USA – Az üzleti információkat publikáló Forbes.com éppen azzal kísérletezik, hogy tesztelje és finomítsa az interneten keresztüli online arcfelismerési technológiát, melyet az Affectiva cég fejlesztett ki.
A Forbes kísérletében olvasókat kérnek meg arra, hogy kapcsolják be a webkameráikat, amíg a legújabb Volkswagen, Google és Doritos reklámokat nézik a neten. Ezután a rendszer diagramokon mutatja, hogy az egyes reklámok esetében a nézők milyen százalékban mosolyogtak, illetve hány nézőre nem hatottak a hirdetések.
Az Affectiva egy start-up cég, melyet a MIT (Massachusetts Institute of Technology’s Media Lab) két tudósa alapított. A cég az elmúlt hónapban elnyert egy 150,000 dolláros támogatás az NSF-től (Nemzeti Tudományos Alapítvány), hogy fejlessze ki az online változatát annak a technológiának, mely arckifejezésekből határozza meg az emberek érzelmi és kognitív állapotát.
A technológiát eredetileg arra tervezték, hogy segítsen az autista emberek érzelmeinek jobb megértésében, de most az NSF támogatásával üzleti célokra is használható lesz.
(Research-live)