A Promedius Group egy non-profit szervezet volt (már csak múlt időben), melyet az egyébként rivális cégek, a GfK és a Kantar alapítottak, megcélozva az online felmérésekkel kapcsolatos, az egész iparágra kiterjedő, egyre növekvő aggodalmakat. (Korábbi cikkünk erről itt olvasható.) Választott nevük nem hozott számukra sok szerencsét, modern Prométheuszként ők sem tudták ellopni a tüzet a kutatási ipar számára.
USA – A Research Magazin merész lépésként jellemezte a Kantar és a GfK online minőség javítására létrehozott konzorciumát, amikor 11 hónappal ezelőtt bejelentették. Úgy látszik, túl merész volt: a Promedius Group, ahogyan magukat nevezték, nincs többé.
A Kantar ma bejelentette, hogy elhagyta a csoportot, melyben így a GfK egyedül maradt. Az Ipsos, amely kezdetben segített az online kutatások minőségét biztosító eszközök kifejlesztésében, már egy ideje nem volt érintett.
Az USA-ban a Kantar ehelyett a MarketTools TrueSample nevű online eszközét fogja használni valamennyi fogyasztói kutatása esetén; ugyanakkor megjegyezték, hogy még mindig nem mondtak le arról, hogy létrehozzanak egy robusztus, iparági szintű megoldást a panelek érvényességének biztosítására. A Kantar csoport, melynek ügynökségei közé tartozik a TNS, a Millward Brown és a panel szolgáltató Lightspeed, tavaly közel 915 millió dolláros forgalmat bonyolított az USA-ban.
Időközben Debbie Pruent, a GfK igazgatósági tagja elmondta a Researchnek, hogy az ügynökség továbbra is támogatja a költséghatékony online adatminőségi eszközök szabadpiaci fejlesztését és használatát, valamint bátorítja ezeknek a technikáknak a független iparági érvényesítését. Míg a Kantar kivonulása a Promedius csoportból azt jelenti, hogy ez az együttműködés nem folytatódhat a jelenlegi formájában, a GfK továbbra is folytatja a fejlesztéseket és felhasznál költséghatékony, harmadik fél által kifejlesztett eszközöket is.
A Promedius csoport jelentős haladást ért el a technológia fejlesztésében, de nem olyan gyorsan, ahogyan azt remélték, és a kifejlesztett termékeket soha nem mutatták be hivatalosan.
A mai bejelentés, mely a MarketTools-szal való együttműködéssel foglalkozik arra utal, hogy a végfelhasználó ügyfelek nem voltak hajlandóak tovább várni az iparág által támogatott megoldásra, amikor alternatívák állnak rendelkezésre. A panel és technológiai szolgáltatók, mint például a Toluna, Opinionology, Mo'web, Peanut Labs, Globalpark és Mktg már valamennyien rendelkeznek olyan fejlett online eszközzel, mellyel kizárhatják a hamis és többszörös válaszadókat a felmérésekből.
Pillanatnyilag a MarketTools-szal kötött egyezség az USA-ra van korlátozva, de a Kantar elkötelezte magát, hogy kísérleti kutatásokat folytat vele más országokban is. A Kantar a MarketTools-szal együtt fog működni, hogy segítsen javítani a TrueSample technológiáját.
"Azt szeretnénk, hogy a jövőben legyen egy iparági szintű megoldásunk", mondta Eric Salama a Kantar-tól. (Research-live)