ANGLIA – Az Ipsos MediaCT egy új olyan új szolgáltatást indít, mely a Zokem cég mérési alkalmazását használja okostelefonok és tabletek használatának monitorozásához.
A kutatás résztvevői letöltenek egy alkalmazást (mely elérhető Android, Apple, BlackBerry és Symbian készülékeken), amely passzívan nyomon követi, miként használják a telefont, tabletet. A felhasználó bármikor kikapcsolhatja az alkalmazást.
A szolgáltatásnak az a célja, hogy teljes képet adjon a mobil eszközök használatáról a média és a távközlési cégeknek. A szolgáltatás képes monitorozni a különféle funkciókat: hívások, SMS, e-mail, alkalmazások, zene és videó, játékok, webböngészés vagy az eszköz egyéb funkcióit, mint például naptár, ébresztőóra, kamera. A passzív mérési adatok kombinálhatók interjúkkal vagy naplózással is, hogy jobban megértsék az emberek viselkedését.
Az Ipsos egy próbafelmérést végzett ezzel a technológiával az Egyesült Királyságban ez év elején, melyben 1200 paneltagot monitoroztak a Zokem alkalmazásával. Az M3 már hozzáférhető az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Finnországban, Dániában, Svédországban és Hollandiában.
A szindikált paneleket arra fogják használni, hogy trendelemzést készítsenek a 4,000-nél több résztvevő adataiból az USA-ban, a több mint 2,000 résztvevő adataiból Angliában és a több, mint 1,000 résztvevő adataiból az egyéb piacokon. Az Ipsos minden hónapban garantál egy 300 fős felhasználói minimumot mobil operációs rendszerenként az egyes országokban.
Amellett, hogy a dedikált paneleket trendadatok előállítására használják, az M3-at fel tudják majd használni ad hoc mintán vagy saját panelen való kutatásra is.
Liz Landy, az Ipsos MediaCT angliai ügyvezető igazgatója mondta: “Ez az új integrált megoldás képviseli mindazt, amit az ügyfeleink közül sokan kértek: kapcsolatba tudunk kerülni a fogyasztókkal akadályok anélkül, jobban megértve mindennapi életüket.” (Research-live)