HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A Wikipedia világa (video infografika)

2011.01.23. 09:45 Forecast Research - www.forecast.hu

A Wikipedia most ünnepli 10. születésnapját, az alábbi video infografika pedig bemutatja, honnan is indult és hova érkezett 2011-re. Néhány adat: a Wikipedián jelenleg több, mint 17 millió szócikk szerepel, 270 nyelven, több, mint 400 millióan látogatnak el az oldalaira havonta, így…

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika wikipedia infografika

Fókuszcsoport (Snickers reklámvideó)

2011.01.23. 09:29 Forecast Research - www.forecast.hu

Szólj hozzá!

Címkék: humor fókuszcsoport

Új kutatási blog az ajánlóban

2011.01.21. 20:14 Forecast Research - www.forecast.hu

Meglehetősen ritkán kerül új blog a jobb oldali „Linkajánló” dobozba, aminek az a prózai oka van, hogy egyszerűen nincs kit/mit ajánlani... Ide olyan (elsősorban piackutatással, esetleg marketinggel/médiával foglalkozó) hazai blogok kerülnek, melyeket én magam szívesen…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató kvalitatív

Mire használják az emberek a számítógépüket, amíg tévét néznek?

2011.01.21. 16:43 Forecast Research - www.forecast.hu

Sokan egyidejűleg több csatornán keresztül fogyasztanak tartalmakat, de ezek a tartalmak vajon átfedésben vannak egymással? A Forrester Technographics® adatai megmutatják, mit csinálnak a fogyasztók a számítógépükön, miközben nézik a TV-adást, és ezek azt mutatják, hogy az…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató médiakutatás fogyasztói magatartás forrester

Piackutatás = háború mindennap („...belement mindenféle részletbe, miközben őrülten zokogott...”)

2011.01.21. 12:15 Forecast Research - www.forecast.hu

Egy piackutatóknak szóló magazinban 1994 óta fut nagy sikerrel a Háborús történetek sorozat. A szerkesztő humoros történeteket oszt meg a piackutatás frontvonalában zajló életről, melyek saját valós tapasztalatain valamint piackutató barátai és munkatársai elbeszélésén…

Szólj hozzá!

Címkék: humor piackutatás fókuszcsoport piackutató moderátor

A megfelelő árképzés egyre nagyobb kihívást jelent a piacoknak – támad a Groupon

2011.01.21. 07:30 Forecast Research - www.forecast.hu

A Trendwatching.com totális árkáoszt jelez előre erre az évre. Nigel Hollis (Millward Brown) megmagyarázza, miért.A Trendwatching.com arra számít, hogy a márkákra nehezedő nyomás, mely arra irányul, hogy kedvezményes (diszkont) árat alkalmazzanak, minden eddiginél erőteljesebb…

Szólj hozzá!

Címkék: marketing piackutatás piackutató groupon

Statisztika élvezetesen - Hans Roslinggal

2011.01.21. 07:16 Forecast Research - www.forecast.hu

Az átlagembernek az átlagosnál több lába van. És még mondja valaki, hogy nem izgalmas a statisztika világa. További érdekességek ebben a nem éppen rövid - 1 órás - videóban. (A videó a képre kattintva érhető el a Gapminder.org oldalán.)

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika

Dilbert piacot kutat

2011.01.21. 06:09 Forecast Research - www.forecast.hu

Szólj hozzá!

Címkék: humor piackutatás piackutató

Az élet kvalitatív: digitális etnográfia (videó)

2011.01.20. 05:39 Forecast Research - www.forecast.hu

Szólj hozzá!

Címkék: etnográfia kvalitatív digitális etnográfia

A gyerekekkel való piackutatás jogi és morális kérdéseiről

2011.01.19. 15:52 Forecast Research - www.forecast.hu

Egy piackutatás lefolytatása gyerekekkel fontos jogi és erkölcsi kérdéseket vet fel.Ray Poynter, például azzal érvel, hogy a szakmai szervezeteknek etikátlannak kellene nyilvánítaniuk gyerekek bevonását a termékekre irányuló kutatásokba. "Tényleg azt szeretnénk, ha a…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

Infografika a legújabb közösségi média statisztikákról

2011.01.19. 10:32 Forecast Research - www.forecast.hu

1 komment

Címkék: statisztika közösségi média social media infografika

Az infografika infografikája

2011.01.19. 07:35 Forecast Research - www.forecast.hu

Divattá vált az infografika használata, minden magára valamit is adó blogger, újságíró egyedi infografikát szeretne megjelentetni weboldalán. Íme egy humoros útmutató - ráadásul egy piackutatótól, Annie Pettit-től (LoveStats) - az infografika-készítéshez, nem feltétlenül kell…

Szólj hozzá!

Címkék: infografika

M, mint mém

2011.01.19. 05:31 Forecast Research - www.forecast.hu

Több mint valószínű, hogy már találkoztál mémmel, egy cikkel, fotóval, videóval vagy más digitális fájltípussal, mely gyorsan terjed az interneten keresztül. Ezek az információ-cseppek a digitális átvitel sebességével jelennek meg a számítógépünk képernyőjén és gyorsabb…

Szólj hozzá!

Címkék: mém

Digitális technológia az Adidas üzletekben - adiVerse virtuális cipőfal

2011.01.17. 11:38 Forecast Research - www.forecast.hu

Mint minden, a kiskereskedelmi értékesítés is változás előtt áll, a digitális technológiák hamarosan átalakítják a vásárlásnak azt a módját, amit ma ismerünk. Az Adidas újabban a digitális technológiát veti be üzleteiben, hogy bemutassa 8000 darabos cipőkínálatát a…

Szólj hozzá!

Címkék: marketing termékfejlesztés arcfelismerés ipad in store marketing

Analitika fel, piackutatás le

2011.01.17. 05:25 Forecast Research - www.forecast.hu

Az alábbi ábra a piackutatás ('market research') és az analitika ('analytics') kifejezések iránti érdeklődés szintjét illusztrálja:Ez az ábra nem jelenti azt, hogy a piackutatás eltűnik, sem azt, hogy az analitika felváltja a piackutatást, de jól illusztrálja a nyelvben és azokban…

Szólj hozzá!

Címkék: google piackutatás szemantika

süti beállítások módosítása