A piackutató-közösségen belül folyamatos eszmecserék zajlanak arról, hogy a piackutatás vajon irreleváns és haszontalan-e csak azért, mert valami jól értesült okostóni felfedezett egy gyenge minőségű tanulmányt. Visszatérő gondolatok: a fókuszcsoportok nem tudományosak, a kutatási panelek nem valószínűségi mintán alapulnak, a közösségi-média kutatás nem reprezentatív. Csak hogy tiszta legyen a kép: egy jó megtervezett fókuszcsoport igenis tudományos lehet, a kutatási panelek soha nem fognak valószínűségi mintavételen alapulni, és a közösségi-média kutatás egy bizonyos ponton valamennyire reprezentatív lehet. Minden esetben elmondhatjuk, hogy egyik módszer sem tökéletes. De, amikor egy tapasztalt, jól képzett kutató kezeiben vannak ezek a módszerek, biztos lehetsz abban, hogy a legjobb lehetséges eredményt fogod kapni.
Nem vitás, hogy a piackutatás nem 100%-os tudományos módszer. De arról szó sincs, hogy a kutatásban használt tudományos módszerek áltudományosak lennének. (ls)