HTML

Piackutatás.blog.hu

Piackutató és marketinges szubkultúra. Kortárs piackutatás, cutting-edge technológiák, kutatási konferenciák, kutatási hírek a hazai és az angolszász piacokról - friss gondolatok, friss hírek a kutatási iparágból, első kézből. A blogot a Forecast Research kutatója szerkeszti.

Hírlevél, RSS

Piackutató, marketinges vagy? Szeretnél e-mailben értesülni a legújabb hírekről, blogon megjelent cikkekről? Iratkozz fel az ingyenes értesítőre itt:

Írd be az e-mail címedet:

Delivered by FeedBurner


RSS-ben követnéd a blogot? Itt felirakozhatsz RSS-re:

Portfolio Blogger

Piackutatás Hírek

Piackutatás Hírek

Nyereményjáték nyertesek

Piackutatás blog nyereményjáték nyertesek (2010):

1. Eliasné Márk Katalin (Nielsen)
2. Cselényi Emese (Gfk)
3. Jakab Áron (BellResearch)
4. Vági Krisztina (Telekom)
5. Kicsi Dóra (Nestlé)
6. Szikla Klára (Dréher-Sabmiller)
7. Repka Karina (Richter Gedeon)

Piackutató állások, álláshirdetések

Tagek - Főbb témakörök

access panel (9) acnielsen (2) adat (63) adatbányászat (24) adatbázis (24) adatgyűjtés (14) adatminőség (3) adatrögzítés (2) adatvédelem (3) adatvizualizáció (54) ad hoc (3) affectiva (2) agb nielsen (2) agyhullámelemzés (16) agyszkennelés (13) AI (2) algoritmus (2) álláshirdetés (4) antropológia (1) apple (5) arcfelismerés (9) archetípus (2) arckódolás (13) árérzékenység vizsgálat (3) arf (1) árvizsgálat (3) asszociáció (1) asszociatív technika (1) átirat (2) atkári csaba (1) attitűd (1) augmented reality (1) authority site (1) automata tesztelés (1) avatar (2) b2b (2) babocsay ádám (1) bacher jános (1) barcza enikő (2) bar chart (1) bevásárlóközpont (1) big data (24) big mac index (1) bimodális megoszlás (1) biometria (4) bioszenzor (2) blind teszt (4) blog (9) bpto (2) brainstorming (3) brand (4) branding (2) brand equity (1) brand power (1) brand price trade off (1) brief (2) business intelligence (4) buzzword (1) call center (2) capi (2) casro (1) cati (7) cawi (1) célcsoport (7) chart (39) chio (1) chris anderson (2) cint (3) client service (1) coca cola (14) coke (8) conjoint (2) conjoint elemzés (1) conness (1) consumer insight (18) cookie (1) corvinus egyetem (8) crowdsourcing (1) csoportdinamika (5) csoporthatás (2) customer satisfaction survey (2) David McCandles (1) deli (1) deliberative poll (2) demográfia (6) desk research (1) detektívtükör (10) diagram (4) digg (1) digitális etnográfia (8) digitális média (1) digividuals (1) diktafon (1) disney (1) divat (1) diy (19) diy kutatások (38) domino pizza (1) dove (1) Dove (1) do it yourself survey (35) dunnhumby (2) eeg (4) elkísért vásárlás (1) ellenőrzés (1) előteszt (2) emg (1) emlékkonferencia (1) emotimeter (2) ep választás (1) érdekesség (4) érzékszervi teszt (4) érzelemfelismerés (2) esomar (46) esomar price study (2) etnográfia (37) exit poll (1) exit store (1) eye tracking (21) facebook (22) faktoranalízis (1) feitel balázs (1) felmérés (4) fenomenológia (1) field research (1) finn raben (4) fisheye (1) fmcg (10) fmri (6) fogyasztói csoport (2) fogyasztói magatartás (79) fókuszcsoport (102) fókusz stúdió (14) forrester (11) free (2) gallup (3) gallup poll (1) gamification (10) gazdaságkutatás (2) géczi tamás (2) geofencing (3) geolokáció (5) geolokációs marketing (2) geotargeting (1) gfk (15) gfk emo sensor (1) gfk europanel (1) globális kutatás (7) global market research (3) gmail (1) gmi (1) google (15) google consumer surveys (2) Google Glass (1) gps (1) grafikon (6) groupon (2) guide (2) gvh (1) gyorsétterem (1) hackathon (1) hall teszt (1) hálózatkutatás (6) hálózatok (6) hans rosling (2) henry ford (2) hibahatár (1) hibrid kutatás (3) hipotézis (2) hírlevél (6) hoffmann (1) hoffmann márta (3) hólabda módszer (1) home teszt (3) home use teszt (1) honomichl jelentés (1) hőtérkép (2) humor (34) iat (1) idegtudomány (8) időmérleg (1) ifjúságkutatás (5) immersion day (1) immersive research (1) imperium (1) implicit association test (2) implicit technika (3) index (1) infografika (56) innováció (14) insight (24) insight community (3) intellio visiscan (1) interactive voice response (1) interjú (4) interjúkészítő robot (2) interjúvázlat (1) internet (1) internet technológia (1) in store marketing (3) ipad (6) iphone (11) ipsos (19) iskola (1) iso (10) ivr (1) iwatch (1) iWatch (1) jacobs (1) jakab áron (2) jövőkutatás (8) kantar (6) karrier (6) kártyaválogatás (2) képzés (2) kérdezőbiztos (18) kérdőív (35) kérdőíves interjú (14) kérdőívszerkesztés (10) kétnyelvű kérdezőbiztos (1) kindle (2) kisérőlevél (1) kiss bíborka (2) ki kicsoda (7) kkv (5) kkv piackutatás (1) klenovszki jános (9) kognitív lingvisztika (1) kólapiac (3) kollaboratív felmérés (1) kollázs (4) koncepcióteszt (1) konferencia (41) konjunktúrakutatás (1) kontextus (2) konzultáció (1) kördiagram (8) korreláció (1) kozák ákos (4) közbeszerzés (4) közösségi média (59) közvéleménykutatás (136) kreatív online (1) ksh (3) kurucz imre (2) kutatási iparág (115) kutatásmódszertan (7) kutatás konferencia (4) kutatócentrum (1) kvalitatív (55) kvantitatív (13) kvótás mintavétel (1) lifelogging (4) linkedin (4) loréal (1) mácsai tamás (1) márkaépítés (26) márkaerő (17) márkaérték (4) márkaismertségi kutatás (1) márkakutatás (25) márkapreferencia (32) márka kommunikáció (32) marketing (74) marketingkutatás (104) marketingkutató magazin (5) marketingstratégia (9) marketing insight (10) markettools (1) market research (14) marlboro (1) mba (1) mcdonalds (2) mckinsey (1) médiakutatás (12) megfigyelés (9) mélyinterjú (16) mém (5) memetika (1) memetikai marketing (2) memrb (1) mesterséges intelligencia (3) mészáros józsef (2) microsoft (1) milka (1) millenniumi generáció (1) millward brown (10) minőségbiztosítás (11) minőségi piackutatás (7) minőségi piackutatásért egyesület (1) mintanagyság (2) mintavétel (4) mmsz (2) mobil kutatás (21) moderátor (20) moderators guide (3) motivációkutatás (12) motívumkutatás (3) mp3 (1) mra (2) mroc (16) mrsz (1) multimédia (1) műszeres mérés (7) mutf (3) mystery calling (1) mystery shopping (8) mystery visit (1) nano kérdőív (2) napi chart (19) natural language processing (1) near field communication (1) népsűrűség (1) nestlé (1) netnográfia (5) net promoter score (3) neurológia (8) neuromarketing (31) neuroökonómia (2) new mr (10) nézettség mérés (2) nfc (1) nielsen (8) nigel hollis (3) nlp (2) nonverbális kommunikáció (3) nordsee (1) nps (3) nrc (6) nyelvi relativizmus (1) ogilvy (4) okostelefon (11) oktatás (1) omnibusz (2) online (34) online analitika (1) online community (27) online fókuszcsoport (18) online közösség (33) online kutatás (102) online marketing (1) online panel (50) online video (4) openamplify (1) opinion leader (2) optimus (1) panel (45) panelmenedzsment (2) páros interjú (1) pártpreferencia (1) pay for performance (1) peanut labs optimus (1) pepsi cola (4) persil (1) pet (1) piacbefolyásolás (5) piaci stratégia (4) piackutatás (957) piackutatási diákverseny (9) piackutatás állás (2) piackutatás ázsiában (1) piackutatás blog (7) piackutatás felszabadítási front (2) piackutatás hírek (125) piackutatás képzés (1) piackutatás mém (1) piackutatás napja (5) piackutatás napja konferencia (6) piackutatás története (1) piackutató (350) piackutatók magyarországi szövetsége (8) piackutató bot (6) piackutató intézetek (8) piackutató robot (8) pie chart (17) pilot interjú (1) Pinterest (1) pintér róbert (3) pixer (3) pmsz (27) politikai véleménykutatás (13) populáció (1) portfolioblogger (30) postteszt (1) posztgraduális képzés (1) powerpoint (14) ppt (18) prediktív analitika (2) preteszt (5) prezentáció (19) prezi (3) price sensitivity measure (1) price study (2) primer piackutatás (1) prizma (1) próbavásárlás (7) professzionális piackutatók társasága (6) projektív technikák (2) promedius (1) psm (2) pspp (1) pszichodráma (1) pszichológia (3) qr kód (7) qsensor (1) quantified self (1) quick and dirty (2) readers digest (1) reckitt benckiser (1) red bull (2) reklám (18) reklámkutatás (11) reklámteszt (12) relevant id (1) reprezentatív (7) reprezentativitás (1) research international (1) research liberation front (1) research world (5) retail audit (1) rfid (4) river sample (1) river sampling (1) rlf (1) roi (6) round robin (2) rss (2) sapir whorf (1) sara lee (1) scholl (1) screening questions (1) script (1) second life (3) shopper kutatás (3) síklaki istván (1) Síklaki István (1) skinvertising (1) SMS kutatás (1) social media (30) social network (7) SoLoMo (2) spin doctor (1) spontán márkaismeret (1) spss (9) stan sthaunathan (2) starbucks (1) statisztika (71) steve jobs (4) storytelling (1) superbrands (1) surf (1) survey (4) surveygizmo (1) survey monkey (8) synovate (6) szakértői interjú (1) szakértő válaszol (1) szavazás (7) szegmentáció (5) szekunder piackutatás (1) szekvenciális monadikus (1) szemantika (2) szemiotika (7) szemkamera (20) szemkamerás vizsgálat (18) szemkövetés (12) szemkövetéses vizsgálat (15) szerepjáték (2) szignifikáns (2) szimulált depriváció (2) szociálpszichológia (2) szociodemográfia (2) szociológus (1) szondaphone (3) szonda ipsos (5) szövegelemzés (10) szubkultúra (1) szűrőkérdőív (1) tablet (1) taktikai piackutatás (3) támogatott márkaismeret (1) tanácsadás (6) tanulmány (1) tárki (1) társadalomkutatás (6) társadalomstatisztika (3) társadalomtudomány (6) tartalomelemzés (3) technológia (4) technológiai szingularitás (4) telefonos kutatás (15) telemarketing (6) tematikus ajánló (8) tender (1) terepnapló (1) termékfejlesztés (12) termékteszt (5) tervező team (2) tesco (4) tesco direct (1) tesztáruház (1) tesztpiac (1) tetszési index (1) texting (1) text mining (2) tns (8) tns hoffmann (1) tobii (1) toborzás (2) toluna (6) topline (2) történetmesélés (1) tracking kutatás (1) transzhumanizmus (2) trend (90) trendkutatás (2) triád interjú (1) truesample (3) twitter (21) u&a (1) üdítőpiac (1) ugc (1) ügyfélelégedettségi kutatás (2) ügyfélkapcsolat (2) új piackutatás (7) unilever (3) usage attitude (1) usp (1) utópia (2) vakteszt (2) válaszadó (2) választáskutatás (1) valóságshow (1) valószínűségi mintavétel (3) vásárlóerő (1) vélemény (2) véleményvezér (1) venn diagram (9) vevőelégedettségi kutatás (1) vezérfonal (2) videó etnográfia (2) világpiac (2) virtuális kérdezőbiztos (1) virtuális piackutatás (2) viselhető eszközök (1) viselkedés gazdaságtan (5) visszaemlékezés (2) Vizi Ferenc (1) vizi ferenc (2) vizuális etnográfia (2) vörös csilla (2) web2.0 kutatás (3) web analitika (1) web tracking (1) who is who (7) widget (1) wikipedia (1) wom (1) workshop (3) youtube (1) y generáció (9) závecz tibor (1) zweifel (1) Címkefelhő

