezetre
* Bevezetés a marketingkutatásba / adatfelvételi eszközök használata
* Kvalitatív kutatások módszerei
* Piackutatási kiadások csökkentésének módszerei: fókuszban az online kutatás
* Piackutatás tervezés, menedzselés
* Kérdőívszerkesztés ABC-je
* Az SPSS statisztikai programcsomag használata
* Vásárlókutatás, a lakossági-, és vállalati ügyfelek szegmentációja
* Média-, és reklámkutatási módszerek
* Márkaérték, tracking-, és benchmarkkutatások gyakorlata
* Többváltozós elemzési technikák gyakorlata
* Az adatfeldolgozás: az adatok értelmezése, elemzése és a tanulmányírás technikája
* Az eredmények prezentálása az ügyfeleknek, döntéshozóknak

A képzés oktatói a piackutatás vezető gyakorlati szakemberei:

• Atkári Csaba – Conness (stratégiai és kutatási tanácsadó)
• Babocsay Ádám – BMB Focus Kft. (cégvezető)
• Ferenczhalmy Bálint – Magyar Telekom (stratégiai piacelemző menedzser)
• Jakab Áron – BellResearch (kommunikációs szakértő)
• Klenovszki János – NRC (online kutatási szakértő)
• Kurucz Imre – NRC (kutatási igazgató)
• Máth András – Ringier (kutatási igazgató)
• Megyer Örs – Megyer Consulting (marketingszakértő)
• Mészáros József – Cognative (cégvezető, pszichológus-közgazdász)
• Pintér Róbert phd. – Szonda Ipsos (szociológus-politológus)
• Dr. Lengyel Emőke – piackutatási szakértőt
• Dr. Síklaki István – Meroving – Egyetemi docens
• Vágyi Erik – ACNielsen (Ad-hoc kutatásvezető)
• Vajnai Eszter –NRC (kutatási szakértő)

A képzés költsége 180.000,-Ft szemeszterenként, a következő kurzus pedig 2009. szeptemberében indul, melyre szeptember 10-ig lehet jelentkezni a MÜTF honlapján.

Címkék: közvéleménykutatás piackutatás piackutató pmsz spss képzés mutf posztgraduális képzés