A tabletek (táblagépek) értékesítése az előrejelzések szerint a 2010-es 10,3 millióról 2015-re 44 millióra nő – vajon mi fűti ezt a növekedést? Mivel a 18-24 évesek lesznek az első generáció, amely úgy nő fel, hogy megszokta ezt a technológiát, erre a célcsoportra koncentráltunk, hogy lássuk, mi van ezekben a táblagépekben, ami a legjobban izgatja őket. A Technographics® adatok azt mutatják, hogy a fiatalok sokféle ok miatt szeretnének tabletet, de ami a leginkább vonzotta őket, az a hordozhatóság, valamint rájuk sokkal inkább hat az un. szórakozás-faktor, mint egyéb fogyasztói csoportokra.
• Hordozhatóság az ellazulás szolgálatában. A felnőttekkel összehasonlítva, a 18-24 évesek nagyobb valószínűséggel szeretnének egy könnyebb eszközt, amely sokkal kényelmesebben használható online tartalmak megtekintésére / olvasására, miközben pihennek, relaxálnak. Minden negyedik fiatal úgy gondolja, a laptopok egyszerűen túl nehezek ahhoz, hogy minden alkalommal magukkal vigyék őket. Az olyan online vásárlási weboldalak, mint például az eBay és a Gilt Groupe, kihasználta ezt az insightot azzal, hogy olyan alkalmazásokat fejlesztett, amelyek fokozzák a felhasználók böngészési élményét a képek felnagyításával, nagyítási funkciók biztosításával, a termékek egyszerű "fogd és vidd" áthelyezésének engedélyezésével.
• A szórakozás-faktor: A fiatal online fogyasztók – az általános online fogyasztókhoz képest – 1,75-szor nagyobb valószínűséggel kívánnak egyedi tartalmat elérni, és tízből egy fiatal bevallja, hogy olyan számítógépet akar, amely több szórakozáshoz juttatja. Ezeket a fogyasztókat a szórakozás igénye vezérli, mikor az internet használják. A North American Technographics Online Benchmark, Q2 2010 (US) felmérés szerint majdnem minden második 18-24 éves arra használja az internetet, hogy egyedül játsszon játékokat, hangfelvételt/rádiót hallgasson, és teljes hosszúságú TV show műsorokat nézzen. A tabletek gyártóinak, akik a fiatal fogyasztókat akarják megcélozni, egy szórakoztatás-központú platformot kell létrehozniuk vagy támogatniuk, mivel ez kulcsfontosságú lesz a célcsoport meggyőzésében.
Egyértelmű, hogy a tabletek nagyszerű lehetőségeket kínálnak a marketingesek számára, hogy kiterjesszék sokcsatornás interakcióikat a fogyasztókkal. Mielőtt azonban felugornának erre a vonatra, a márkáknak meg kell érteniük a különböző korcsoportok viselkedése közti árnyalatnyi különbségeket, hogy releváns alkalmazásokat kínálhassanak a megcélzott szegmenseknek.
(Reineke Reistma, Forrester)