HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

Miért éri meg karriert csinálni a piackutatásban?

2011.11.02. 05:09 Forecast Research - www.forecast.hu

Sokan a piackutatás terén szeretnék megvalósítani önmagukat. Mielőtt karriert csinálnának, szeretnének választ kapni néhány kérdésre – kérdésekre, melyekre mindenki választ várt volna, amikor karrierjét elkezdte. Reményeink szerint ez a cikk segítséget nyújt majd mindenkinek, aki a piackutatásban készül karriert csinálni. Egy piackutató blogger és egy pályakezdő beszélgetése.

Miért és hogyan építettél karriert a piackutatásban?

Úgy tapasztaltam, hogy mindazok, akikkel a piackutatásban találkoztam, nem úgy indultak, hogy ebben az iparágban csinálnak majd karriert, idővel azonban könnyen magukévá tették az ötletet. Mint sok más szakember, én is sok különböző szektorban dolgoztam, mielőtt a piackutatásba bekapcsolódtam volna, így az élelmiszeriparban, a kereskedelemben, az elektronikus kereskedelemben, a számítástechnikában, az ingatlanpiacon, a webfejlesztésben és marketingben, valamint a video- és filmgyártásban. Végül a piackutatás mellett döntöttem, mert rájöttem, hogy mindig is érdekelt a marketing és az üzlet világa, de úgy akartam bekerülni egy céghez, hogy ne kelljen hosszú évekre visszaülnöm az iskolapadba, hogy mesterdiplomát szerezzek. Rábukkantam a Georgian College programjára és a leírások, a kínált karrier és programban végzettek véleménye alapján úgy döntöttem, jelentkezem rá. Be kell vallanom, hogy csaknem 6 hónap piackutatásban eltöltött munka után sikerült rájönnöm, mi érdekel a legjobban, és miben érhetem el a legnagyobb sikereket.

Miért döntöttél a Georgian College mellett? Pontosítva a kérdést: miért volt a Georgian kiugró lehetőség?

A Georgian College-t nem másért választottam, mint azért a tényért, hogy ez volt az egyetlen iskola, amely egyéves gyakornoki programot kínált a piackutatás iránt érdeklődőknek. Szintén fontos volt, hogy a szüleim az iskolához közel éltek, így lehetőséget kaptam arra, hogy újra együtt legyek velük, néhány külön töltött év után. Összegezve a Georgian remek iskola volt számtalan kitűnő lehetőséggel, melyek ingyen álltak a hallgatók rendelkezésére. A RAP program szintén remek, a résztvevők azonban sokszor észre sem veszik, mennyit tanulnak, míg a program véget nem ér, és el nem kezdenek dolgozni. Talán azért van ez, mert a képzés nagyon gyakorlatias, csoportközpontú és csak 8 hónapig tart.

Milyen karrierlehetőségek állnak egy Georgian RAPP-programban végzett előtt? Elsősorban a piackutatásban, vagy más területeken is megnyílhatnak az ajtók?

A Georgian College programjának végzettje előtt rengeteg lehetőség megnyílik, elsősorban a programban megkövetelt képességek miatt, de azért is, mert minden végzettnek vannak egyedi képességei, készségei a korábbi szakmai munkája okán. Ismertem végzetteket, akik korábban orvosi jellegű kutatásban, programszervezésben, a piackutatás vagy a marketing legkülönbözőbb területein dolgoztak. A piackutatásra specializálódott karrier könnyen fordulhat később más irányba, mint például: projektmenedzsment, statisztikai elemzés, adatgyűjtés, megfigyelői/etnográfiai elemzés, interjú és fókuszcsoport elemzés, üzleti konzultáció, szövegelemzés, kérdőívek, adatbázis menedzsment és kutatások értékesítése.

Milyen egy átlagos munkanap?

Az első dolgok egyike, amit a piackutatásban meg fogsz tanulni, hogy nincsen „tipikus” nap, és minden munkahely más és más. A legtöbben, akik ebben dolgoznak, a globális óriáscégek munkatársait kivéve sokoldalú emberek és erejükön felül dolgoznak azért, hogy valami különlegeset tegyenek hozzá csapatuk munkájához. Ha jobban meg akarom világítani, milyen egy „tipikus” nap, különösen nekem, körülbelül 6 órát töltök ügyfelekkel való foglalkozással, költségek előkészítésével, javaslatok írásával, kérdőívek tervezésével, teszteléssel, monitoringgal, adatelemzéssel, riportok készítésével, prezentációk készítésével vagy más projekt központú munkával. A munkanap maradék 2 órájában meetingeken, megbeszéléseken veszek részt a piackutatás előmozdítása érdekében.

Mennyire volt könnyű gyakornoki állást kapni?

Attól függ, hány lehetőség adódik a RAPP program végzettjei számára és ez sokban függ attól, hogyan teljesítenek a piackutató cégek az adott évben. Mondjuk úgy, nem emlékszem olyan évre, amikor senki sem kapott volna lehetőséget. Hogy jobban értsd, mire számíthatsz: mindenki megkapta a gyakornoki lehetőséget, amikor én jelentkeztem, és ez a recesszió kellős közepén volt (2009 elején). Négy állásinterjún vettem részt, és egy konkrét ajánlatot kaptam, amely nem az első számú jelöltemtől érkezett, de nagyszerűen bejött a dolog. Másképpen fogalmazva, 4 vállalat a 8-ból, amelyhez jelentkeztem, nem vett fel egyetlen gyakornokot sem a válság alatt előírt megszorítások miatt.

