HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) vizi ferenc (2) Vizi Ferenc (1) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Új módszer a fogyasztói viselkedés feltárására

2011.07.23. 21:57 Forecast Research - www.forecast.hu

Egy amerikai piackutató cég, az Olson Zaltman Associates (OZA) szabadalmaztatott egy olyan új módszert, amely egyesíti az asszociatív technikákat a biometriával (mint pl. a szemkövetés, pulzusszám-monitorozás), hogy felfedje azokat a rejtett indítékokat, melyek az emberi viselkedés…

Szólj hozzá!

Címkék: fogyasztói magatartás kollázs biometria eye tracking szemkövetés asszociatív technika

A Walmart újra megosztja értékesítési adatait a Nielsennel

2011.07.23. 21:25 Forecast Research - www.forecast.hu

USA – A világ legnagyobb kiskereskedelmi hálózata, a Walmart, megosztja amerikai értékesítési adatait a Nielsennel, 10 év óta először.A Walmart éves amerikai eladásai több, mint 300 milliárd dollárra rúgnak, mely több, mint a négy legközvetlenebb riválisáé együttvéve,…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás nielsen piackutatás hírek

A közösségi média az információs hadviselés legújabb színtere?

2011.07.22. 20:27 Forecast Research - www.forecast.hu

USA – A vállalkozások tudják, milyen fontos a közösségi médiában történtek figyelemmel követése és a történtekre való reagálás, ahol ez szükséges – és úgy tűnik, az amerikai hadsereg szintén tudatában van ennek. A Defence Advanced Research Projects Agency –…

Szólj hozzá!

Címkék: social network közösségi média social media

Piackutatás hírek – ajánló

2011.07.22. 12:54 Forecast Research - www.forecast.hu

Ezúttal a Nyest.hu (Nyelv és Tudomány) portál kutatási vonatkozású ismeretterjesztő és szórakoztató cikkeiből ajánlunk olvasnivalót. Fókuszcsoport: ötletelés, értékelésMiről beszélgetne a szappan, ha egy partin csevegne? Milyen országgá változna az éppen olvasgatott…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutatás hírek

Piackutató cégek és a média kapcsolata: kutya-macska barátság

2011.07.22. 10:16 Forecast Research - www.forecast.hu

Gyakran és visszatérően elhangzó sérelem kutatói körökből, hogy a média nem kezeli kellő odafigyeléssel és gondossággal a piackutatási témájú sajtóközleményeket, publikációkat, interjúkat. Bulváros címet ad (a kutatók szerint túl bulvárosat). Csak az érdekességeket…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató

Infografika: az F-kereskedelem története

2011.07.20. 12:58 Forecast Research - www.forecast.hu

Az F-kereskedelmet (amiben az F természetesen a Facebookra utal) úgy szokták emlegetni, mint a következő nagy dobást. Érdekességként vessünk néhány pillantást az F-kereskedelem nem túl hosszú múltra visszatekintő történelmére – a kezdetektől napjainkig. A várakozások…

Szólj hozzá!

Címkék: facebook adat közösségi média infografika adatvizualizáció

Az Esomar közösségimédia-kutatási irányelveket tett közzé

2011.07.20. 10:16 Forecast Research - www.forecast.hu

HOLLANDIA – Az Esomar a közösségimédia-kutatásra vonatkozó iránymutatást tett közzé, melyet a Casro piackutató szövetséggel együtt fejlesztettek ki. Az irányelveknek az a céljuk, hogy tisztázzák, a kutatóknak hogyan kellene és hogyan nem kellene használni azokat az…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás esomar közösségi média kutatási iparág piackutatás hírek

A Kantar befektet az Affectiva arcelemző technológiájába

2011.07.19. 21:13 Forecast Research - www.forecast.hu

A Kantar Media 3 millió dollár invesztícióval kisebbségi részesedést szerzett az amerikai székhelyű, arcfelismerő technológia szakértő Affectiva cégben.Az Affectiva azért fejleszti a technológiát, hogy megértsék az emberek érzéseit és ezáltal javítani lehessen a termékeket.A…

Szólj hozzá!

Címkék: neurológia neuromarketing arcfelismerés arckódolás piackutatás hírek kantar qsensor affectiva

Ne fizessenek a felmérésekben való részvételért, figyelmezteti a válaszadókat az Esomar

2011.07.19. 19:33 Forecast Research - www.forecast.hu

HOLLANDIA – A nemzetközi kutatási szövetség, az Esomar bírálta azokat a vállalatokat, melyek a felmérésekben való részvétel lehetőségéért előzetes díjfizetésre kötelezik a potenciális válaszadókat. A nyilatkozat válaszként érkezett az Indiában, a Speak Asia céggel…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás piackutató esomar kutatási iparág piackutatás hírek finn raben

EthOS: frissített mobiltelefonos etnográfiai alkalmazást jelentettek be

2011.07.19. 18:34 Forecast Research - www.forecast.hu

ANGLIA – Siamack Salari, etnográfiai specialista, egy olyan frissített mobiltelefonos alkalmazást dobott piacra, amely lehetővé teszi a márkatulajdonosoknak, hogy megtekintsék, a fogyasztók hogyan használják termékeiket vagy szolgáltatásaikat; mindezt pedig a felhasználók…

Szólj hozzá!

Címkék: piackutatás etnográfia piackutatás hírek

Kutatási rövidhírek – ajánló

2011.07.18. 16:51 Forecast Research - www.forecast.hu

Egyedülálló házasoknak érzik magukat az anyákEgy friss amerikai felmérés szerint sok, párkapcsolatban élő amerikai anya érzi úgy magát néha, mintha egyedülálló szülő lenne. Jelentős részük állítja, párjuk jelenléte ellenére egyedül viszik a gyereknevelés és a…

Szólj hozzá!

Címkék: statisztika piackutatás piackutató piackutatás hírek

Prezentáció a piackutatásban

2011.07.18. 14:36 Forecast Research - www.forecast.hu

Mit kell tenniük a piackutatóknak, hogy jobb prezentációkat készítsenek? Amikor a piackutatók prezentációról beszélnek, különösen arról, hogyan legyenek jobbak ebben a műfajban, rendszeresen négy nevet említenek: • Edward Tufte, a "Death by PowerPoint" szerzője…

Szólj hozzá!

Címkék: prezentáció piackutatás piackutató powerpoint ppt chart adatvizualizáció

Napi chart - Online vásárlás

2011.07.18. 10:43 Forecast Research - www.forecast.hu

Egy nemrég kiadott Forrester jelentés azt mutatja, hogy 2010-ben az online kiskereskedelmi eladások értéke az Egyesült Államokban elérte a 175.2 milliárd dollárt és jelentősen növekedni fog legalább még néhány évig.De az összes árucikk közül, melyet meg lehet megvásárolni…

Szólj hozzá!

Címkék: adat piackutatás piackutató chart piackutatás hírek forrester adatvizualizáció napi chart

süti beállítások módosítása