Portfolio

Creative Commons licenc

Creative Commons Licenc

A kvalitatív piackutatás 2012-ben és a hallgatás művészete

2010.10.11. 04:42 Forecast Research - www.forecast.hu

Josh Mendelsohn, a CMB kutató-bloggere tárja elénk vízióját a kvalitatív piackutatás közeljövőjéről.

A piackutatási iparágban eltöltött tíz évem alatt úgy tűnt, mintha a kvalitatív piackutatás számtalanszor kiment volna a divatból, aztán visszajött volna ismét. Azoktól a cikkektől kezdve, melyek a fókuszcsoportok halálát jósolják, azokig, melyek a kutatási eredményeikből hiányolják a "miért"-eket, két egymástól távol álló csoport látszik egymáshoz közeledni. 

Nagyban a technológiai fejlődéstől és a közösségi oldalak elterjedésétől feltüzelve, sok kutató-felhasználó igyekszik adoptálni "hallgató" eszközöket tevékenységeik palettájában, és az eredményeket rendszerszerűen alkalmazni. Ez a fejlődés azt jelenti, hogy a kvalitatív kutatás és annak alapelvei nagyobb szerepet kaphatnak a cégek döntéshozatalában. Tehát milyen lesz a kvalitatív környezet 2012-ben? 
Alább három jövőkép olvasható (némi segítséggel a populáris kultúra részéről):

1.  "Hallgatási" képességek fejlődnek majd a hagyományos kvalitatív képességekből

"Tisztára felnőttes!"  - Vince Vaughn a "Swingers" c. filmben

Mint Mikey-nak ebben a kultikus filmben, a nagyobb hatás elérésének lehetősége mindig is ott volt. Azok a képességek, melyek a hatékony "hallgatáshoz" szükségesek, már egy ideje elérhető közelségbe kerültek a kvalitatív kutatók számára, csak most éppen az online és a mobil párbeszédekben alkalmazzák őket. Ez mind lehetőségeket, mind kihívásokat is jelent a kvalitatív kutatóknak. 
 