Mekkora egy gyakornok kezdő fizetése? Mekkora fizetési elvárása lehet egy piackutatásban szakmai tapasztalatokat szerzettnek? Heti hány órát dolgoznak a területen?

Az órák száma nagyon változó, de arra alapozva, amit én és a program végzettjei tapasztalunk, legtöbbünk átlagosan heti 35-45 órát dolgozik. Minél közelebb kerülsz egy adott piackutató céghez, és minél ambiciózusabb leszel, annál többet és hatékonyabban fogsz dolgozni, de általánosságban ez egy normális 9-től 5-ig tartó céges állás. Amikor a programot elvégzed, a fizetésed évi 32 ezer dollártól egészen 44 ezerig terjedhet a korábbi szakmai tapasztalataidtól, iskolai tanulmányaidtól és a munkáltatódtól függően. Jellemzően egyéves szakmai tapasztalatszerzés után a végzett évi 38 ezer és 50 ezer között számolhat, a harmadik évtől pedig 44 ezertől 56 ezerig terjedhet a fizetés. Egy ötéves szakmai tapasztalattal rendelkező piackutató átlagos éves bére 65 ezer dollár. Természetesen ebben az iparágban mindig vannak kivételek, amikor például sokkal többet kereshetsz speciális tudással, és itt is, mint minden ágazatban, a bérek régiónként és országonként eltérőek.(minden fizetés bruttóban és kanadai dollárban értendő.)

Milyen szintű statisztikában való jártasság szükséges ahhoz, hogy a RAP programban sikeres legyek? Történelemből diplomáztam és 5 éve nem foglalkoztam matematikával. Ez jelentős hátránynak számít, és jobban tenném, ha megelőző órákat vennék, mielőtt jelentkezem a programba?

Nem aggódnék túlzottan a statisztikai feladatok miatt, kivéve persze, ha nem statisztikus akarsz lenni. A kurzusok úgy épülnek fel, hogy olyan emberek is megértsék, akiknek csak kevés vagy épp semmilyen háttértudásuk nincsen. Én a média területéről jöttem, de szorgalommal és a hozzáértő csoporttársaimmal való együttműködéssel képes voltam a legjobb osztályzatot kapni.

Ahol dolgozol, milyen lehetőségek vannak a szakmai fejlődésre? Nagyon érdekelne a fogyasztói magatartás tanulmányozása, de különösen tetszik a fogyasztói politika területe. Kínál a program lehetőségeket arra, hogy ezeken a területeken kipróbáljam magam?

Ezen a munkahelyen a lehetőségeid a tanulmányi eredményeidtől, szakmai tapasztalatodtól, ambícióidtól, teljesítményedtől függenek. Kétszer váltottam munkahelyet karrierem során (12 hónapot töltöttem minden munkáltatómnál) és mindig azért, mert jobb lehetőségeket ajánlottak a másik helyen. Mindaddig, amíg lépést tartasz a szakterületed fejlődésével, addig nem lesz azzal problémád, hogy a neked tetsző lehetőségeket megtaláld. Vedd figyelembe, hogy a karriered első pár éve arra fog rámenni, hogy rengeteget tanulj, megtudd azt, mi érdekel, és mi nem, mielőtt ténylegesen egyetlen területre fókuszálsz. A RAP programnak van egy fő kutatási kurzusa, mely során megválaszthatod a saját témádat, így már a tanulmányaid során felfedezheted saját érdeklődésedet.

Mit szeretsz a legjobban a hivatásodban?

Szeretem a munkám és a munkám során megismert ügyfelek sokszínűségét, változatosságát. Azt is szeretem, hogy beleláthatok a legkülönbözőbb szervezetek bizalmas és izgalmas részleteibe. Segítséget jelent, hogy az ágazat legintelligensebb szakembereivel dolgozhatom együtt.

Mit szeretsz a legkevésbé?

Szerintem az, amit a legkevésbé szeretek a karrieremben, teljesen különbözik attól, amit általában az emberek nem szeretnek, ez pedig azért van, mert a piackutatásban a karrierek nagyon egyediek. Van egy jellemző probléma manapság, mégpedig a fiatal generáció gondja, a szakadék a rangidősség és a képzettség viszonyában. Arra gondolok, hogy manapság az emberek tovább maradnak egy munkahelyen, mint korábban, és egy hatalmas szakadék keletezik a kor szempontjából azok között, akik éppen csak elkezdték a pályájukat, és akik már 25 évnél is régebb óta vannak a szakmában. Ez a különbözőség serkentő hatású lehet, hiszen segíti az információ terjedését a generációk között, ugyanakkor egy hibás szemléletű rendszert honosít meg, amelyben a hierarchia csak és kizárólag az életkorra épül, a bérek pedig túlértékeltek az egyik oldalon, míg alulértékeltek a másikon. Érdekes lesz látni, hogy a cégek hogyan változnak a következő tíz évben a Baby Boom generáció nyugdíjazásával, vagy annak megtagadásával, a 2000-es évek szülöttei pedig átveszik az üzleti élet legfelsőbb szintjének irányítását.

Szólj hozzá!

Címkék: karrier piackutatás piackutató

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása