HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Piackutatás Hírek

Hírlevél! Emailben értesülhetsz a blogon megjelent új cikkekről. A korábbi Feedburner-es hírlevél sajnos nem működik, újra fel kell iratkoznod, pl. ITT vagy ITT. (Csak add meg a blog RSS URL-jét: https://piackutatas.blog.hu/rss és az email címedet.) Még több hír kell? Iratkozz fel erre a csatornára is: https://www.piackutatas-hirek.hu/rss/osszes-hir

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (4) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (3) capi (2) casro (1) cati (8) cawi (2) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) Dove (1) dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet penetráció (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iWatch (1) iwatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (38) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (11) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (134) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (15) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (4) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (3) online (30) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online market research (1) online market research in Hungary (1) online panel (51) online piackutató (1) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (46) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (352) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (26) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (17) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (8) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) Síklaki István (1) síklaki istván (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (4) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (16) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A hirdetések megmutatják a piackutatás jövőjének irányát

2011.04.07. 05:06 Forecast Research - www.forecast.hu

A piackutatási szakma követi a hirdetések, reklámok trendjeit. A fejlődő piacok esetében gyakran tekintünk a piackutatásra a hirdetési szakma részeként, majd a már jobban beállt piacokat vizsgáljuk meg, hogy lássuk, mit tartogat a jövő. Például, míg a teljes világ piackutatási piaca körülbelül 30 milliárdnyi USD, a következő nagy durranásnak tartott Kína szerény 1 milliárddal rendelkezik, ezzel a világranglista 6. helyén állva. Ha megnézzük a világ hirdetési piacát, Kína már másodikként szerepel a világban, 57 milliárd USD-ral. Ha figyelembe vesszük az 5 fő, kulcsfontosságú piacot (USA, Egyesült Királyság, Németország, Franciaország és Japán), átlag kutatáspiaci részesedésük a hirdetésihez viszonyítva százalékosan 9,5%, míg Kínáé mindössze 1,6%. [Forrás: Globális Piackutatás 2010 Esomar Iparági Jelentés]. Ahogy a piac fejlődik, két dolog bekövetkezésére lehet számítani: Kína kutatáspiaci részesedése és helyezése is nőni fog globálisan véve a hirdetési piachoz viszonyítva, ami már felfejlődött a második helyre, az USA után közvetlenül. Természetesen ez elég lehetőséget fog nyitni a digitális piackutatási megoldások számára, beleértve a mobilt is.

Ezzel a háttérrel felvezetve szeretnék megosztani egy cikket, amit a hirdetések jelenlegi, ill. jövőbeli helyzetéről olvastam, hiszen a piackutatás leköveti majd ezt biztosan a nagyon közeli jövőben. Miközben a cikket olvassák, legyenek szívesek a megemlített nagy ügynökségek és csoportok neveit a piackutatási szakma saját nagyjainak neveivel behelyettesíteni: Nielsen, TNS, GfK, Ipsos, Synovate, stb. A többi üzletet és specialista ügynökségeket pedig a MobileMeasure, BrainJuicer, Brandscape, Brandscan360 és mások neveivel lehet helyettesíteni, melyeket ismerhetnek a saját működési területükről. És a személyek, akiket idéznek a cikkben, helyettesíthetőek az önök által ismert emberekkel. Én magam kipróbáltam, és sikerült a cikk minden utalására találnom egy személyt vagy egy ügynökséget.

 

Egy gyors összegzés & néhány válogatott idézett a Fastcornpany cikkből:

Bevezetés – Azzal kezdjük, hogy összecsődítjük a legnevesebb hirdetési szakembereket egy digitális workshopra, ahol megoszthatják a legbelsőbb félelmeiket. Az első feladatuk, hogy "kitegyék [saját] digitális szennyesüket az asztalra." Az egyik idézet "Valahogy úgy érzem, hogy a digitális világ egy elég behatárolt, korlátolt világ. Tágra van nyitva a kapu, de nem tudok eleget, hogy besétáljak."

