Sokszor felmerül a kérdés, mi várható a prezentációk tervezésében az elkövetkező 1-3 évben? Íme egy rövid lista a várható trendekről.
1. Több sztori, kevesebb slide. Az olyan könyvek, mint a Resonate vagy a The Naked Presenter arra buzdítják a prezentálókat, hogy kevesebb slide-ot használjanak, és több történetet, történetmesélést vigyenek bele előadásukba. Számos prezentációra igaz –főleg azokra, amelyek motiválni akarják a közönséget – hogy slide-ok bemutatása nélkül nagyobb sikert ér el.
2. A profi (stock) fotók nem nyerők többé. Mindenkinek elege van már a mesterkélten tökéletes, beállított fotókból. A profi (stock) fotók kevésbé inspirálóak, hiteltelen a szépségük és a rajtuk pózoló, örökké boldog emberek is. Amire az emberek vágynak, az a valóság, így a jövőben professzionális fotók helyett inkább a Creative Commons licenc alá tartozó képeket fogjuk gyakrabban használni.
3. Táblagépek és irkafirka. Az iPad és más tabletek növekvő népszerűsége ki fogja szorítani a hagyományos laptopot, így az előadók is inkább ezek használatával fogják majd prezentációikat irányítani, kontrollálni, illetve az előadás közben megjegyzéseket firkálni a slide-ra, amiről éppen beszélnek. Egyre növekszik azok száma, akik előadásukat teljesen üres slide-dal kezdik majd, erre felépítve a tartalmat, mintegy a közönséggel folytatott párbeszéd részeként (mintha flipchartot használnának).
4. Inkább hatásos legyen, mint szép – ezt kell megtanítani. A dolog lényege túlságosan elment a kreativitás felé, így történhetett meg, hogy ma egészen gyönyörű, de szinte semmi tartalmat nem kínáló prezentációk sorát készítik el, lásd a SlideShare –re feltöltött anyagokat. Ennek bizony nincs jövője, különösen az oktatásban nincs. Az oktatás területén a tanárok előbb-utóbb ragaszkodni fognak bizonyos szabályokhoz a PowerPoint előadások készítésével kapcsolatban. Ez a jelenség egyre elterjedtebb lesz aztán az üzleti világban is.
5. PowerPoint fokozatosan kiszorítja a szöveges dokumentumokat. Folytatódik az a trend, miszerint az üzleti élet első számú dokumentuma a PowerPoint lesz, a szöveges formák pedig egyre-másra fognak eltűnni. Mindennek komplex okai vannak: a PowerPoint-ban az adatok sokasága jóval elérhetőbb, azok elemzése egyszerűbb, szó szerint túlteng benne az információ.
6. Az online marketing világa egyre jobban kedveli a PowerPoint-ot. A SlideShare-t mostanság a kisvállalkozások használják, valamint az olyan vezetők, akik állandó időhiányban szenvednek. Hamarosan a nagyvállalatok is rádöbbennek, hogy a SlideShare használatával termékeik népszerűsége növelhető. A SlideShare alkalmazásával kapcsolatos szabályok azonban mások, mint a hagyományos eszközöké, így időbe telik azok elsajátítása.
7. Videók, mozgóképek. Olyan eszközök segítségével, mint a Prezi, a YouTube vagy éppen az Adobe After Effects, pofonegyszerűvé válik a mozgóképek alkalmazása a slide-okban. Ennek gyakorivá válása azonban többértelmű. Talán maga a népszerűsítés lenne a lényeg? Vagy ez csupán egy ’díszítőeleme’ a dolognak? Az emberek kezdetben ügyetlenül bánnak majd ezekkel az eszközökkel, feleslegesen használják majd azokat anélkül, hogy tartalommal lennének megtöltve; idővel megtanulják majd a mozgóképek helyes használatát is.
(Forrás: Internet/Piackutatás blog)
Flóra23 2014.11.14. 12:59:32