Sean Copeland tette fel a kérdést. A kutatók a Twitteren válaszoltak 140 karakterben (vagy kevesebben) arra, mit is jelent szerintük az Új Piackutatás?
TomHCAnderson - Annak felismerése, hogy a survey típusú felméréseken és a fókuszcsoportokon túl is van élet. Egyetlen szóban: ANALITIKA! ANALITIKA + stratégia + technológia + elkötelezettség + mélyebb és több adat = Új Piackutatás.
adricrocha - Kereszt-kutatás, az adatok integrációja, elkötelezettség, interaktivitás, analitika, stratégia, tanácsadás, több érintkezési pont.
fichtnerbass - Minden ami eddig régi volt, most megint új lesz.
tomewing - Az összes cucc, amiről azt gondolod, mikor először hallasz róla: „ez soha nem fog működni”.
RayPoynter – Az Új Piackutatás véleményem szerint az a kutatás, mely a felszínre kerül, amikor a régi pozitivista, objektív, áltudományos megközelítést kiszorítják.
tomderuyck – Figyelés, társ-alkotás, résztvevők vs. válaszadók, interaktív eszközök.
JHenning - 21. századi piackutatás. Piackutatás, ami új technológiát használ (a neurológiától a közösségi-média kutatásig).
andrewjeavons - Úgy határoznám meg: rúzs a disznón...de lehet, hogy cinikus vagyok...;-)
berniemalinoff – Tudomány, amely megmagyarázza, mit gondolnak az emberek, miért teszik, amit és mit kell erre lépnie a marketingszakértőnek. A mi feladatunk az, hogy magyarázatot adjunk az attitűdökre és viselkedésekre... Az eszközök fejlődnek, de ugyanaz a misszió...
LoveStats - Nincs olyan dolog, mint új kutatás. A módszerek nem változnak. A média változik.
A saját definícióm az Új Piackutatásról:
Megpróbálom összefoglalni mindenki számára, amit az Új Piackutatás jelent, az a következő:
1. Jobb kutatási stratégiák
2. A válaszolók vagy résztvevők nagyobb involváltsága
3. Jobb és újabb kutatási technológiák
4. Több elemzésre váró adat
5. Haladó szöveganalitika használata
6. Az adatok, kutatási eszközök, médiumok és módszerek magasabb szintű integrációja
7. A régi kutatási módszerek új formában való megjelenése
8. Kutatás, ami túlmutat a tudományon