Káosz – A hirdetési világ nagyjából változatlan volt a 60-as évek óta. Aztán káosz követte 2007-et. Néhány idézet elég jól leírja ezt:

"Először a hírek világa, aztán a zenei világ, most meg a hirdetési. Van olyan szakma, amibe bele kerülök, és amit nem rombol le a digitális technológia?"
"Több munkát létrehozni kevesebb pénzért, az a nagy paradoxon."
"Az irónia az, hogy bár még soha nem volt ennyi módja a fogyasztók elérésének, soha nem volt ennyire nehéz kapcsolatba kerülni velük."

Lehetőség – Ha egy ajtó bezáródik, egy másik kinyílik! Néhány további idézet, amit a cikkben olvastam, és amit esküszöm, hogy szóról szóra így hallottam piackutatási vezetőktől, bár igaz, kevesebb lelkesedéssel.

"Érdekes időszak ez, nem pedig elveszett."
"A mi üzletünkben, bárhol is támad zavar, az ügyfeleinknek szükségük van útmutatásra."
"Rosszul adtunk el, és elhanyagoltuk, hogy a digitális dolgokkal biztos kézzel bánó embereket ültessünk az új üzleti pozíciókba.
"Beletelt egy kis időbe, míg rájöttünk, hogy a projektmenedzsment teljesen más a digitális térben."

Pénz – Minden a pénzről szól! Tehát annak megértése, hogy a digitális rész milyen zavart okoz csak a csata egyik fele. Végeredményben arról szól, hogyan csináljunk pénzt a digitális forradalomból.

"Ha eloszlik a füst, nem is csinálunk pénzt."
"A véget nem érő árnyomás egy halálspirál-szerű csapdába ejti az ügynökségeket és az ügyfeleket."
"Mi vagyunk a saját legrosszabb ellenségeink."

Adaptáció – Olyan ez, mint a dinoszauruszok kihalása – alkalmazkodj, vagy eltűnsz.

"Nem arra vannak, hogy megoldják az ügyfelek problémáit, hanem arra, hogy egyéni haszon/veszteség problémákat elégítsenek ki."
"Most azt kellene mondani, hogy 'Igen, gyengébbek vagyunk CRM terén, de tanulhatunk XYZ-től.' Ezt nehezen fogadják el az emberek."
"Azok az emberek mondják meg mi fog majd történni a jövőben, akik azt találják ki, hogyan is dolgozzunk egyszerűen a jelenben, és nem azok, akik már megbirkóztak a múlt nehézségeivel."

Nem úgy, mint a hirdetés, ami meglehetősen sokdimenziós, a piackutatás mindig nagyon fókuszált volt. Míg a hirdetéseknek egyszerűbb felhasználniuk a játékokat (Adgaming), vagy alkalmazniuk a közösségi média forradalmából tanultakat a hagyományos modelleken keresztül, mi még mindig erősen ellenállunk a más piacokon már bevált trükköknek. A piackutatásnak nehezebb dolga van, és nemhogy csak alkalmaznunk kell az új digitális világot, de azokat a marketing, tömegelemző, játék, és más területeket is fel kell használnunk, amiket most még távolról sem tekintünk a piackutatáshoz kapcsolódónak.

Hogyan fogjuk ezt megtenni? Ki fogja ezt megtenni? A piackutatás és a piackutatók természetüknél fogva konzervatívak, és gyakran tartják magukat a “marketing biztosításának”. Ezt figyelembe véve, senki sem akarja túl messze kikötni a hajót. Ha ez a helyzet, akkor arra vagyunk kárhoztatva, hogy ne változtassunk a kulcsfontosságú dolgokon, és csak kísérletezgessünk? Szerintem a változás már közel van. E változás sztárjai, annak iránya és sebessége nehezen jósolható meg ebben a pillanatban. De mint amikor felénk száguld egy meteorit, nehéz lesz megállítani, és még nehezebb lesz elszaladni előle, ha egyszer már behatolt a légkörbe.

A jövő nem közeledik, hanem már itt van! (Navin Williams, CEO - MobileMeasure)


Minden piackutatási hír egy helyen >>> Piackutatás-hírek.hu

Szólj hozzá!

Címkék: marketing trend piackutatás esomar kutatási iparág

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása