A Google társult a Kantarral, hogy együtt állítsanak fel egy 3000 fős opt-in panelt, mely a TV és az online média fogyasztást fogja mérni az Egyesült Királyságban.
A kereszt-platform jellegű kutatási kezdeményezés a következő évben indul el, célja pedig az, hogy az ügyfelek jobban megértsék azon hirdetési kampányok hatását, melyeket mind a TV-ben, mind online platformon keresztül futtatnak a cégek.
A Google jelenleg tárgyalásokat folytat iparági szövetségekkel, beleértve az Internet Advertising Bureau-t (IAB) és az Incorporated Society of British Advertisers-t (ISBA), valamint a média és a reklám szektorban érdekelt vállalatokat, annak eldöntésére, hogyan legyenek elérhetők az adatok az előfizetők számára.
Guy Phillipson, az IAB ügyvezető igazgatója üdvözölte az erőfeszítéseket, melyek annak megértésére irányulnak, hogyan használják a fogyasztók az Internetet és az online csatornák hogyan működnek együtt más médiumokkal, hozzátéve, hogy a TV-n és az online médiumokon keresztül történik az összes médiaköltés 50 százaléka az Egyesült Királyságban.
Jonny Protheroe, az internetes óriás kutatási igazgatója azt mondja, hogy bár az adatok nem lesznek ingyenesek, de könnyen hozzáférhetőek lesznek. (mw)