A ’West of England’ Egyetem és a videó-analitikával foglalkozó Aralia Systems cég egy olyan technológiát szeretnének bevezetni a mozikban, mely forradalmasíthatja a nézőközönségről készített tanulmányokat.
Abdul Farooq, a University Machine Vision Lab feje, azt mondta, hogy partnereik tervezik a technológia bevezetését, melyet arra használhatnak, hogy monitorozzák a közönség reakcióit a mozifilmekkel, a hirdetésekkel kapcsolatban és adatokat gyűjtsenek a figyelem szintjéről, valamint a közönség mozgásáról.
A 2D képalkotó technológia észlelni tudja a nézők érzelmeit, amíg a 3D-s kamera összegyűjti a mozgására vonatkozó adatokat, mondta Farooq.
A filmiparon belül ezen eszközök értékes adatokat biztosíthatnak arról, mit élvezett a közönség, milyen reklámok váltották ki a legnagyobb figyelmet. A hasznos információkat aztán a filmrendezők, mozi hirdetők és maguk a mozik használhatják fel.
"Az érzelmek és a nézők mozgásának mérésével a filmstúdiók és a reklámügynökségek olyan sokat tanulhatnak a közönségtől, amely segíteni fogja őket, hogy tájékozódjanak a kreativitás és stratégia kérdésében."
A kutatási rendszer fejlesztésével kapcsolatban arra számítanak, hogy három évet vesz igénybe. Farooq azt mondta, hogy a fejlesztés után, a technológiát be lehetne vetni a mozin kívül más kutatási célokra is. "A tervek szerint, ha a technológia finomhangolása megtörtént, a piackutatók mindenféle beállításokkal használhatják majd, beleértve a reakciók ellenőrzését például üzletek kirakatában" mondta.