Az USA-ban, a Marketing Research Association (MRA) hivatalos állásfoglalást bocsátott ki azokra az új tervezett szabályokra vonatkozóan, melyek szigorítást jelentenének a mobiltelefonon keresztüli piackutatás célú hívásokkal kapcsolatban.
A tervezett szövetségi kommunikációs szabályok szerint – melyek például az automatizált telemarketinges hívásokra vonatkoznak, melyek ‘robocalls’ néven ismertek – ugyancsak elvárás, hogy bárkinek, aki automatizált rendszeren keresztül hív mobil számokat, előzetesen meg kell szereznie a válaszadók beleegyezését.
Ez a javasolt szabály most megkövetelné, hogy írásbeli megállapodás jöjjön létre, melyet aláírt a mobiltelefon-felhasználó arról, hogy hajlandó hívásokat fogadni a kutatóktól, akik automata tárcsázó rendszert használnak.
Az MRA Government Affairs igazgatója, Howard Fienberg, kifejezett aggódik, a piackutató és a véleménykutató szakmában dolgozók nevében: ‘A csak mobiltelefonnal és javarészt mobiltelefonnal ellátott populáció aránya 40 százalék az amerikai háztartások tekintetében. A kutatóknak képesnek kell lenniük, hogy elérjék a mobiltelefon-felhasználókat kutatásaik során, hogy megfelelő mintáik legyenek.’
A szabályozás már jelenleg is előzetes beleegyezést igényel bármilyen mobiltelefonra küldött automata hívás esetében. Fienberg szerint a legújabb tervek, melyek tovább növelnék az ezzel kapcsolatos megszorításokat, a felmérés és véleménykutatás integritását fenyegetik. (Mrweb)