USA – Megpróbálni minél teljesebb képet kapni arról, hogyan használják a fogyasztók a médiát, meglehetősen nehéz – de kétszeresen nehéz akkor, amikor az információk egy nagy darabja az Apple fallal körülvett kertjében van elrejtve.
A CIMM (Coalition for Innovative Media Measurement), egy médiatulajdonosokból, ügynökségekből és hirdetőkből álló csoport, panaszkodik a legutóbbi jelentésben, mely a kereszt-platform hirdetések hatékonyságának méréséről szól; szerintük a közismert hiányosságok melyek az amerikai média használati adatokban vannak, "még jelentősebbé válnak a vezeték nélküli médiahasználat fellendülésével".
Az Apple – melynek iPhone telefonja az összes okostelefon eladások 25%-át adja, és melynek iPad 2 tabletje várhatóan az összes amerikai tablet eladások 83%-át teszi ki idén – "eddig nem engedte meg a panelszolgáltatóknak, hogy mérjék különféle eszközeik használatát".
Az említett jelentés szerzői, Michele Madansky és Kathryn Koegel azzal érvelnek, hogy az Apple eszközök használatának megismerése "kritikus pont annak megértéséhez, hogy a mobil média forradalom milyen hatást gyakorol az összes média használatára".
"Egy olyan szervezet, mint a CIMM" írják, "együttesen befolyást gyakorolhat az Apple-re, hogy jobban integrálódjon a média ökoszisztémába és jöjjön elő saját fallal körülvett kertjéből."
Vagy ennek hiányában, "a Google-t kell bevonni egy másik kutatási szövetségbe." A Google mobil és tablet operációs rendszerei életképes megoldást jelenthetnek az eszközhasználati adatintegrációban, a jelentés szerint. (Research-live)