USA – A vállalkozások tudják, milyen fontos a közösségi médiában történtek figyelemmel követése és a történtekre való reagálás, ahol ez szükséges – és úgy tűnik, az amerikai hadsereg szintén tudatában van ennek.
A Defence Advanced Research Projects Agency – ismertebb nevén Darpa –, mely egyik részlege a Védelmi Minisztériumnak és a jövőbeli katonai technológiák fejlesztéséért felelős, egy olyan programot indított el, melynek keretében különböző rendszereket fejlesztenek az üzenetek, ötletek és mémek közösségi hálózatokon belüli terjedésének felderítésére és nyomon követésére, hogy mérjék hatásukat és szükség esetén "ellen-üzeneteket" tartalmazó kampányokat alkalmazzanak.
Több, mint 40 millió dolláros alapot különítettek el a Közösségi Média Stratégiai Kommunikáció (SMISC) elnevezésű program számára.
A Darpa négy fő területet nevez meg:
- nyelvi jelek, információáramlási mintázatok, téma trendek elemzése, narratív struktúra elemzése, hangulatelemzés és véleménybányászat;
- mémek követése közösségeken belül, grafikon analitika / probabilisztikus érvelés, mintázatok felismerése, kulturális narratívák;
- személyek befolyásolása, kialakuló közösségek modellezése, bizalom elemzés, hálózati dinamika modellezése;
- automatikus tartalom generálás, (ro)botok a közösségi médiában.
"A feltételek, amelyek mellett fegyveres erőink műveleteket hajtanak végre, gyorsan változnak a blogok, közösségi oldalak, és a média-megosztási technológia terjedésével, és tovább gyorsulnak majd a mobil technológia elterjedésével", írja a Darpa a nyilvánosságra hozott dokumentumban.
"A konfliktus természetének változása, mely a közösségi média használatából ered, valószínűleg olyan mélyreható, mint amilyen korábban a kommunikációs forradalom volt. A közösségi média hatékony felhasználásával megvan a lehetősége, hogy segítsük a fegyveres erőinknek jobban megérteni a környezetet, amelyben működnek, és tevékenységük segítésére hatékonyabb információs támogatást tudjunk nyújtani."
További részletek a programról itt érhetők el. (Research-live)