FRANCIAORSZÁG/ANGLIA- Az Ipsos megegyezett a Synovate-nak (az Aegis által birtokolt piackutatási-csoportnak) 525 millió fontért való átvételéről.
Az egyezséget még jóvá kell hagynia az Aegis részvényeseknek, de Vincent Bolloré, a médiacsoport legnagyobb részvényese (26,5%-os tulajdonrész birtokosa), ígéretet tett, hogy támogatja az értékesítést.
Az Ipsos úgy jellemezte az akvizíciót, mint "átalakító" jellegűt, és ezzel a világ harmadik legnagyobb kutatóvállalatát fogja létrehozni.
A Synovate vezérigazgatója, Robert Philpott azt mondta: "Az Ipsos ajánlata nagy elismerés a Synovate üzleti erejét, vezető kutatási megoldásainkat, dolgozóinkat tekintve és mindazt, amit a kezdetek óta elértünk."
A megállapodás nem vonatkozik a Synovate Aztec-ra, mely a kiskereskedelmi értékesítési adatok szállítója, és melyet 14.8 millió fontért vásároltak meg 2005-ben. Ebben a szakaszban nem egyértelmű, hogy a cég az Aegisnél marad, vagy értékesíteni fogják egy ezen a területen erős vállalkozásnak, mint a GfK vagy a Nielsen.
Az Ipsos azt tervezi, hogy a Synovate megszerzését különféle hitelekből és jogok értékesítéséből finanszírozza.
Már június óta tárgyal az Aegis az értékesítésről. A másik lehetséges pályázó a Synovate-ra a Doughty Hanson magántőke-csoport volt, akik arról számoltak be, hogy készek felajánlani 600 millió fontot, de az Aegis menedzsmentje visszautasította az ajánlatot, miközben "kizárólagos" tárgyalásokat folytatott az Ipsos-szal.
Didier Truchot, az Ipsos alelnöke, már régóta csodálta a Synovate-et, "nagyon attraktív és dinamikus szervezetnek" nevezve 2005-ben.
Tegnap újraindult a pletyka, hogy az Aegis maga válna felvásárlási célponttá a konkurens hirdetési csoportok, a WPP és a Publicis számára, miután eladták a Synovate-et. Az Aegis tulajdonában vannak a médiatervezéssel és vásárlással foglalkozó ügynökségek, a Carat, az Isobar és a Vizeum.
Legfrissebb hír: egy nyilatkozatban az Aegis azt mondja, hogy megtartja a Synovate Aztec-et - most már csak Aztec – és elkülönítetten működteti saját média-vállalkozásai többi részéről. A kiskereskedelmi értékesítési adatok nyilvánvalóan nem illeszkednek a csoport többi szolgáltatásaihoz - és ugyanez igaz az Ipsos esetében is - tehát a fájdalomdíj végül az üzletnek ezen a részén volna, ha értékesítenék.
Az Aegisnél 200 millió fontot a Synovate értékesítési bevételeiből vissza fognak juttatni a részvényeseknek egy speciális osztalékon keresztül. (Research-live)