USA – A kutatási iparág legjelentősebb 25 ügynöksége azzal szembesült, hogy tavaly véget ért a 15 éve tartó növekedés, az említett cégek összbevétele 3.1 százalékkal 17.4 milliárd dollárra csökkent. (Research-live)
Jack Honomichl, az Inside Research alapítója, aki 1995 óta állít össze erre vonatkozó jelentéseket, azt mondta, hogy a mélyrepülés “nem meglepő, figyelembe véve a világgazdaság állapotát”.
Az inflációval korrigálva, az említett cégek csoportszintű bevétele 4.5 százalékkal volt alacsonyabb, míg a teljes munkaidejű alkalmazottak száma 4 százalékkal csökkent az előző évhez képest.
A cégek közül tizenöt – köztük a 10 legnagyobb ügynökség, mint a Kantar, IMS Health, GfK, Ipsos és a Synovate – bevételei 2009-ben csökkentek, amíg 10 vállalat növekedéssel büszkélkedhetett.
Az Abt SRBI cég, mely új szereplőként a 19. helyre került a listán, produkálta a legnagyobb növekedési arányt, forgalma 26 százalékos emelkedéssel 89.5 millió dollárra nőtt. A Dunnhumby, mely egy angliai központú, kiskereskedelmi adatelemzési specialista, egy másik új szereplő a listán, a 13. helyre került és 17 százalékos növekedési aránya a második legmagasabb volt.
Honomichl teljes jelentése PDF formában letölthető az Amerikai Marketing Szövetség honlapjáról. A jelentésben szereplő top 10 vállalat a következő:
Helyezés | Bevétel | % változás | ||
2009 | 2008 | Vállalat | (millió US dollár) | 2008-hoz képest |
1 | 1 | The Nielsen Company | 4,628.0 | 1.0 |
2 | 2 | The Kantar Group | 2,823.2 | -9.5 |
3 | 3 | IMS Health Inc. | 2,189.7 | -2.4 |
4 | 4 | GfK SE | 1,622.8 | -6.0 |
5 | 5 | Ipsos Group S.A. | 1,315.0 | -3.8 |
6 | 6 | Synovate | 816.4 | -9.6 |
7 | 7 | SymphonyIRI Group | 706.3 | 1.2 |
8 | 8 | Westat Inc. | 502.4 | 7.0 |
9 | 9 | Arbitron Inc. | 385.0 | 4.4 |
10 | 10 | INTAGE Inc. | 368.6 | 0.3 |