A jó hír az, hogy annak az értelmezése, amit az emberek mondanak, és amit valójában mondani akarnak, még inkább értékelt és nélkülözhetetlen képesség lesz. A kihívás az, hogy hozzáférve az online párbeszédek végtelen számához, nem lesz majd szükség azok nagy mennyiségére. Még a jelenleg létező, nagyérzékenységű megfigyeléses eszközökkel is, a kutatóknak fejleszteniük kell képességeiket, és a széles megfigyelésekről áttérni a speciális ajánlásokra. Ez azt jelenti, hogy egy részletekben gazdag történetet a valós emberek szavaival elmondani (nem csak a válaszadókéval), így irányítva a megértést, felfogást a cégeken belül. 

2.  A "reptében" visszajelzések könnyebbé teszik majd a döntések meghozatalának megértését

"Ha még egyszer valaha a szívemre akarok majd hallgatni, nem fogok a hátsókertnél messzebbre vágyni." - Dorothy az Óz, a Nagy Varázslóban

Mint ahogy arra Dorothy is rájött az Óz a Nagy Varázslóban, a válaszok gyakran ott vannak pont előttünk, mikor éppen meg akarjuk találni őket. Vagy talán egy jobb idézet "ott horgásszunk, ahol a halak vannak."
 
Mindkét esetben, az új technikák és technológiák sokkal könnyebbé tették az insightok nyerését az emberektől, miközben életüket élik. Sohasem volt még ennyire könnyű a piackutatóknak "pillanatnyi" gondolatokat és érzéseket megfogniuk. Akár mobil naptár, ill. szöveges üzenet alapú visszajelzés eszközöket alkalmaznak, vagy közösségi oldalak média adatait elemzik Voxtrot Opinion vagy Radian6 eszközökkel, a párbeszédek "hallgatása" a kirakósnak csak egy része.  
 
A technológia lehetőségeinek kihasználása az emberek megfelelő toborzására továbbra is kihívást jelent, legfőképpen, ha a cél egy reprezentatív minta. A közösségi oldalakon keresztüli vagy más "kézenfekvő minták" toborzása nagy és irányba vágó eredményeket produkálhat, de a hátulütőket egyértelműen le kell kommunikálni. 
 
Mégis, ha a fogyasztók természetes környezetéből nyerünk visszajelzéseket, az jobb, pontosabb képet nyújthat arról, ahogyan az emberek döntéseiket meghozzák, vagy vitatnak meg termékeket, szolgáltatásokat. És e folyamatosan bővülő eszköztár használatával olcsóbb, gyorsabb, kevésbé tolakodó módjait érhetjük el az emberek megközelítésének, mint a múltban.
 
3. Midig lesz hely a hagyományos technikáknak

"Ez ugyanaz a régi nóta és tánc, barátom." – A bostoni rock legenda, az Aerosmith

Még az összes új, izgalmas, innovatív online kvalitatív "hallgatási" eszköz mellett is, melyek beléptek a kutatás világába, mindig lesz helye a hagyományos módszereknek. 
 
Először is, sok üzleti befektető egyszerűen jobban szereti, ha személyesen láthatják és hallhatják fogyasztóikat. Másodszor, mindig lesznek olyan dolgok, melyeket meg kell szemtől szemben, személyesen érinteni, vitatni. Harmadszor pedig, néhány párbeszéd irányított csoportdinamikát igényel (beszélgetések felépítése, közbeszólások, kapcsolatok, csoportos feladatok), melyeket egyszerűen nem lehet online körülmények között elég pontosan kivitelezni, nagy részben annál a ténynél fogva, hogy a résztvevők könnyen végezhetnek egyszerre több dolgot is számítógépükön. 
 
Összefoglalva, nagyszerű lehetőségek állnak a kvalitatív kutatások (és kutatók) előtt, hogy még központibb szerepet töltsenek be a következő években. Mindazonáltal a kutatókra hárul annak feladata, hogy feltöltsék "eszköztárukat", és többek legyenek, mint fókuszcsoport moderátorok vagy interjúztatók, és valódi "hallgatóvá" váljanak. (CMB)

 

Címkék: piackutatás fókuszcsoport kvalitatív moderátor fókusz stúdió kutatási iparág